dm800 se satelliet bouquetten

K

koffieboon

Hoi

Ik heb sinds kort een dm 800 se (clone) die ik gebruik voor de kabel,en heb hier pas geleden een nieuwe image van openpli gekregen.

Het nadeel is dat bij deze heel veel bouquetten bij zitten voor de schotel,en als ik ze verwijder via dreambox editor dan komen ze terug als je op de rode knop druk.

Hiervoor had ik een dm 500 en als je hier wat verwijderde dan bleef het ook weg, graag zou ik ook een aantal zender willen verwijderen zonder dat ze weer terug komen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

 
Allereerst welkom op Satellite Fun.

Ik weet op zich niet wat die rode knop doet, bij mij deed hij opnames maken dacht ik, maar kan me vergissen.

Via welke Dreambox Editor verwijder je ze?

Je kunt namelijk via DreamSet de kanalenlijst downloaden en dan de zenders weghalen. Daarna de kanalenlijst opslaan en weer terug naar de ontvanger sturen, dan zouden de zenders echt weg moeten zijn.

Misschien heb je een zenderlijst via de addons van Openpli geinstalleerd, dan heb je vermoedelijk een verkeerde keuze gemaakt als er satelliet zenders bij zitten.

Als je voor Hans Settings kiest is er tegenwoordig ook een zenderlijst beschikbaar die uitsluitend kabel zenders en streams heeft. Daar zouden satelliet zenders als het goed is niet meer bij mogen zitten.

 
Ik gebruik versie 6.0.1.1 en bij de 500 wordt wel alles verwijderd,maar ik zal de Hans settings eens proberen.

 
Ik heb Hans settings geladen,maar ook daar hetzelfde.

Zou het kunnen dat ze in de image zitten? want als ik bij dreamboxeditor alles verwijder wat met dvb-s dvb-t te maken heeft dan blijven ze terug komen.

ik heb een screenshot die ik wil toevoegen,weet alleen niet hoe?

 
Het zou in de firmware kunnen zitten ja. Kan ook zijn dat de oude zenderlijst niet weggehaald wordt bij het plaatsen van een nieuwe die je aangepast hebt.

Een screenshot kun je evt. op http://nl.tinypic.com of http://imagedump.nl uploaden en dan de link die je krijgt hier plaatsen.

 
koffieboon zei:
Ik heb Hans settings geladen,maar ook daar hetzelfde.
Als de nieuwe zenderlijst er in zit dan helemaal opnieuw opstarten dus even van de stroom af dat wil meestal wel helpen/

 
Dat heeft ook niet geholpen aart44, het zit hem in de image.

Ik heb vandaag een andere geprobeerd en daar zat het niet in.

openatvcable-4-2-800se-estar.nfi

Deze ziet er ook leuk uit en heeft veel extra's, behalve dat ik nu alleen de fta zenders kan ontvangen.

Ik heb de cccam in /var/etc geplaatst.

ik ga nog ff door knutselen  :biggrin:

 
Daar ben ik weer :)

Heb het nu voor elkaar, heb de laatste versie openpli erop gezet.

OpenPLi-4.0-beta-dm800se-20150128.zip

De zenders die ik verwijder blijven nu ook weg.

Nu zou ik hier graag een complete back up van willen hebben,ik heb al lopen zoeken maar kom er niet uit.

Ook bij applicatie kan ik hem niet downloaden.

Nu heb ik ook een stuk gelezen over een nfi backup plugin, waar kan ik die downloaden en in welke map moet ik deze plaatsen en wat moet ik daarna doen?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan