Tekst ingebrand.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraagje: Vandaag heb ik ergens een 42" scherm gekocht voor een paar tientjes, maar daar zit tekst ingebrand wat gebeurd is op de plaats waar hij heeft gehangen, er staat Lufthansa in.

Ik ben benieuwd of de verhalen die ik lees kloppen, het scherm moet schijnbaar een tijdje op ruis staan, of een aantal uren op een wit scherm, en daarna van kleuren laten veranderen ( screensaver ).

Ik ben benieuwd of het gaat lukken, en is er misschien iemand hier die hier ervaring mee heeft, en weet of het er uit te krijgen is?

 
Voor zover mij bekend is dat alleen er uit te krijgen door het scherm te (laten) repareren.

Die verhalen met aantal uren op een wit scherm en een tijd op ruis laten staan zijn sprookjes. Zou heel misschien nog kunnen helpen als er slechts sprake is van een lichte inbranding, maar zelfs dan twijfel ik nog zwaar aan het waarheidsgehalte hiervan.

Maar dat is met dit scherm zeker niet het geval, gezien het al zo lang ingebrand is.

 
Is de door freggel1 beschreven methode niet alleen voor plasma TV's?

Multiscreen

 
Zelfs dan is het niet te repareren helaas. Wat je feitelijk doet met die methode, ALS hij al werkt (alleen als het licht ingebrand is), is dat je de rest van je TV even hard gaat inbranden zodat het ingebrande niet meer opvalt.

Je trekt dus de slechtheid gelijk, kortom, je verslechtert je TV met die methodes. En dit scherm is al erg ingebrand dus dat komt niet meer goed.

 
Ik denk dat ik er maar niet te veel aan ga doen, want voor het geen waar ik het voor gebruik valt de ingebrande tekst mee.

kijk maar [1]

en voorbeeld2

 
Hahaha, ik had het kunnen denken. Ja op die manier is het scherm goed gevuld dus merk je er relatief weinig van.

Hou het maar zoals ie is. Leuk! :)

 
BT, dit is en wordt leuk voor over een week of 8.... Ik krijg dan bezoek, ze komen dan een pallet mosterd bezorgen. :biggrin:

alleen hopen dat het dan geen 20 graden vriest, want dan moet ik alles naar de woonkamer verplaatsen.

 
Een pallet mosterd? Komen ze die brengen? Normaal weet je op zo'n moment waar je hem moet gaan halen. :biggrin:

Ik zal voor een beetje goed weer duimen voor je.(Y)

 
Binnen kort weet hij het!  :biggrin:

 
Black Tiger zei:
Een pallet mosterd? Komen ze die brengen?
Black Tiger, bij mijn vriendengroep weet je het nooit zeker, we zijn alles bij elkaar met een man/vrouw of 30, en bij de vorige die Abraham zag, daar  kwam Sinterklaas op bezoek...

Ik verjaar meestal kort voor of na carnaval, dus ik bereidt me op alles voor. :biggrin:

Ik weet nog niet zeker of ik mijn maatje B uitnodig, want die kreeg voor zijn 50ste een heuse striptease aangeboden. Zal de foto's daarvan nog eens opzoeken. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even dik offtopic!!!

Gevindt...

Abraboets... :sex: 

Ssssttttt....

 
Is behoorlijk ingebrand helaas kan als verloren beschouwd worden!

:eek: :eek: :eek: Die hebt ut warm zeg!  :eek: :eek: :eek:

 
Hahaha, ja was wel leuk. Heette Nina, was een lekker wijf hoor. :banaan: :bier:

B.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan