Starter op zoek naar advies voor aankoop

tokio69

New Member
Lid sinds
22 apr 2015
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo Allen,

mijn eerste post en direct ook met de hamvraag denk ik?

Ik zou een Sunray dreambox cloon willen aanschaffen en twijfel tussen een paar modellen.

De eerste vereiste is een Triple tuner omdat ik schotel en Cable samen wil hebben in één box. Verder wil ook kunnen streamen naar een Android stick die ik in de camper wil gebruiken (doe ik nu via een omweg met een computer/server die dag en nacht aanstaat)

Mijn eerste idee was om erop toe te zien dat ik een box heb die de originele images van Dream multimedia kan draaien maar ondertussen al veel op forums gelezen dat dit eigenlijk niet meer van toepassing is omdat er betere images bestaan die perfect met een Sim2.10 of 2.20 werken.

ik zou zeker van de CCCam mogelijkheden willen gebruik maken

Dus welke keuze en waarom tussen :

1) Sunray met A8P simcard (256Mb RAM)

2) Sunray met SIM 2.10 (de goedkoopste)

3) Sunray V2 met Sim 2.20 (1Gb memory)

Groeten vanuit België

Tom

 
Allereerst welkom op Satellite Fun!

Helaas zullen we even moeten afwachten of iemand een tip voor je heeft. De Sunray is een aparte ontvanger maar mij persoonlijk zijn de verschillen niet bekend. Normaliter moet het in elk geval wel mogelijk zijn om op alle 3 de types CCcam te draaien.

Hopelijk kan iemand anders je nog wat beter wegwijs maken betreffende de verschillen tussen de types. Alhoewel ik er zelf toe zou neigen om een model te nemen met meer geheugen en een nieuwer type simkaart (optie 3 dus). Gewoon omdat moderner vaak ook beter is.

 
Ik persoonlijk zou nooit aan een clonebox van inferieure kwaliteit beginnen, ik denk dat je de Sunray daar echt wel onder mag scharen.

Het prijsverschil komt natuurlijk ergens vandaan, ten eerste zijn er geen ontwikkelingskosten, dat doet het bedrijf waarvan de ontvanger wordt nagebouwd wel, verder is in het verleden gebleken dat de gebruikte componenten vaak van slechte kwaliteit bleken te zijn.

Nu zal alles nog wel werken, totdat er weer eens een driver/kernel update beschikbaar komt welke niet door Sunray wordt ondersteund, zowiezo moet je je afvragen of er wel software (bijv. OpenPLi, OpenATV) voor beschikbaar blijft, OpenPLi doet er absoluut niet aan mee.

Er zijn genoeg alternatieven te vinden bij Vu+, Xtrend, Mut@nt om er maar een paar te noemen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan