Forum wijzigingen per januari 2015

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste gebruikers.

Per begin januari 2015 ligt het in de bedoeling het forum weer iets bij te werken.

Dat wil zeggen dat we verouderde secties (zoals irdeto ontvangers en kaarten, Nokia, Humax etc. naar ons archief gaan verplaatsen.

De sectie "verouderde en niet-hd ontvangers" komt daarmee van de hoofdsectie te verdwijnen.

Dit gezien de interesse duidelijk verminderd is en er ook geen nieuwe vragen meer over komen.

Aangezien satelliet niet meer zo gek veel nieuws te bieden heeft, is de vraag of er nog iets anders is waar men interesse in zou hebben? Dat mag ook niet satelliet gerelateerd zijn. Dus ideeën zijn welkom, die kan men hier in een reactie plaatsen.

Liefst wel iets waarbij men ook wat postings kan verwachten.;)

 
Xmbc misschien?

 
Dat is wel iets nieuws, maar zit al onder "andere multimedia" en genereert daar ook niet echt veel posts.

Er werd verwacht dat de Home Theater en HTPC en Diverse televisies ook goed zou gaan lopen maar dat valt allemaal erg mee.

Vandaar dat ik eigenlijk meer op zoek ben naar iets (of een andere hobby voor erbij) wat echt weer kan aantrekken en vullen.;)

Maar toch alvast bedankt voor de inbreng!

 
Ik ben haast geneigd tieten te roepen, maar ook daar zijn al websites genoeg van.

Een sectie om lekkere recepten met elkaar te delen?

Of een sectie genaamd de ratelaar, waar je kunt laten zien wat je aan het maken of repareren bent.

 
Modelspoor is wel een leuk idee als we hier mensen hebben die daar wat over weten en er van houden. Ben zelf in elk geval wel een treinenliefhebber. :)

Recepten is ook een goed idee.

Retelaar? Is mij niet bekend. Aan de omschrijving te zien meer een knutsel-iets?

 
Een ratelaar, ja dat zeggen wij, maar ik had beter "Dopsleutel" kunnen zeggen. ;)

Beter gezegd, De Knutselhoek.

 
Ja dan had ik het toch goed voor.... is wel een goed idee.

 
Iets omtrent smartphones, maar ook daar zijn verschillende sites van, je kan denken aan handleidingen maken van bv hoe telefoons te flashen maar dan heb je wel kennis nodig voor zoiets specifieks.

 
Dat klopt, daar heb je kennis voor nodig. Dat hebben we vroeger overigens wel gehad hier op 't forum, zo'n GSM sectie. Deze is nog terug te vinden in het archief overigens. Daar zijn we in die tijd ook mee gestopt omdat er te weinig kennis was en er geen nieuws meer kwam. Je moest ook steeds weer opnieuw allerlei kabeltjes etc. aanschaffen om e.e.a. te kunnen doen.

Dus GSM zal het vrijwel zeker niet meer worden.

 
Misschien is een rubriek naam voor Xmbc en een rubriek GSM of smartphones best een goed idee. Uitwisseling van speciale Apps en informatie op dit moment waarschijnlijk belangrijker dan vroeger. Een vraag en antwoord programma is altijd wel een aandachttrekker. Er zit vast wel veel kennis onder de sat vrienden.

 
Ik denk dat duidelijke handleidingen over uiteenlopende zaken met tekst en plaatjes erbij ook wel kan werken, zoals bv hoe installeer ik linux, hoe precies opzetten van een netwerk etc etc.

 
Voor handleidingen (ook met tekst en afbeeldingen) hebben we al een handleidingen sectie waar al de nodige handleidingen in staan, waarvan ook een aantal met afbeeldingen. Er kunnen er best nog meer gemaakt worden, als we maar een idee hebben waarover.

Evt. kan er ook een sectie met niet-satelliet gerelateerde handleidingen gemaakt worden, dat is wel een idee.

Linux installeren wijst zich tegenwoordig vanzelf, net als windows, cd er in en de rest gaat vanzelf dus tja....

Het opzetten van een netwerk.... volgens mij ben je toch het e.e.a. vergeten want er staat een hele cursus netwerken hier online. ;)

Tenzij je onder Linux bedoeld maar feitelijk is die cursus universeel.

We hebben een hele computersectie waar nauwelijks vragen in komen, daar zit een aparte sectie voor Unix / Linux bij dus feitelijk hebben we zoiets al.

Maar in elk geval wederom bedankt voor je tips.

Misschien wel een idee om aan te denken, onze huidige handleidingen leveren ook al bezoekers op, helaas geen posters, dus de voorkeur gaat uit naar ideeën waarbij men participatie van gebruikers kan verwachten.

 
Misschien dat ik nog wel iets heb voor het forum?

Allereerst, ik ben vandaag wegens omstandigheden niet bij jou op de koffie geweest BT, maar wel bij een andere Limburger, ik was al blij dat ik van mijn oprit afwas, en dan die verdomde laagstaande zon, ik zie helemaal niks!

Wat ik vandaag in het sneeuwvrije Limburg gedaan heb is een aantal pc's opgehaald waar niets meer mee gedaan werd, ik heb de kasten eens bekeken, en daar valt heus nog wel iets leuks van te maken ondanks dat er geen schermenbij zaten, en ivm privacy, geen harde schijven.

Zolderopruiming en weggooien, ik zeg soms wel eens dat wij in een weggooimaatschappij leven, er zijn nog zoveel bruikbare dingen waar je een ander blij mee kunt maken! 

Dus misschien een idee voor een nieuw forumonderdeel: De opgeruimde zolder, onder het motto van ruilen tegen een kratje bier, een Zundertje/Westmalle, of wat een gek er voor over heeft.

Een online kringloper.

 
Tja... weggeven kun je ook in de te koop forums. Die zijn daar ook al vaker voor gebruikt. Ruilen mag daar ook dus ik zie er niet iets echt nieuws in wat we nog niet hebben.

 
Even terug komen op een idee. XBMC, het is niet alleen het kijken naar, maar ook de hardware die je er bij gebruikt, daar zit veel in.

Ik ben hier nu intussen mezelf al een half jaar of misschien wat langer echt in aan het verdiepen...

Ik ben begonnen met XBMC op de pc, daarna een paar apple tv's 1 aangeschaft, en gaan jailbreaken, toen een raspberry gekocht, maar dat bleek al snel tegen te vallen.

Intussen een paar andere mediaplayers aangeschaft, een X9 en een mx2, in principe 2 dezelfde spelers, maar met verschillende images, en addons.

De mx2 is een prachtding in uiterlijk en werking, de x9 nog volop in ontwikkeling... Maar qua uiterlijk exact dezelfde kastjes.

De x9 heb ik intussen zover vernaggeld dat ik hem niet meer gereset krijg, en dus retour gaat naar de leverancier die zegt dat hij het wel kan, maar na een gesprek via de telefoon wil ik nadien van hem wel uitleg hoe hij dit dan wel kan en ik niet??? Onder het motto als jij mij helpt dan help ik jou, want hij is volop bezig met het aanpassen van de software op die speler...

Zo zijn we toch ooit ook met een Dreambox begonnen???

 
En dan al die addons die er zijn, is ook een behoorlijk oerwoud.

 
Precies Satshow, er is zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet, en er worden complete pakketten aangeboden, superrepo bijvoorbeeld, dan heb je keuze ten over, maar ga maar zoeken wat de beste is...

Maar om even eerlijk te zijn waarom ik dit een leuk idee/toevoeging vindt? Ik ben allang aan het zoeken naar iets wat ik nog met mijn pc kan, en dit is iets waar veel mee kan, en wat ik net zoals vele anderen nog niet onder controle heb... 

 
Ja dat kan wel zijn, maar zoals gezegd gaat er op dit moment ook 1 onderwerp over op Duck over en hier volgens mij ook.

Echter met 1 onderwerp vul je nog geen sectie.

Dus ik kom dan weer terug op mijn antwoord daarop.

Zo is het met de Dreambox inderdaad ook begonnen, maar daar is in die tijd ook pas een apart forum onderdeel voor aangemaakt toen er ook voldoende postings van waren.

Er kan ook een hele boel met Home Theater en HTPC, dat zou het gaan worden, daar is een aparte sectie van, maar hoeveel postings staan daar nu daadwerkelijk? Dus dat loopt ook al niet naar verwachting.

XMBC is multimedia en we hebben momenteel zoals ik al aangaf een "Blu-ray en andere multimedia" sectie waarin de XBMC prima past. Zo gauw er voldoende postings komen om er een aparte sectie mee te vullen zal dat (net zoals bij de Dreambox), ook gebeuren. Maar dat is nog niet aan de orde zo te zien.

XMBC is dus een goed begin, zo gauw dat drukker wordt en er meer over gepraat wordt, kan dat zijn eigen sectie krijgen alleen is het daar nu nog te vroeg voor.

Dus het is wel iets nieuws en da's leuk, maar we zijn op zoek naar nog meer nieuwe dingen. En als het even kan iets wat nog niet onder gebracht kan worden onder bestaande secties, anders waren die secties wel drukker geweest, want dat had dan al gekund (net als met XBMC momenteel). Begrijpen jullie wat ik bedoel?

 
Zoals jullie kunnen zien is het forum nu aangepast zodat een en ander beter tot zijn recht komt.

Uiteraard hoop ik op nog meer ideeën maar even kijken naar de dingen die tot nu toe zijn ingebracht is het misschien handig een hobbycorner te maken.

Deze kunnen we dan onderverdelen in de secties:

a.) modelbouw; waarin je postings kwijt kan over modelspoor, modelauto's en modelvliegen

b.) knutselen en repareren; waarin je dan kunt spreken over hobbyen met de moersleutel (auto's, motoren, wasmachine etc.)

Eigenlijk wilde ik deze er in eerste instantie nog bij doen:

c.) koken en recepten; de naam zegt het al, voor uitwisselen van recepten, wat eten we vanavond.

maar ik heb toch het idee dat deze erg weinig gaat opleveren en er zijn al zo enorm veel recepten en kookboeken online.

Dus we houden deze even onder de Kletspraat. Mocht dat item interessant gaan worden kunnen we de berichten hierover snel genoeg verplaatsen naar een aparte sectie.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Zijn er nog (andere) tips, ideeën of missen we iets?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan