onbeperkt installeren met 1 versie van windows 7?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraag, ik heb regelmatig wat pc's staan, en voorzag die voorheen van Windows XP, en met die versie had ik nooit gezeur dat ik hem niet meer mocht gebruiken. Vraag welke versie heb je dan, niet de OEM volgens mij?

Nu wil ik dus over gaan stappen naar Windows 7 om dit te gebruiken, en vanwege het feit dat ik zo affentoe eens een pc weggeef of voor een paar centen verkoop, wil ik er toch een legitieme versie op zetten zodat men geen validatiemeldingen krijgt.

Is er een versie van W7 waar dit mee kan, of zit je dan zakelijk te denken?

 
Om met XP te beginnen kan ik je dan zeggen dat je vrijwel zeker veel geluk hebt gehad of een bepaalde Corporate versie, zo eentje waarbij je zoveel kunt installeren als je wilt, maar feitelijk zelf de licentienummers moet bijhouden. Tenminste als je een bedrijf met zo'n licentie zou zijn geweest.

Wij hadden vroeger waar ik toen werkte nog een versie die dat kon... dju... ben de naam kwijt. Kwam ook rechtstreeks van Microsoft. Grmpfz... m'n geheugen laat me weer in de steek.:sad:

Zo'n versies zullen er ook wel voor Windows 7 zijn, maar zie er maar eens aan te komen. Die worden vrijwel nooit verspreid, mede omdat ze traceerbaar zijn naar de eigenaar. Althans dat heb ik me toen eens laten vertellen, weet niet 100% of dat klopt.

 
Ik was er al bang voor...

 
Ben nog steeds aan het denken over de naam van die andere cd's. Je kreeg van Microsoft alle cd's wat nieuw waren toegezonden, maandelijks volgens mij of zoiets, kan me vergissen. In mijn tijd was dat NT server, NT workstation, Office 97 en zo. En die kon je dan installeren zonder dat je een serienr. nodig had.

Misschien weet iemand nog hoe dat heette, anders schiet het me hopelijk nog te binnen. Af en toe is dat wel rot, ouder worden, soms vergeet ik dan iets.

Ligt op puntje van de tong maar ik kom nipt niet op de naam.

 
Is dat niet de zgn OEMversie?

En ohja ik wordt ook ouder...

 
Nee een OEM versie kun je juist maar op één computer installeren dus dat is het niet.

En ja ik ben ook al ouder. :biggrin:

 
Nee het is sowieso een corporate versie, maar die wat wij hadden komt van een bepaald pakket en daar ben ik de naam van kwijt.:sad:

 
Enterprise of slimme rom bedoel je BT?  :biggrin:

zogenaamde school licenties hadden de slimme rom.

 
Slimme rom heb ik nooit van gehoord. Enterprise is een editie net zoals Corporate.

Ik doel op de naam van dat abonnementje van Microsoft. De ...... cd's of de Microsoft ....... cd's.

 
Heet zo'n versie niet de pliek/unattended versie?

 
Pliek is feitelijk illegaal. Maar met de Pliek Unattended versie kun je ook blijven installeren als het goed is.

 
Bij toeval gevonden hoe die cd's heette wat ik bedoelde. Dat waren Technet cd's. Als je daar een bepaald abonnement op had, kreeg je automatisch ook een bepaalde hoeveelheid keys.

Verder heb je nog MSDN licenties. Als je de MSDN Platforms cd's hebt (abo kost iets van 2,3K per 2 jaar), dan kun je dus alles installeren van Microsoft wat je wilt, incl. dingen als office etc. en onbeperkt qua serienummers.

Deze zijn bedoeld voor testdoeleinden. Volgens mij hebben wij die toen ook gehad.

 
Ja, en vindt die maar eens. :biggrin:

 
Technet cd's kom je af en toe tegen op usenet, maar zonder serienummers. MSDN cd's kom je niet tegen, logisch ook, die zijn traceerbaar. :)

 
Af en toe? Als je op technet of msdn zoekt zie je er meer dan zat, maar ze zijn allemaal een jaar of 3 oud.

 
Ik heb met Spotnet lite gezocht en kon geen enkele msdn vinden. Ik heb er ook mijn twijfels over of het dan wel echte MSDN cd's zijn.

Maar je ziet het zelf al, zoiets kom je relatief zelden tegen en dat is dus ook logisch.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan