Schotel moet van gevel

R0N

New Member
Lid sinds
29 jan 2010
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
AMSTERDAM -

Voor het eerst heeft een huurder van een rechterlijk college te horen gekregen dat hij zijn schotelantenne moet verwijderen omdat er via internet voldoende alternatieven zijn.

Het Amsterdamse gerechtshof oordeelde dat het belang van verhuurder Ymere om geen ontsierende schotels op zijn gebouw te hebben zwaarder weegt dan het recht van de huurder op vrije nieuwsgaring.

De zaak speelt al sinds 2010. De huurder woont in een appartement van Ymere in het onder architectuur gebouwde Chicago-complex aan het IJ in Amsterdam. In de huurovereenkomst is bepaald dat het niet is toegestaan een schotelantenne aan de woning aan te brengen.

bron

 
Oei dat is slecht nieuws. Nu hoop ik dat hij door gaat tot de Hoge Raad, want die is al een gerechtshof.

De uitspraak van deze rechter lijkt me bijzonder vreemd, want ik zou niet weten hoe je bepaalde zenders uit het buitenland via internet zou moeten kunnen ontvangen.

Dus hoezo voldoende alternatieven via internet?

Daarnaast zit je ook niet lekker voor je pc in veel gevallen en lang niet iedereen heeft een smartTV dus in feite wordt je dan veroordeeld om TV via je pc te kijken. Niet echt realistisch.

Interessant nieuws, ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen bij de HR, zo niet, dan kunnen schotel bezitters in de toekomst een probleem gaan krijgen want dit is jurisprudentie.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan