MS schrijft windows 7 nu al af.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.820
Waarderingsscore
1.022
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Op 13 januari 2015 heeft Microsoft de mainstream ondersteuning van Windows 7 beëindigd.

Dat is op zich nog niet zo heel erg want je kunt Windows 7 nog vijf jaar lang veilig gebruiken. Maar zijn wel nadelen.

Vanaf nu zullen er geen service packs meer komen voor Windows 7. Microsoft zal de omgeving niet herontwerpen of nieuwe functies toevoegen. Zonder een speciale uitgebreide overeenkomst zul je geen patches krijgen voor bugs die geen beveiligingsrisico vormen.

Dat betekent dat bijvoorbeeld een nieuwe technologie als Direct X 12 niet voor Windows 7 zal verschijnen. Deze zal sowieso voor Windows 10 verschijnen. Windows 8.1 basis ondersteuning stopt overigens al in 2018 volgens de Microsoft Lifecycle.

Het systeem blijft meedraaien met Patch Tuesday en Hotfixes voor kritieke problemen worden ook gewoon beschikbaar gesteld voor Windows 7. Dit betekent dat je Windows 7 tot uiterlijk 2020 op een veilige wijze kunt gebruiken.

Of er gratis windows 10 upgrades komen zullen we nog even moeten afwachten. Pas op zijn vroegst op 21 januari zal Microsoft hierover iets bekend maken. De meest voor de hand liggende optie is een gratis upgrade vanaf Windows 8.1. Daarmee zouden ze Windows 8 bezitters al meteen overslaan.

Maar er zijn ook nog andere mogelijkheden, even afwachten nog dus.

 
Ja niet te geloven, dan hebben ze iets waar de mensen wel tevreden over zijn, windows 7 en dan is er maar een beperkte ondersteuning. Veel bedrijven zijn pas overgestapt naar windows 7 en kunnen dus over een aantal jaren weer een hoop kosten maken om windows te updaten naar een nieuwere versie.

Als koper van een nieuwe computer ben je bijna verplicht een nieuwe computer aan te schaffen.

Heb ook al eens ergens gelezen dat windows 10 aangeboden gaat worden via een abonnement, dat is ook al zo'n rare gedachte.

 
Black Tiger zei:
Of er gratis windows 10 upgrades komen zullen we nog even moeten afwachten. Pas op zijn vroegst op 21 januari zal Microsoft hierover iets bekend maken. De meest voor de hand liggende optie is een gratis upgrade vanaf Windows 8.1. Daarmee zouden ze Windows 8 bezitters al meteen overslaan.

Maar er zijn ook nog andere mogelijkheden, even afwachten nog dus.
Bezitters van Windows 8 overslaan? Als ik het goed heb, kun je gratis van 8 naar 8.1.

 
@Satshow: Zo vreemd vind ik dat niet. Het Officepakket wordt inmiddels ook al op huurbasis geleverd. Het kan best zijn dat ze er over denken.

@freggel1: Ja dat dacht ik ook, maar waarom zeggen ze zelf dan vanaf Windows 8.1? Rare jongens die van Microsoft. :)

 
Precies Black Tiger, ik heb hier mijn windows 8 al een tijdje terug geupdate naar 8.1.

Maar om eerlijk te zijn wordt ook ik het een beetje beu, heb je net een aantal goede computers staan die je wilt voorzien van een stabiele W7, en dan krijg je dit weer???

 
Windows XP is er lang geweest, maar nu gaat het veel te snel.... juist nog even naar de kleine lettertjes gekeken en wat staat daar? Juist...

* Ondersteuning voor Windows 7 RTM zonder servicepacks is beëindigd op 9 april 2013. Zorg dat je vandaag nog Windows 7 Service Pack 1 installeert, zodat je ondersteuning en updates blijft ontvangen.
Gelukkig zijn mijn versies al inclusief SP1. Maarja van de andere kant... het is ook niet slim om zonder service pack te blijven werken. Ondanks dat ook al best wat mensen geen sp3 van XP geinstalleerd hadden (niet bepaald slim).

Dus gewoon updaten die handel!

 
Ah dat is goed nieuws. Moet je wel niet te vaak je pc opnieuw willen installeren want....

De optie om gratis te upgraden geldt enkel het eerste jaar; wie daarna nog wil upgraden, zal wel moeten betalen. Hoe hoog dat bedrag zal zijn, is nog niet bekend; Microsoft heeft de prijzen van de nieuwste Windows-versie nog niet bekendgemaakt.
Dus na een jaar moet je wel gaan betalen, of er zou een soort van licentie moeten komen dat eerste jaar die je vaker kunt gebruiken, dus ook na een jaar. Maar het is wel mooi te zien dat de actie al vanaf Windows 7 begint.

 
Pc opnieuw installeren dat hoeft toch niet meer? Ik heb heb misschien niet helemaal goed begrepen, maar tegenwoordig staat de os toch in de cloud? Of is dat weer iets anders?

Ik snap er allemaal niks meer van, want ik heb hier intussen mijn pc al diverse malen 'hersteld' naar het begin, en alle opgeslagen bestanden en instellingen blijven bestaan?

Intussen draaien er hier 2 computers op 8.1, en eentje op 7 ( legitiem ) dus ik ben erg benieuwd naar windows 10.

 
Het OS in de cloud? Hoe kom je daarbij? Er staat niets in de cloud. Ja Office pakketten.

Ik denk dat jij gewoon een verborgen partitie hebt op je computer, daarin is het operating system enzo aanwezig. Als je de pc herstelt wordt van daaruit dus ook de boel weer opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt al jaren zo bij veel fabrikanten.;)

Windows 10 kun je inmiddels al gewoon installeren, er is een gratis beta versie beschikbaar. Maar ik wacht liever tot er ook meer drivers uit zijn etc. Heb sowieso nog geen interesse om van m'n Windows 7 af te stappen.

 
Nou die verborgen partitie heb ik er zelf niet opgezet bij de computer. Nieuwe harde schijf erin gedaan, en w8 er op.

Ik moet toch weer eens wat gaan lezen denk ik. :biggrin:

 
Ja maar dan heb je w8 toch vanaf de dvd geinstalleerd? Het kan gewoon niet vanaf de cloud, je zult immers eerst je netwerk drivers moeten installeren. Daarnaast zijn er mensen die ook hun pc standalone (dus zonder internet) willen gebruiken.

En in dat geval heb jij het ook over systeemherstel en niet over een herinstallatie.

 
Ja ik heb windows vanaf dvd geïnstalleerd, maar ik moet even kijken hoe het nu onder 8 heet, maar daar staat geen systeemherstel als ik dat doe.

Misschien dat ik daarom een beetje in de war ben?

Dat veranderen iedere keer. :biggrin:

Zo snap ik nog steeds niet waar "onedrive' precies voor is, en wat het doet?

Ik moet echt eens weer gaan lezen.

 
Kan zijn dat het onder windows 8 een andere naam heeft maar het blijft een soort systeemherstel.

Onedrive is weer iets anders, off-topic hier, kunnen we het in de kletspraat of computersectie eens over hebben. :)

 
freggel1 zei:
Misschien dat ik daarom een beetje in de war ben?
Dat vermoed ik ook je hebt gewoon systeemherstel in W8.1 ik ga er meestal naar toe door op de taakbalk op het vlaggetje te klikken van "onderhoudscentrum" openen dan staat daar herstel klik daarop en je krijgt meer mogelijkheden zoals backup en systeemherstel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan