DCC live tv doet het niet meer

md4504

New Member
Lid sinds
16 jan 2011
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn DM 800HD se clone of beter gezegd met live tv van DCC.

Ik heb een nieuwe image geladen (Open PLi) ... alles werkt ... maar als ik DCC start heb ik wél contact met mijn dreambox, werkt webif ook maar live tv niet. Ik krijg dan de melding "Het downloaden van de opgegeven bron is mislukt. Linie: 0". VLC player staat volgens mij wel goed ingesteld (activeX plugin geïnstalleerd).

Hoe krijg ik live tv weer werkend ?

Heb het web al doorzocht, maar nergens een relevant antwoord gevonden ... hoop, dat jullie kunnen helpen.

 
Hallo, welkom op Satellite Fun.

Is bij het laden van de nieuwe firmware misschien niet ook het ip adres van je Dreambox gewijzigd? Zoja, dan moet dat in DCC ook opnieuw ingesteld worden.

 
In de box de inlognaam opnieuw instellen.

Ik heb dit al een paar keer gehad na het vernieuwen met OpenPli. Al geef je dezelfde inlognaam in. Dat is ook goed.

 
Black Tiger zei:
Hallo, welkom op Satellite Fun.

Is bij het laden van de nieuwe firmware misschien niet ook het ip adres van je Dreambox gewijzigd? Zoja, dan moet dat in DCC ook opnieuw ingesteld worden.
Dat zit wel goed ... laptop maakt contact met box in DCC.
 
Dirk Digicomm zei:
In de box de inlognaam opnieuw instellen.

Ik heb dit al een paar keer gehad na het vernieuwen met OpenPli. Al geef je dezelfde inlognaam in. Dat is ook goed.
Hmmm ... in de box aanpassen ... ik neem aan, dat je dan niet bedoelt om de inlognaam in DCC aan te passen, want dan kan de telnet geen contact meer maken met de box. Wil je me aub precies uitleggen, waar ik de inlognaam dan moet aanpassen ?

 
Menu>Instellingen>Systeem>Netwerk>Verbindingbeheer>Hostnaam wijzigen

De naam vervangen door een nieuwe naam. Mag dezelfde naam zijn als er staat. Dat is juist het kromme.

Dit heb ik bij twee verschillende DB500HD meerdere malen meegemaakt. Ik neem aan dat het voor een 800 hetzelfde is.

 
Dirk Digicomm zei:
Menu>Instellingen>Systeem>Netwerk>Verbindingbeheer>Hostnaam wijzigen

De naam vervangen door een nieuwe naam. Mag dezelfde naam zijn als er staat. Dat is juist het kromme.

Dit heb ik bij twee verschillende DB500HD meerdere malen meegemaakt. Ik neem aan dat het voor een 800 hetzelfde is.
Net geprobeerd ... helaas, heeft niet geholpen. Als ik live tv ga starten krijg ik weer de melding "Het downloaden van de opgegeven bron is mislukt. Linie: 0" ... als ik deze wegklik opent VLC maar met zwart beeld. :sad:  Misschien een andere suggestie ???

 
Wil je om bepaalde reden via DCC kijken?

Ik kijk altijd met VLC. Dit doe ik via een browser. Je geeft in de browser het ip adres van de dreambox in.

Je krijgt dan de zenderlijst zoals deze in de dreambox zit. In de zenderlijst staan in het veld van de zender aan de rechterkant drie symbolen. Het symbool voor EPG, en twee tv schermpjes. Als je op de middelste(de blauwe) symbool klikt wordt VLC opgestart. Als het goed gaat krijg je beeld en geluid van de aangeklikte zender.

 
Dirk Digicomm zei:
Wil je om bepaalde reden via DCC kijken?

Ik kijk altijd met VLC. Dit doe ik via een browser. Je geeft in de browser het ip adres van de dreambox in.

Je krijgt dan de zenderlijst zoals deze in de dreambox zit. In de zenderlijst staan in het veld van de zender aan de rechterkant drie symbolen. Het symbool voor EPG, en twee tv schermpjes. Als je op de middelste(de blauwe) symbool klikt wordt VLC opgestart. Als het goed gaat krijg je beeld en geluid van de aangeklikte zender.
Deze optie via webif kende ik nog niet ... en het werkt uitstekend ! Probleem opgelost ... bedankt, Dirk !  :aanbid:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan