2,3 miljoen tv's op zwart door Ziggo-operatie

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.160
Waarderingsscore
573
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De televisies van miljoenen huishoudens gaan binnenkort op zwart door een mega-operatie van kabelbedrijf Ziggo. Ziggo fusseert met UPC, waardoor het zijn netwerk aan moet passen.

Alle 2,3 miljoen klanten die digitaal televisie kijken via Ziggo krijgen te maken met de gelijktrekking van de twee bedrijven. Voor UPC-klanten verandert echter niets. 'De bedoeling is dat we in het hele land dezelfde producten en diensten kunnen aanbieden', zegt woordvoerder van Ziggo Erik van Doeselaar in gesprek met de NOS.

Concreet moeten gebruikers hetzelfde doen als wanneer ze een nieuwe televisie kopen. Dat betekent dat ook digitale recorder opnamens die gepland staan, opnieuw ingesteld moeten worden. Ook persoonlijke favorietenlijsten verdwijnen en moeten dus opnieuw worden samengesteld.

Huishoudens worden per post op de hoogte gesteld van het tijdstip van de heractivatie. De frequentie en netwerk-id die daarbij moeten worden ingevuld, ontvangen de klanten ook per post. Het Friese Gorredijk is volgende week als eerste aan de beurt, daarna volgt de rest van Nederland.

Consumentenbond

De Consumentenbond meldt dat de naam hetzelfde blijft, omdat Ziggo een betere reputatie heeft dan UPC. Dat blijkt onder meer uit de ProviderMonitor - een ranglijst op basis van ervaringen van consumenten met internet-, telefonie- en televisieproviders. Klanten van Ziggo zijn meer tevreden, de apparatuur is beter en Ziggo heeft minder last van storingen.

Bron: De Volkskrant

 
De Volkskrant kan weer leuk overdrijven. Er is helemaal geen sprake van 2,3 miljoen TV's op zwart. Dat valt dus allemaal wel reuze mee.

Ziggo en UPC zijn trouwens al gefuseerd en zijn beiden eigendom van Liberty Global, waar overigens Vodafone ook onder valt. Deze club is ook aan het denken over een fusie met Ziggo. Maar dat is een ander verhaal.

Er gaat inderdaad een operatie zoals genoemd plaats vinden. Maar dat gaat zeer zeker niet gebeuren voor het hele land in 1x.

Ziggo start half januari met de aanpassing in Gorredijk, de uitrol voor de rest van het land is nog onbekend. De verwachting is dat Ziggo enkele maanden nodig heeft om de netwerkcode in het hele land aan te passen.

Als compensatie krijgen abonnees alle regionale zenders ter beschikking, voor zover ze die nog niet hadden.

Dus 2,3 miljoen TV's op zwart? Nee echt niet. Regio per regio even een andere code instellen en opnieuw laten scannen. Het zou me nogal verbazen als je langer dan een uur zonder TV zou zitten.

 
Ik hoop dat de Ziggo klanten niet de zelfde ellende krijgen als de UPC klanten. Veel van mijn vrienden wonen in die buurt van de UPC cowboys. Ik ken dus die ellende. Kijk maar eens naar de “wonderdoos” Horizont van UPC. Na drie of vier keer vervangen werkt het soms best aardig. Elke verandering is echt niet altijd beter. Het wordt veel macht op een punt te samen. Keuze is er dan haast niet meer. Gij zult eten wat wij goed vinden voor je. Natuurlijk zijn er ook veel tevredene klanten. De vraag blijft; wie word er beter van??

 
Goede vraag.

De keuze voor de naam Ziggo is gemaakt omdat deze toch een betere naam heeft en goede service. UPC heeft betere beeldkwaliteit, daarom blijven die frequenties allemaal hetzelfde. Hopelijk veranderen ze verder niets aan de ontvangers.

Want ik hoef geen UPC ontvanger.

Wie er beter van wordt? De aandeelhouders natuurlijk, zoals normaal. :)

 
Dat klopt niet
Wat klopt niet dan?

Ik sprak over UPC en doelde er dus op dat de frequenties voor UPC klanten hetzelfde zouden blijven.

Ziggo klanten zullen opnieuw moeten scannen zoals ik ook al in m'n eerdere reply aangaf.

 
Dan begreep ik het verkeerd alles gaat naar het UPC netwerk daar blijft alles gelijk de Zioggo klanten moeten opnieuw scannen. :confused:

 
Yep, zo ziet het er naar uit.

Dit las ik van een collega op een ander forum op de vraag waarom juist Ziggo klanten zich moesten aanpassen:

Omdat door zowel UPC als Ziggo is aangegeven dat het TV systeem van UPC veel beter en uitgebreider is dan dat van Ziggo ( ook dat werd aangegeven in diverse interviews........ :tong: .......... meer HD zenders, betere kwaliteit etc.
Dat zal dan misschien meteen de reden zijn dat er wordt gesteld dat er een uitgebreider zenderaanbod zal zijn na de overstap.

Ziet er dus inderdaad naar uit dat alles naar UPC gaat qua infra voor de TV, maar de naam wordt Ziggo omdat die het grootst is en de naam bekender (en volgens mij beter).

 
Ja klopt, heb UPC hier en zoals ik begrepen heb veranderd er vooralsnog  niets op tv gebied hier, alleen de Ziggo abbonees hebben dit om alles opnieuw in te stellen. Ben overigens wel benieuwd of we hier bij UPC 100%NL op de tv erbij krijgen, die heeft Ziggo wel heb ik begrepen en UPC niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan