Iemand ervaring met wasmachine?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Heb hier een Miele wasmachine staan, ouder modelletje al.

Nu is me daarvan bekend dat ofwel de schokbrekers ofwel die dingens wat op de schokbrekers horen versleten zijn.

Het probleem wat we op dit moment ook ervaren, is dat vrijwel van alle kledingstukken met touwtjes, bijv. broeken met touwtjes of vesten met touwtjes etc., na het wassen deze touwtjes er uit zijn.

Dat doet de wasmachine dus.

Heeft dit met die schokbrekers te maken, of kan er een andere oorzaak zijn (ander defect?) dat hij touwtjes stuk maakt en uit de kleding haalt?

 
Ik zou de binnen kant van de trommel eens goed bekijken of daar niks zit wat haakt.

schokbrekers zijn tegen het "dansen" van de machine zodat ie niet het hele vertrek door komt.

 
Ja dat klopt, maar ik dacht misschien vanwege het extra dansen (omdat die dingen stuk zijn) er meer risico was voor dat stuk maken van die touwtjes.

In het begin heeft hij dat namelijk niet gedaan. Maar dan gaan we de binnenkant toch nog maar eens goed nakijken.

Thanks.

 
Scheurtje aan de binnen kant van je deur rubber kan ook nog.

tenminste bij een voorlader dan he  ;)

dan kan er teveel ruimte komen tussen het rubber en de deur misschien dat het daar nog in blijft haken.

 
Misschien, heel misschien zit er een kaboutertje die stiekem jouw touwtjes

en veters uit je wasgoed steelt voor eigen gebruik! :bier:

 
In navolging van mijn wat flauwe grap het volgende, ook ik denk dat er misschien iets met de

trommel aan de hand kan zijn zodat het wasgoed ergens achter blijft haken.

Ik denk niet dat het iets met de schokbrekers te maken heeft, dat deze stuk zijn heeft

wel tot gevolg dat de machine waarschijnlijk een hels kabaal maakt tijdens het centrifugeren.

Bovendien zal de machine er eerdaags mee ophouden omdat door het onophoudelijke

schudden er dingen (kleppen, mechanica en printplaat) kapot zullen gaan.

En dat wordt dus een nieuwe machine!

 
Oh die grap maakt niet uit hoor, we kunnen dat hier op het forum wel waarderen, dus geen zorg, de middelste naam is niet voor niets FUN. :biggrin:

Tja ik ben er eens naar gaan kijken, kan de trommel niet tillen, kan ook geen scherpe dingen voelen waar iets achter kan blijven haken.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat er minieme ruimte is onder de... nja... soortemend van "dwarsbalkjes" in de trommel is. Die dingen die zorgen dat de was dus door elkaar gehusseld wordt. Het zou me niet verbazen als daar af en toe wat touwtjes klem komen te zitten en dan er uit getrokken worden, misschien is dat het wel.

Alleen blijf ik het vreemd vinden dat dit voorheen niet gebeurde.

Een nieuwe machine hoeft overigens niet, zolang ik maar tijdig de schokbrekers vervang. Vrouw moet nog 1 machine wassen en dan kan ik er eens naar gaan kijken.;)

 
:duimen:

Mocht het allemaal niet gaan werken, je mag altijd met de was naar mij komen. Die van mij wordt bijna niet gebruikt. Kunnen we ondertussen koffie en chocolade drinken en eten en mijn Vu+Duo fine-tunen.  :drinken:

 
@BT

oudere model miele..

zitten er 3 m8 boutjes achter je invoer deur?

 
Dat klopt Sat-Ed. Een een ouder type Miele met 3 m8 boutjes achter de invoer deur.

 
das al even geleden dat ik die uit elkaar gehad heb dus even in het geheugen graven  :stupid:

zit de kuip ring niet achter de grote voordeur van dit type?

ik meen me te herinneren dat je de trommel als je de poelie er achter afhaalt en de kuip ring los, er aan de voorkant uit kon halen.

3 boutjes achter de invoer deur 1 bij de filter en 1 achter de wasmiddel la meende ik dan draai je de hele voorkant open.

als dit klopt dan kun je de trommel er vrij simpel uit pakken en zitten die "flappen"waar jij het over had met kruis schroeven van buiten af in de trommel gedraaid.

 
Ja maar die flappen aan de binnenkant zitten niet los hoor. Daar had ik aan gevoelt, alleen een hele minieme ruimte er onder.

Daar krijg je misschien net nog een stukje papier onder. Dus weinig ruimte. Maar voor die fragile touwtjes aan sommige van die vrouwenkleren van m'n vrouw en dochters is dat misschien net genoeg.

Ik zou anders niet weten hoe of waarom die touwtjes vaker er uit getrokken worden.

Tenzij ze aan de voorkant tussen de afsluitrubber komen.

 
Hoe lijkt het nu met de Miele, Tiger.

Ben erg benieuwd of jij e.e.a. hebt kunnen oplossen. Ben nu zelf

met mijn Zanker aan de gang want die maakt tegenwoordig een reuzenherrie,

de schobrekers zijn niet defect want de machine blijft rotsvast op de grond staan.

Moet maar eens goed in het gedrochte binnenste kijken, waarschijnlijk zit er iets (maar wat?) :confused:

los. Zelf kijken kost immers niets en een reparateur kost tegenwoordig kapitalen.

 
Ahja, goed dat je het even zegt, ik was dit topic compleet vergeten.

Er waren een tweetal oorzaken die een probleem veroorzaakten. Allereerst bleek de vrouw er teveel was in te doen. Het schijnt dat het gewacht wat staat aangegeven op de wasmachine als natte was geteld moet worden.

En zo zat er regelmatig 8 kilo of soms zelfs meer (nat dus) in een wasmachine van 5 kilo. Na een waarschuwing daarover duwde ze er minder was in en ging het al een behoorlijk stuk beter.

Toch bleef de wasmachine af en toe nog "slaan".

Dat bleken de schokdempers te zijn. Ben er eindelijk deze week aan toegekomen die te vervangen en dat scheelt enorm. Of nu ook het probleem met die touwtjes verholpen is moeten we nog even afwachten.

de schobrekers zijn niet defect want de machine blijft rotsvast op de grond staan.
Dat kun je niet zo stellen. De mijne bleek ook rotsvast op de grond te staan en toch waren beide schokbrekers compleet versleten.

Maar het kunnen ook de lagers of zoiets zijn.

Het beste kun je eigenlijk eens gaan kijken bij een spoelprogramma of in elk geval als hij herrie maakt. Wat voor soort herrie maakt hij dan? Is het slaan of een ander soort geluid?

In onze Miele zitten bijvoorbeeld ook 4 stugge veren aan de bovenkant (schokbrekers zaten onder), en die veren hielden ondanks die kapotte schokbrekers de trommel toch behoorlijk goed op de plaats, vandaar ook geen dansende machine.

Het rare is dat bij ons de trommel ook niet tegen de zijkant sloeg maar slechts op 1 plek tegen de voorkant. Maarja opgelost zoals gezegd.

Belangrijk is in elk geval te kijken en luisteren wat voor soort herrie dat het is.

Als je in Zuid-Limburg woont, weet ik misschien ook nog wel een redelijk geprijsde reparateur voor je.

 
Als je de lagers wil controleren kun je dit doen door de v riem los te maken en dan de trommel met de hand gaan draaien.

Als je dan een rauw geluid hoort zijn de lagers stuk.

De lagers gaan meestal stuk omdat de keerringen zijn gaan lekken.

 
Black Tiger,

Dus de Miele leeft nog steeds, mijn Zanker ook maar wel met een hoop herrie. Mijn machine schud niet, blijft dus keurig op z'n plaats alleen tijdens het centrufugeren is het net of de trommel ergens tegenaan schuurt. Het is in ieder geval een lawwai wat dat ding niet eerder deed. Machine is pas een jaar of 4 jong dus moet nog wel een paar jaar langer mee.

Voor wat betreft de belading van een tyrommel het volgende, als je het goed wilt doen moet je voor de aardigheid

jouw wasgoed een wegen. Dat gaat heel goed met een doodgewone personenweegschaal. Je zult zien dat als je denkt dat er teveel (droog) wasgoed in zit dit best meevalt. Zo op het oog lijkt het soms heel erg veel te zijn maar als je het wasgoed weegt valt dat reuze mee. Mijn Zanker kan 8 Kg. aan en dat is veel en veel meer dan je op het eerste oog denkt te zien.

Overigens een beetje raar, problemen over wasmachines op een satelliet forum :grin:

 
Tja ik heb wel gedacht over dat wegen op een weegschaal, maar droog gewicht is niet te vergelijken met nat gewicht. Met 3kg droog gewicht heb je al heel erg snel die maximale 5 kg nat gewicht wat een wasmachine aan kan.

Dus ik heb recent redelijk natte was er uit moeten halen, heb dat gewogen en dat was nipt 5 kg. Toen de wasmachine gemaakt, daarna deze was verder gewassen en droog er uit gehaald en in een mand gestopt.

De wasmand was op een normale wijze gevuld, dus geen hoop er op. Dus dat houden we nu aan en dan weten we dat we ongeveer goed zitten.

Het is inderdaad wel apart, problemen over wasmachines op een satelliet forum, maarja het is de kletspraat.... en gezien er steeds weiniger te beleven valt op satellietgebied moeten we toch wat doen om het levendig te houden. :biggrin:

Ik heb even mijn wasmachinedeskundige gebeld over jouw probleem. Gezien je naam neem ik aan dat je niet in Zuid-Limburg woont dus even komen kijken zou wat duur worden.

Het schuren viel hem zo snel niets over in kan immers vanalles zijn. Maar als het alleen bij het centrifugeren gebeurt, zou het eventueel een riem kunnen zijn die kapot aan het gaan is of niet lekker zit (verdraaid of geklemd ofzo). Ik heb hem ook gevraagd of het misschien ook iets van de pomp zou kunnen zijn. Daarop vertelde hij me dat dit eventueel ook zou kunnen maar dan zou je het ook bij het afpompen moeten horen.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Anders is het toch iets van de wasmachine eens open maken en laten draaien en kijken of je dan bij het centrifugeren beter kunt bepalen waar precies het geluid vandaan komt. Ik neem aan dat hij dit ook doet bij centrifugeren als de machine leeg is?

 
Ik denk toch dat je lagers dit doen.

Ik heb ze vorig jaar vervangen van onze AEG.

Het was een hele klus vanwege de leeftijd van de machine.(+/_15 jaar)

Hij werkt nu weer als vanouds.

 
Zou zomaar kunnen, alhoewel je dat dan normaliter ook al moet merken bij gewoon draaien of met de hand.

Lagers vervangen van een oude AEG? Phuuuu... da's een partij werk, moet de hele machine voor uit elkaar, trommel eruit dacht ik.

Behoorlijk werkje, mijn wasmachinedeskundige heeft dat laatst ook nog gedaan bij een AEG en hij was heel blij dat ie ermee klaar was. :biggrin:

 
kledij met veters en losse onderdelen steekt mijne chef in zo'n gaaszakje speciaal daarvoo bestemd , tot nu ben ik er altijd intact terug uitgekomen  :biggrin: :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan