SSD schijf.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraag, ik heb hier op dit moment een I-7 2600 CPU 3,40GHZ als pc, en zit te denken om daar een SSD schijf in te gaan doen, ik mag aannemen dat dit in een pc als deze kan?

Heeft iemand hier al ervaring met SSD?

 
dat draait als een lier  :aanbid:

werk er nu bijna een jaar mee let wel ssd voor windhoos en aanverwant de rest op wdc hdd er naast.

 
Het nadeel van SSD is het beperkte aantal schrijfbewerkingen, vandaar dat het geadviseerd wordt om deze te gebruiken voor bijv. als windows opstart schijf of voor programma's waarbij met name lezen belangrijk is.

Ze zitten op een gewone SATA aansluiting dus die kun je er voor gebruiken, om ze te kunnen inbouwen heb je inderdaad een bracket nodig. En ze zijn prijzig vergeleken met gewone harddisks, zoals Aart ook al schreef.

Ik heb er ook in in de pc zitten maar daar staan enkele zware programma's op, zodat die lekker snel starten.;)

 
Intussen heb ik een SSD gekocht via MP, een Samsung 850 120gb  ssd, en wordt hopelijk deze week bezorgd, dus ik ben benieuwd. :biggrin:

Maar nou komt er eentje voor Black Tiger, hoe zet ik mijn andere harde schijf over naar die SSD, zonder dat ik Windows opnieuw moet installeren?

Ik heb hier een legitieme W8.1, maar heb hem al 3 keer geïnstalleerd, dus de vierde keer kan niet meer.

Is dit een gevalletje spiegeltje maken met Hirens Bootdisk en dergelijke, of kan dit op een ander manier, Back-up oid??? 

 
als je de legitieme windhoos op 1 en de zelfde pc geïnstalleerd hebt kun je die vaker activeren.

enigste wat er kan gebeuren dat je miceysoft moet bellen.

wat betreft de ssd : klonen en denken om de ahci in de bios.

 
Dan hoop ik dat je huidige harde schijf niet groter is als 120 g althans de partitie waar W8 op staat dan kun je de schijf klonen uiteraard moet je dan wel een kabeltje hebben ik weet niet of die erbij zit.

Om te klonen zijn er veel progjes ik zag dat er op "Mini Tool Partition Wizard Free" ook een optie zit die heet "Migrate OS to SSD Wizard" die optie heb ik nog nooit gebruikt maar het prog gebruik ik regelmatig om een micro sd kaartje voor een telefoon te gebruiken.

 
heb je idd een punt aart44.

partitie veranderen,mits gegevens niet meer als de grote van de ssd, kan met easeUS free  :aanbid:

 
Ik zal er 1 dezer dagen eens mee aan de slag gaan.

 
Partitie veranderen hoeft niet perse, ligt er een beetje aan welk programma dat je gebruikt.

Je kunt inderdaad de disk clonen. Veel partitie programma's kunnen dat vaak ook wel.

Met de gratis partition master home kan het volgens mij ook.

Moeten de partities even groot zijn kun je evt. van tevoren op je windows pc de partitie met zo'n tooltje verkleinen en daarna alsnog kopiëren.

Feitelijk is je SSD schijf ook gewoon een SATA schijf dus kun je hetzelfde handelen als je bij een SATA schijf zou doen.

 
Allemaal bedankt voor de tips, maar ik weet niet of ik ga clonen??

Of het is troep wat ik opgelopen heb, of er begint ergens iets anders te miepen, maar na wat updates gaan er dingen fout... 

Hopelijk is w 10 rap beschikbaar, want dat is de enige reden dat ik dit wil, want ik heb een legitieme versie, dus daar ben ik toch een beetje zuinig op. ;)

De oude HD leggen we even aan de kant, en ik ga gewoon ff kijken wat er kan en wat het resultaat is.

 
Partitie clonen en partitie kopiëren is hetzelfde. ;)

Als je w10 wilt hebben kun je er ook alvast de pre-release officieel op zetten hoor.

 
Het moest er ooit van komen, ik heb al veel gekocht via Marktplaats, maar heb nu dus met een fraudeur te maken!!! 

26 maart gegevens uitgewisseld, en op voorhand betaald omdat ik voor de verzendkosten niet op en neer ga rijden...

Nu 2 april nog steeds niets ontvangen, en na het versturen van een aantal emails met de vraag of het pakketje al verstuurd was, geen antwoord.

Maarrrr, bij de mails stond keurig netjes een adres, van ene vishandel uit Yrseke, dus maar eens opzoek of er bij die gegevens een telefoonnummer te vinden is, en jahoor, gevonden.

Meteen gebeld, maar er werd niet opgenomen, maar binnen 10 minuten werd er teruggebeld, en bij de nummerweergave zag ik het gebelde nummer staan, dus ik neem op, maar het was stil, ik vraag dus spreek ik met de verkoper van de SSD? en kreeg meteen, een nee, u bent de vijfde die hier voor belt, en na wat praten met de dame die ik aan de telefoon had, bleek dat hun gegevens al vaker gebruikt waren, vorig jaar voor spelcomputers.

Dus ik heb gezegd dat ik aangifte ga doen via Marktplaats, met de vraag of ik hun gegevens die in de mail staan mocht gebruiken, en dat was geen probleem.

Nu gaat het hier maar om een 40 euro, maar tumme, stelletje???

Ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg, want noch mijn bank of politie mag de gegevens die achter het rekenignummer zit niet vrijgeven.

Maar ik maak het nummer wel bekend!!

Iban bank nr            NL51INGB 0688593178  de naam die bij mij gebruikt werd is: Jacqueline van Gompel

 
Het gaat om 40 euro voor een 120 G Samsung evo schijf.

Tsja als het te mooi is om waar te zijn is het meestal ook zo.

Maar goed je kunt aangeven op MP en op "opgelicht op internet" vaak kunnen die dingen en adressen achterhalen en ik hoop voor je dat je je geld terug krijg.

Overigens de bank de ING geeft je het adres wel al moet je er een paar weken op wachten de preciese tijd weet ik niet.

 
Tsja als het te mooi is om waar te zijn is het meestal ook zo.
Hoezo te mooi om waar te zijn? Deze schijf kost nieuw rond 71 euro dus 40 euro is een normale 2de hands prijs.

Als het te mooi om waar te zijn was geweest moet je inderdaad erg goed opletten.

Overigens zal de naam wel kloppen, want meestal wordt geld niet overgeboekt als naam en rekeningnummer niet met elkaar matchen. Althans... dat was een tijdlang zo. Is me niet bekend of dat nog steeds is.

 
Overigens de bank de ING geeft je het adres wel al moet je er een paar weken op wachten de preciese tijd weet ik niet.
Dat is sinds de invoering van de BIC rekeningnummers helaas niet meer zo.

 
Black Tiger zei:
Tsja als het te mooi is om waar te zijn is het meestal ook zo.
Hoezo te mooi om waar te zijn? Deze schijf kost nieuw rond 71 euro dus 40 euro is een normale 2de hands prijs.

Als het te mooi om waar te zijn was geweest moet je inderdaad erg goed opletten.

Overigens zal de naam wel kloppen, want meestal wordt geld niet overgeboekt als naam en rekeningnummer niet met elkaar matchen. Althans... dat was een tijdlang zo. Is me niet bekend of dat nog steeds is.
Nou ik was uitgegaan van een nieuwe schijf en die koop je niet voor 40 euro soms bieden ze die te koop aan met verkeerd gekocht maar in de originele verpakking.

Sinds de invoering van IBAN let de bank alleen op het nummer en niet meer op de naam volgens  http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/5953/

@Dirk Digicomm

Volgens mij heb ik het pas op TV nog gehoord als je er niet achter komt na een paar weken geven ze het adres maar helemaal zeker weet ik het ook niet.

 
Ohja natuurlijk, IBAN is internationaal dus is een check op naam dan moeilijk.... had ik niet meer aan gedacht. Is wel jammer. :sad:

 
Intussen een antwoord gehad van Marktplaats, maar daar kun je ook weinig mee...  :sad:

men geeft het advies om nog eens contact te nemen met de verkoper, ja of die terug zullen reageren!

Ik heb intussen ook een mail gestuurd naar ING, en ben eens benieuwd hoe hun gaan reageren?

 
Terug on topic!    :heh:

Vandaag de ssd eens geformatteerd, en ingebouwd in een pc, en Windows 7 geïnstalleerd, en daarna gekeken of de boel ook echt sneller opstartte. Eerst Windows 8 geprobeerd, maar wat is dat een k*tprogramma, als de installatie niet goed gaat blijft het miepen dat de boel hersteld moet worden, ja ik weet het BT, maar ik zit er nu eenmaal aan vast bij mijn legitieme versie, dus de zomer kan niet snel genoeg voorbij zijn en de update naar 10 er is!!!! Het programma is trouwens ook veel te groot om de huidige HD over te zetten naar de ssd. ;)

Gezien de verhalen die je leest vindt ik het allemaal wel meevallen, de start is wel wat sneller maar om nou te zeggen dat het zo'n groot verschil is?

Eens kijken wat er gebeurt als ik hem eens ga belasten met wat zwaardere programma's of spellen, heb hier toch nog wat pc'tjes staan om mee te spelen, kan mooi tussen het bakken van het vlees op de BBQ!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan