Dreambox DM800 HD SE clone Estar sim v3.0

Gevaner

New Member
Lid sinds
22 feb 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Goedemorgen,

Tijdje geleden heb ik een dreambox DM800 HD SE aangeschaft. Volledig in de veronderstelling dat het een orgineel exemplaar betreft. Gisteren installeerde ik een software update en wat denk je? Bij het opstarten gaf hij de melding: R01 NO CA FOUND.

Google leerde mij dat er een hoop clones in omloop zijn. Nadat ik de deksel open had gemaakt, zag ik dat ik een Estar sim v3.0 simkaart heb. Dit betekent dus dat ik estar clone dreambox in bezit heb. Op de website van Estar ( http://www.e-star-sim.com ) zijn er diverse downloads beschikbaar voor zowel DM800 als de DM800SE. Wat ik ook probeer, ik krijg mijn box niet voorzien van OpenPLI 4.0. Dat is namelijk het doel waar ik naar toe wil.

Als ik nu mijn Dreambox aanzet, dan krijg ik *** STOP *** in beeld te zien met het internet IP adres van de box.

Het volgende heb ik geprobeerd:

- Converter versie 4.20, 4.0 en 3.98 gedownload (4.0 en 3.98 van de estar website en 4.20 zag ik hier ergens rond zwerven) en diverse images geprobeerd te converten en up te loaden

- Estar SSL DM800SE 82 en 84 geprobeerd te installeren

- Diverse images gedownload vanaf de OpenPLI website, als van estar website als van ergens anders op Google

- Flashen geprobeerd met de Estar DreamUP V1.3.3.7 tool.

Ik denk dat ik zoveel heb geprobeerd in diverse volgorde dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat ik wel las op het forum van Estar, is dat hun converter versie 4.0 niet werkt met OpenPLI 4. Er zouden drivers (*.ko files) ontbreken? Het beste zou zijn om te beginnen met OpenPLI 3.0 te flashen.

Volgende stappen heb ik uitgevoerd:

1 - go by FTP to your box

2 - open folder  lib / modules / 3.2-dm800se / extra /

3 - copy all .*.ko files to your PC

4 - Power off dreambox, hold the button and power on (keep holding)

5 - Open the IP adres shown on the display

6 - Flash the OpenPli image ( do NOT reboot )

7 - Flash e-star SSL 84 over webinterface ( New browserwindow ).

8 - FTP again to you box and put the drivers to the proper folder

9 - Reboot the box

De vragen die ik heb:

1: Hoe kom ik aan een goedwerkende OpenPLI 3.0 image? Heeft iemand ervaring met een bepaalde image?

2: Moet ik deze image nog converten met Converter van Estar of kan ik deze zo gebruiken?

Mocht iemand al een goedwerkende OpenPLI 4 image hebben voor de Estar Sim v 3.0 dan hoor ik dat ook graag.  :aanbid:

In de box zit een philips cu1216mk3 tuner die (voor deze problemen) prima werkte.

 
Eerst welkom op het forum.

Dan je vragen ik heb eerst op de website van e-star gekeken en denk dat ik het antwoordt gezien heb er staat op de site van e-star een OpenPLI 3.0 20130123 die kun je toch gebruiken.

http://www.e-star-sim.com/en/down-sim800se.php?tnid=4

En deze image hoef je niet door die converter te halen dat hebben ze al gedaan denk ik.

Ook heb ik gelezen dat je Openpli 4.0 er niet op krijgt omdat de converter dat niet kan dan heb je de handleiding al dus gewoon Openpli 4.0 er op zetten zonder te rebooten en eerst bootloader SSL 84 er gelijk achteraan flashen.

Openpli 4.0 kun je gewoon bij PLI downloaden.

Dus het moet in twee etappes als je nu PLI 2.1 er op hebt staan.

 
aart44 zei:
Eerst welkom op het forum.
Bedankt  :heh:

Dan je vragen ik heb eerst op de website van e-star gekeken en denk dat ik het antwoordt gezien heb er staat op de site van e-star een OpenPLI 3.0 20130123 die kun je toch gebruiken.

http://www.e-star-sim.com/en/down-sim800se.php?tnid=4

En deze image hoef je niet door die converter te halen dat hebben ze al gedaan denk ik.

Ook heb ik gelezen dat je Openpli 4.0 er niet op krijgt omdat de converter dat niet kan dan heb je de handleiding al dus gewoon Openpli 4.0 er op zetten zonder te rebooten en eerst bootloader SSL 84 er gelijk achteraan flashen.

Openpli 4.0 kun je gewoon bij PLI downloaden.

Dus het moet in twee etappes als je nu PLI 2.1 er op hebt staan.
Ik denk dat ik het verkeerd  verwoord heb, op dit moment heb ik geen werkende image op deze dreambox staan. Als ik nu de PLI 2.1, 3.0 (van de estar website) of 4.0 (van de pli) site probeer te flashen, dan krijg ik: (en dit voer ik dus met uit ESTAR_DreamUP_1337.exe = Universal DreamUP v3.1.1.7)

19:05:04 Calculating checksum...

19:05:05 Uploading file to box...

19:05:22 box is flashing from its memory...

19:05:23 Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!

Als ik daarna de image Estar_OpenBlackHole_ES800se_yassinov.nfi flash, dan gaat dat wel goed:

19:06:01 Calculating checksum...

19:06:01 Uploading file to box...

19:06:21 box is flashing from its memory...

19:08:36 OK, flash-copy succeeded

Als ik direct daarna (zonder te rebooten) de OpenPLI 4.0 probeer te flashen, dan gaat het wederom fout:

19:09:37 Calculating checksum...

19:09:38 Uploading file to box...

19:09:57 box is flashing from its memory...

19:09:59 Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!

als ik vervolgens (zonder te rebooten) de estar-secondstage-dm800se-84.nfi flash, dan gaat dat wel goed.

19:11:55 Calculating checksum...

19:11:55 Uploading file to box...

19:11:55 box is flashing from its memory...

19:11:55 OK, flash-copy succeeded

Direct daarna opnieuw flashen van de OpenPLI 4.0 gaat weer fout:

19:12:08 Calculating checksum...

19:12:08 Uploading file to box...

19:12:26 box is flashing from its memory...

19:12:28 Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!

Als ik nu de dreambox reboot, dan zie ik dat de Blackhole image verder geinstalleerd wordt. Ik kan nu ook een taal kiezen etc.

Als ik de ESTAR_DreamUP_1337.exe er weer bij pak en ik sluit de laptop weer aan de dreambox (usb kabel naar mini usb) en zet de dreambox uit en weer aan, dan komt deze in zijn serial mode. Ik flash de dreambox opnieuw met de OpenPLI 4.0, dan krijg ik wederom de foutmelding:

19:24:53 box type: DM800SE

19:25:29 Calculating checksum...

19:25:29 Uploading file to box...

19:25:47 box is flashing from its memory...

19:25:49 Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!

Daarna de dreambox weer een reboot gegeven en de Blackhole v3.2.4 image start weer op. Op dit moment heb ik een goed geflashde v3.2.4 image erop staan.

Heeft niemand anders nog opties?  :aanbid:

 
Even een reactie op mijn vorige post in plaats van een edit.

Goed nieuws, het werkt nu!

Wat ik gedaan heb:

[*]De laatste versie van DreamUp gedownload vanaf de website: www.dream-multimedia-tv.de . Laatste versie was momenteel v3.1.1.11

[*]DreamUP 1.3.3.11 geopend en gestart

[*]Dreambox uit- en aangezet, resultaat was: R01 NO CA FOUND

[*]Dreambox opnieuw uit- en aangezet, resultaat was dat de dreambox nu in SERIAL mode ging. USB naar mini usb was namelijk nog aangesloten.

[*]Direct OpenPLI 4.0 image geflasht. Resultaat was nu direct goed!

[*]Direct daarna de estar-secondstage-dm800se-84.nfi erop gezet. Dit ging ook goed

[*]Dreambox een reboot gegeven. Daarna werd OpenPLI 4.0 gestart en verder geconfigureerd.

Bedankt aart44 voor het meedenken.  :cool: :bier: :heh:

 
Met het flashen van het image was ik er vanuit gegaan dat je een IP nummer van je box hebt en gewoon flashen via de browser wel IE dan nemen dan lukt het altijd.

Het werkt als volgt box van de stroom af het knopje aan de voorkant indrukken en ingedrukt houden en de stroom er op zetten na ongeveer 20 seconden krijg je een IP nummer en staat de box in de ++STOP++ mode dan het gekregen ip intypen in IE en een tik op enter opgeven waar het image staat en daar kun je aanvinken of de box daarna moet opstarten dan moet je dus uitvinken omdat de bootloader er nog achteraan moet daarna opstarten.

Dus helemaal geen Dreamup gebruiken gaat ook vele malen sneller.

Maar goed dat is dus voor de volgende keer je box werkt.

 
Ik krijg een melding van comming soon op de website van Estar.

hoe weet ik nu welke software ik kan installeren ?

sorry dat ik even mee lift, ik heb dus ook een dergelijke box en heb nog nooit iets geflasht ik weet echt niet hoe dit moet, kan iemand mij helpen, of wil iemand er openpli 4.0 er op zetten tegen betaling ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Bert, in het bericht wat boven jouw vraag staat, legt Aart44 juist uit hoe je zo'n box moet flashen.

IE=Internet Explorer.

Er is hier (klik) ook nog een handleiding om te zien hoe dat flashen in zijn werk gaat.

Vanaf punt 2 is eigenlijk wat je moet doen, nadat je op je box het ip hebt gekregen na de ***stop*** melding.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan