Poortwachter???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tjonge wat wordt ik het beu in ons Nederlandje!!! 

Mezelf vandaag ziek gemeld omdat ik een slijmbeursontsteking heb op mijn rechterschouder, eerst vandaag de therapie een half uur met die schouder aan de gang en daarna de huisarts, en ik had een spoedoproep gehad van de Arbodienst, moest daar vandaag meteen om 3 uur zijn? 

Ook zij zag dat het de slijmbeurs was, en mocht de schouder 10 dagen tot 3 weken compleet niet belasten, maar vond wel dat ik weer kon gaan werken morgen, mits er aangepast werk is??? 

Werkgever beloofd mij ondersteuning op het werk , wat op zich goed is, maar ik heb er geen goed gevoel bij, want de drang om je ding te doen is en blijft er.

Hopelijk ben ik er over een tijdje weer vanaf, en loopt dit niet uit op een operatie.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met aangepast werk bedoelen ze dus echt wel werkzaamheden die je schouder totaal niet belasten. Het is zaak van de werkgever om daarvoor te zorgen en zaak voor jou om je er aan te houden.

Drang om iets goed te doen is op zich wel een goede zaak, maar gezondheid gaat voor dus je zult je daar toch overheen moeten zetten en niet aan die drang toegeven voorlopig. For your own good and health!

Beterschap!

 
Het zal verdomde moeilijk worden om inderdaad niet aan die drang toe te geven, tijd zal het leren.

 
Ja in het uiterste geval een operatie bij een slijmbeurs ontsteking dat geneest meestal vanzelf duurt wel lang anders een spuit er in.

En ja dan moet je iemand treffen die dat kan de meeste huisartsen kunnen dat niet bij mij heeft de huisarts het twee keer gedaan en niets toen een spuit meegekregen naar het ziekenhuis en daar was een dokter die precies wist waar hij de spuit moest zetten en dan ben je er snel vanaf.

 
Aart, om héél eerlijk te zijn ben ik niet zo'n voorstander van spuiten, ik moet die troep gewoon niet in mijn lijf.

Ik heb al meerdere van die ontstekingen gehad, en tot nu toe 1 spuit gehad in mijn knie, maar die zeurt nog regelmatig.

Waar het mij een beetje om gaat, is dat ik me afvraag waar de tijd gebleven is dat men een paar weken rust kon nemen, en daarbij therapie???

 
Tja die tijd is voorbij. Het schijnt dat onderzoek geleerd heeft dat dit deprimerend kan werken, terwijl een arbeider als hij iets heeft in veel gevallen gewoon op andere wijze bezig en in zijn ritme kan blijven.

Met name doen ze dit ook al bij depressiviteit.

Of het waar is wat die onderzoeken aangetoond hebben? Geen idee, maar voor de werkgevers uiteraard erg gunstig.

 
Black Tiger, ik ben niet iemand die achter de geraniums gaat zitten als hij wat mankeert, heb nog zat kleine klusjes en hobbies hier waar ik mezelf dan mee bezig houdt..

Maar vandaag gebeurde er nog iets grappigs, ik heb vanmiddag een nieuwe koelkast gekocht en ging het gesprek aan met John, de verkoper, en die zei al meteen, Corné, ik ken jou, als jij daar dan toch staat dan kun je het niet laten!!!

En dat is waar ik voor vrees, hier ga ik geheid de fout mee in.

 
Ja precies, dat is me zeer goed bekend dat je niet stil kunt zetten. Maar ook ik zie dat gevaar op het werk dat je er toch mee de fout in zult gaan.

Vandaar ook dat ik eerder je op het hart drukte niet aan die drang toe te geven.

Thuis zitten is in jouw geval beter. Je kunt dan voor de rust beter met wat kleine hobbies bezig zijn dan de boel weer groot belasten.;)

 
Tja, 1 nacht gewerkt, en na een paar uur liep ik al weer te verrekken van de pijn, precies onder etenstijd dat ik ff een half uur alleen stond begint een band te piepen, sporing was niet goed, en daar moet binnen 5 minuten ingrijpen, anders staat de boel stil...

 
Tsjaa,

Een hele lastige. Neem het niet persoonlijk op maar ik ga een voorbeeld noemen.

Een werknemer heeft een loonwaarde hierbij verricht hij 100% werk voor 100% salaris.

Op het moment dat deze werknemer ziek wordt heeft hij geen loonwaarde meer maar wel 100% salaris en moet er eigenlijk een medewerker worden neer gezet op jou plaats. Dus die kost 100% tot 250% bv bij inhuur van een uitzendbureau.

Als de bedrijfsarts je voor een 80% goedkeurt om te gaan werken met aanpassingen dan moeten deze aanpassingen sowieso gedaan worden. Maar als jij doordat je het werk eigenlijk niet kan het toch doet en er ontstaat blijvende aantoonbare schade of iets dan is de werkgever en de bedrijfsarts aansprakelijk.

De werkgever zal dus altijd de aanpassing voor lief nemen alleen al doordat ze dan toch goedkoper uit zijn.

Maar ja ze moeten dus zorgen dat jij je schouder ontlast en dat betekend dat jij dus die storing met je hoofd moet gaan oplossen en dat een andere medewerker jou vaardigheden en aanwijzingen moet opvolgen om de storing op te lossen.

Tsjaaa legt dat maar eens aan een leidinggevende uit. Makkelijker is het om vervangende werkzaamheden toe te wijzen op een administratievlak/telefoon opnemen/ receptie/ of achterstallig admin.werk om toch de medewerker aan het werk te houden, maar dan zit je weer met die vervanging.

Suc6.... en sterkte.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan