astra 3 en hotbird ontvangen

A

agnes1973

Beste mensen,Ik maak gebruik van Homecast 2100 CI CD USB satelliet ontvanger om o.a de zenders van Canal Digitaal HD - Astra 3 - te kunnen ontvangen maar ook een aantal zenders van Hotbird.Ik heb een schotel van 78 cm, 2 loze LNB's en een DiSEqC 2x1 aan de satelliet ontvanger aangesloten.Sinds kort zijn de Nederlandse HD zenders verplaatst van Astra 1 naar Astra 3 en op dit moment kan ik of programma's van Hotbird en Astra 1 zien of de kabel van Hotbird los te schroeven en de NL programma's in HD kijken. DiSEqC: A - Hotbird ; B - Astra 3 ; D - Astra 1.Ik heb geprobeerd de satellieten op DiSEqC te verplaatsen naar verschillende standen (A B C D) helaas zonder resultaat.Bestaat een mogelijkheid om met mijn apparatuur zender's te kunnen ontvangen van Hotbird en Astra 3 zonder de kabels los/vast te moeten maken ? Of moet ik de schotel een klein beetje verplaatsen en/of op Astra 3 uitrichten ? Apart kan ik de zenders van Hotbird en Astra 1 en apart van Astra 3 in perfecte beeld ontvangen.Graag doelgerichte tips. S.v.p.Groetjes,Agnes

 
Ik heb het bericht nog eens aandachtig gelezen. Maar omdat het zo achter elkaar staat allemaal is het wat moeilijk leesbaar.

Wat je kunt doen is een diseqc 4x1 kopen, dus voor 4 lnb's. Dan nog een losse lnb erbij. Als je ene Triax schotel hebt, dan zijn er kant en klare rails maar ook houders voor meerdere lnb's. Deze kun je dan bevestigen en kun je alle 3 de satellieten kijken zonder dat je nog kabels hoeft los te halen.

Het enige wat dan nog zou moeten gebeuren is een extra kabeltje trekken van de 3de lnb naar de diseqc.

Normaliter ligt de diseqc kort bij de schotel dus dan zou dat kabeltje ook maar kort hoeven zijn. De kabel die naar binnen gaat hoeft dan niet los.

 
Beste Black Tiger,

Duidelijk verhaal.

Ik hopte dat ik met de 2 loze LNB's en DiSEqC 2x1 de zenders van Astra 3 en Hotbird kon ontvangen zonder de kabel los te moeten maken. Astra 1 heb ik in principe niet meer nodig.

Mijn DiSEqC zit naast de satelliet ontvanger binnen en is met 2 kabels met de LNB's aangesloten. Daardoor kan ik de kabel van Hotbird makkelijk los draaien en kan ik via de andere kabel/LNB direct NL programmas in HD kijken.

Hartelijk dank voor je inzet.

Groetjes,

Agnes

 
Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je ook nog Astra 1 wilde ontvangen.

Ja je kunt ook met 2 losse LNB's en een diseqc 2x1 Hotbird en Astra 3 ontvangen. Dat is bijna hetzelfde, alleen niet met de huidige LNB houder.

Je hebt in dat geval een andere LNB houder nodig op je schotel, zo'n houder voor 3 of 4 lnb's, of een rail met houdertjes waarop je de LNB's kunt plaatsen.

Je hebt dan zelfs kans dat de schotel niet anders afgesteld hoeft te worden, maar het kan ook zijn van wel, ligt er aan hoe alles op zijn plaats valt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan