DM800SE triple tuner Sr4 dm800se

baarsha

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
L.s

Gedwongen door omstandigheden kan ik niet meer gebruik maken van satelliet ontvangst maar ben nu aangewezen op Ziggo.

Ik ben in het bezit van 2 dm800se triple tuners (clones) voordien altijd op de schotel gehad.

Alsmede 2x cloud-ibox3 deze zijn werkend en geen problemen mee op ziggo via de c tuner. (alleen probleem 2)

1e probleem

Op de dreamboxen echter zit het probleem. Beiden geven aan de c tuner niet te kennen.

Ik dacht dus aan kapotte triple tuners. Een nieuwe aangeschaft en geïnstalleerd.

Black Hole image voor triple tuners er op gezet. Helaas geen verbinding met de c tuner , alleen de s tuner is aanwezig.

Weet iemand toevallig waar dit op kan duiden en is het evt. te herstellen.

2e probleem.

Een Dreambox/ook de cloud-ibox3 scant alleen op een 3 cijferige frequentie terwijl de ziggo frequentie 6 cijferig is. Hoe kan ik dit oplossen.

Normaal is afronden ok als het maar naar boven is met een 5 of meer of lager t/m 4.

Dat gebeurt niet goed.

Bij voorbaat dank voor Uw reactie.

Hans

 
Dat zijn de Sunray ontvangers.

V.w.b. je eerste probleem zou ik zo vlug niet weten wat je daar aan kan doen.

We hebben wel een handleidingen sectie. Daarin staat in pdf die je kunt downloaden met een handleiding hoe je de triple module in een DM800SE kunt bouwen en configureren. Misschien kun je daar ook al iets mee?

Die handleiding kun je hier (klik) vinden.

 
Blacky

Hartelijk dank voor de info. Normaal zette ik hanssetting in etc/enigma2 v van dcc.

Nu moet ik dus een satellites.xml maken van hanssettings. Kan ik daar gewoon de hanssettings file omdopen in satellites.xml en plaatsen in Tuxbox?

Je hebt me hierdoor wel de goede weg op geholpen, waarvoor dank

Gr

Hans

 
V.w.b. het op de goede weg helpen graag gedaan.

Ik ben er zelf echter nooit mee bezig geweest dus durf niet te zeggen of je een hanssettings file gewoon naar satellites.xml kunt omdopen.

Je kunt het allicht proberen. Maar kun je de satellites.xml van de Hanssetings kabellijst niet gebruiken dan?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan