Dreambox DM800hd clone start niet meer op

boety

New Member
Lid sinds
7 apr 2015
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een probleem met mijn dreambox DM800 HD. De box start niet meer op. De file skin.xml (in share/enigma2) is corrupt geraakt. Ik heb gemini 2 project erop staan. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 
Welkom op Satellite Fun Boety.

In geval van corrupte bestanden als de box echt niet meer op start, is het vaak het beste om de box opnieuw te flashen. Dan wordt alles overschreven en zou de box weer moeten starten.

 
Ik heb geen image waarmee ik de box kan flashen waar vind ik een image? Ik weet dat ik bootloader 76 erop heb.

 
Onze Aart44 is meer deskundig op het gebied van clones. Volgens mij moet je eerst weten welk type sim er in zit om te kunnen bepalen waar je een image kunt halen en welk.

Welke sim je hebt kun je zien als de ontvanger van de stroom af is geweest. Steek je hem daarna weer in de stroom, komt er als het goed is even iets in het scherm, bijv. Sim2.01 team of Ferrari of zo.

Dat is belangrijk om te weten. Misschien dat Aart44 je hier wat meer over duidelijk kan maken.

 
Bij het opstarten stond sim201 team. Maar ik heb de dreambox open gemaakt en zag dat er een estar V3.0 sim inzit. Ik heb inmiddels bootloader 84 erop gezet en een image van openpli 2.1 echter ben ik niet zo tevreden over deze image. Toen ik de box kocht stond er Gemini Project 5.0 op, ik merk dat het zappen bij de gemini image veel sneller gaat. Heeft iemand nog tips welke image ik er het beste op kan zetten?

 
Het lijkt me allenaal erg vreemd als hij opstart geeft hij sim 2.01 aan en als je hem openmaakt zit er een e-star simkaart in.

Volgens mij geeft juist e-star geen support meer en wisselen sommigen de simkaart naar sim 2.01 of Ferrari.

Volgens mij kun je het beste informeren op het e-star forum. als er een converter is kun je elk image er doorheen halen en flashen.

Is het toch een sim 2.01 dan kun je de gepatchte image bij Dreamoem halen.

Heb even gekeken maar zie zo gauw op de eerste bladzijde geen Gemini maar die zal er vast zijn.

Lukt het allemaal niet en is het toch een e-star waar geen support meer voor is kun je altijd een andere sim kopen alhoewel dat ook weer een 30 euro kost en of het je dat nog waard is.

 
Ik was niet zo duidelijk ik bedoelde toen mijn box no ca found aangaf zag ik sim201 team staan. Ik was er vanuit gegaan dat het een 2.01 sim was. Maar nadat ik de box open had gemaakt zag ik dus een estar v3.0 erin. kan ik ook openpli 4.0 erop zetten?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan