Router met een groot bereik?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.161
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Pfffttt, vanmiddag samen met mijn maatje B aan het spelen geweest met de spullen di ik hier heb, maar wat ik wil dat lukt niet...

Gewoon een simpele vraag: Welke router heet een groot bereik, door muren heen, van minimaal 50 meter??? 

 
Toch bedankt. ;)

 
Graag gedaan.:)

Maar wat jij wilt aan bereik is bij lange geen 50 meter. Gezien het feit waar je het voor gebruiken wilt, zou ik dus geen dure router gaan aanschaffen maar TP-Link homeplugjes van een 6 tientjes en daar achter een switch hangen.

Werkt goed en relatief goedkoop!

 
BT, met die homeplugs en repeaters heb ik geen goed gevoel, dus ik heb iets anders besteld, een Linksys WRT-SE4008, en ga daar mee verder, want ik denk dat een kabeltje naar buiten voor mij met wat ik wil meer plezier geeft. ;)

Ben gewoon even met de hobby bezig, dus er staan ook nog wat biedingen open voor een andere router, leuk om te testen wat ze doen.

 
Je moet ook niet je gevoel laten spreken maar ervaring. Een homeplug, met name die TP-Link dingen, is toch heel iets anders dan een repeater. Je ziet me dan ook niet een repeater adviseren.

Maar als jij een kabeltje naar buiten kunt en wilt trekken, dan is dat een heel ander verhaal, ik dacht juist dat dit niet de bedoeling was. In dat geval geniet dat natuurlijk de voorkeur, vermits je dat een beetje goed weg kan werken, waterdicht.

 
Dat die tp-links iets anders waren dan een repeater dat had ik even niet door...

Maar ik ga de kabel die al buiten ligt, weer eens aansluiten en goed wegwerken als ik de pergola die van het huis naar het tuinhuis moet komen eens goed wegwerken, kan niks mee gebeuren. ;) buiten dan dat er een hoop druiven aan komen te hangen...

Heb intussen wel een andere router bijgekocht, gewoon om eens te kijken of die een verder bereik heeft dan die ik nu heb, want ja jij weet het, tussen de meterkast en tuinhuis zit maar een meter of 15, muren niet meegeteld.

Gaat gewoon goed komen, ben iig lekker bezig met de hobby zo. :biggrin:

 
Dat die tp-links iets anders waren dan een repeater dat had ik even niet door...
Daarom heten die ook Homeplugs en niet repeater. :biggrin:

En uiteraard kan het handig zijn dat als ik iets adviseer, dat je ook dan even gaat lezen wat dat voor iets is.;)

Maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Een beetje router moet die 15 meter wel kunnen halen, afhankelijk van waar hij geplaatst is zal dat iets beter of slechter zijn. Maar met wifi kun je niet verwachten dat hoe groter de afstand is, het signaal en de snelheid ook hetzelfde blijft.

Maar het is zeker lekker hobbyen en met zo'n kabel er aan (zeker als die er toch al ligt) ga je echt een stuk blijer worden. :moggel:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan