Werken met 2 of meer monitors en programma's?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben steeds meer mijn oude hobby aan het oppakken, lekker ontspannen met een goed stukkie muziek, en ben nu dus de harde schijven vol aan het zetten met videoclips.

Het programma wat ik gebruik om deze clips af te spelen is VirtualDJ, en heb er een Hercules mixer bij, is leuk spelen... :biggrin:

Maar nou komt het, met die mixer kun je mooi mixen, maar het bedieningsscherm ligt achter het scherm als er een clip speelt.

Hoe doe ik dit door 2 schermen te nemen, 1 waar het programma aktief is, een 20" ofzo, en de ander waar de clip speelt, nu mijn huidige 40"???

 
Het is heel eenvoudig. Men sluite beide monitoren op je vgakaart aan. Daarvoor moet deze kaart wel 2 aansluitingen hebben, maar de meeste moderne kaarten hebben dat wel.

Eenmaal aangesloten wordt deze ook door Windows gedetecteerd.

Je kunt dan kiezen deze schermen te delen (krijg je op beide schermen hetzelfde te zien) of als lege desktop (uitbreiding) te gebruiken.

Dat is wat jij wilt want dan kun je op het tweede scherm andere dingen doen. Dat kan ook met een andere maat scherm. Let dan wel even op dat je op dat andere scherm even via de Windows configuratie misschien een andere resolutie moet gebruiken.

Het programma wat je dan naar het tweede scherm wilt zet je dan even in venstermodus en dan kun je hem zo naar het tweede scherm slepen, gewoon naar links of rechts "uit beeld" slepen en dan komt ie in het andere scherm terecht.

 
Bedankt voor de uitleg, het werkt intussen. :biggrin:

 
Nou komt de volgende stap, verder met de hobby; ik heb hier een stuk of 15 exact dezelfde schermen staan, die aansluiten op een videosplitter, en dan van al die schermen 1 groot scherm maken hoe doe je dat?

 
Dat is een heel ander verhaal. Daar heb je professionele apparatuur voor nodig om een zogenaamde videowall te maken.

Je kunt het echter wel met 4 of 6 schermen met sommige videoplexers of kijk anders eens naar de ATI Eyefinity en soortgelijken, is misschien ook best nog redelijk betaalbaar.

Er zijn ook bepaalde Matrox kaarten die dat met 4 monitoren kunnen.

 
Daar komt dus meer bij kijken dan ik dacht. :biggrin: 

Toch maar met de huidige opstelling blijven werken denk ik, en eens op zoek gaan naar een goede tweedehands lcd of led televisie, de plasma ( met ingebrande tekst )  wordt wel erg warm vindt ik, en vreet de nodige stroom.

 
Ja dat heb je met plasmaschermen.

Ik weet niet wat zo'n ATI Eyefinity kost maar dat lijkt me wel een leuk apparaat. Ik heb echter zelf liever een kaart waar ik goed mee kan gamen als ik er toch het geld aan zou moeten uitgeven. Maar da's ieders persoonlijke keus uiteraard.

Heb je al een KVM switch op usb? Dat is ook leuk als je met meer pc's tegelijk werkt voor bijv. installatie en reparatie.

 
Een kvm switch heb ik ooit gehad, was nog een gekregen ding van Blokker1, maar ik weet niet waar ik met dat ding gebleven ben? 

Maar morgenvroeg rijdt ik even naar 'T heike (st Willebrord ) en ga daar een vga-splitter halen, en dan eens zien of er met programma's iets te doen is om van meerdere schermen 1 scherm te maken.

 
Met een vga splitter? Kijk maar uit dat je de pci poort of je moederbord niet opblaast. ;)

 
Kan zo'n ding zoiets veroorzaken?

 
Even ter info wat voor splitter ik gekocht heb @Black Tiger: een BELKIN - Omiview "Expandview" 8 poort VGA video splitter, komt uit een voormalig winkelpand, en heeft de mogelijkheid om 8 schermen aan te sluiten, die je op het apparaat ook allemaal afzonderlijk aan of uit kunt zetten.

 
Met zo'n apparaat denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor wat ik voorheen zei.

Dat zal eerder voorkomen met een inbouw ding op pci waar je dan meerdere schermen op gaat aansluiten. Dan zal bijv. ook de voeding echt degelijk moeten zijn.

Die videosplitter lijkt me wel leuk. Ben benieuwd naar het resultaat!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan