Welke ontvanger bijkopen ?

Tiemen

New Member
Lid sinds
20 jun 2015
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi , heb nog een vraagje.

Wil een ontvanger bijkopen met 2 tuners maar welke ?

VU DUO mini 

VU solo 2 mini

Deambox  liefst mini

of welke merk ?! 

De VU afstandsbediening werken "stroef" , dit had de Dreambox niet ?!

Wil op de ontvanger openPLI draaien en waar ook image's voor uitgebracht worden mits nodig is

Bedankt voor het mee denken.

 
Beste Tiemen.

De vraag welke ontvanger je wilt kopen ligt eigenlijk aan je eigen wensen. De kwaliteit van de genoemde ontvangers ontloopt elkaar eigenlijk vrijwel niet..

Het ligt er natuurlijk aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Maar als het alleen gaat om satelliet te kijken en verder niets speciaals, dan zijn dit wel goede modellen en kun je een keuze maken op basis van wat je mooi vind en qua prijs aantrekkelijk.

De VU afstandsbediening heeft een ander soort knopjes, dat kan inderdaad iets anders aanvoelen. Het is me niet bekend of dat bij alle VU modellen het geval is.

Als je wilt weten welke ontvangers nog door Openpli ondersteund worden kun je het beste op de Openpli website (klik) bekijken, daar staan ze allemaal vermeld.

Buiten wat je daar ziet kun je nog rechts klikken daar staan nog een aantal Dreambox en Maxdigital modellen vermeld.

Ik zou wel goed uitkijken wat je koopt. Er zijn namelijk ook van die mini clone modellen in omloop. Dan kun je ook wel Openpli draaien, maar alleen aangepaste versies die je op andere sites moet gaan downloaden.

Met een originele ontvanger kun je de firmware van de site van Openpli zelf downloaden. Dat maakt het ook eenvoudiger als er een probleem ontstaat en je hebt altijd de nieuwste firmware als je dat wilt.

 
De nieuwe Dreamboxen worden toch niet meer ondersteund door Openpli vanwege close source. Xtrend heeft ook mooie, et4000.

 
Precies, daarom schreef ik ook dat het 't beste was even te gaan kijken.

Ik heb zelf een Xtrend ET9500 en die is ook mooi, maar wordt feitelijk te warm, zeker met een harddisk er in. Misschien is dat met de modernere modellen zoals de 4000 niet meer zo het geval.

 
Hoi en deze box Magicbox mg4 hd dvb-s2/t2/c is dat wat als we de standaard zenders kunnen kijken van de kabel en openen van de satelliet is ook oké.

En de OpenPLI kan hier toch ook gewoon op ?

Bedankt,

 
Ik zie op de site van Openpli waar ik je de link van gaf de Magicbox MG4 er niet bij staan.... Hoezo denk je dat Openpli er op kan? Heb je ergens info daarover gevonden?

De ontvangers wat je noemt zijn bij mijn weten ook allemaal clones en daar moet allemaal aangepaste Openpli software op.

Waarom neem je niet een fabrieksontvanger zoals bijvoorbeeld de Xtrend ET-7500?

Deze kost ook maar 209 euro en daar kun je een kabeltuner voor 35 euro bij in laten zetten, ben je voor 240 euro klaar. Nauwelijks duurder dan een beetje fatsoenlijke clone. En er kan standaard Openpli software op, gewoon van de Openpli site.

Een clone kan natuurlijk ook, maar het nadeel daarvan is dat je altijd afhankelijk bent van fixes.

 
Had nog nooit gehoord van de Magic box mg4 hd gehoord maar na even Googlen kom ik op de site van de box en daar staat inderdaad Linux software  hier.

Het is vermoedelijk een clone van de VU voor de rest zie ik alleen verkoop sites.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan