Mogelijk 40 graden in Zuidoost-Brabant’: het wordt snoeiheet volgens MeteoGroup

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
EINDHOVEN - Het wordt puffen, zweten, veel drinken en een schaduwplekje zoeken, want de temperatuur stijgt zaterdag mogelijk tot 40 graden in Brabant. Dat zei weerman Reinout van den Born van meteoGroup dinsdagochtend Op Omroep Brabant. “Zaterdag wordt de topper van een zeer warme week.”

 


Volgens Van den Born kan het in Zuidoost-Brabant 39 of 40 graden worden. “Het hangt wel af van het tijdstip waarop de zeewind invalt. Met de wind komt de verkoeling. Duurt het wat langer voordat de wind opsteekt, dan krijgen we te maken met de zeer hoge temperaturen.”


 


Onweersbuien



In de aanloop naar de snoeihete zaterdag krijgen we te maken met tropische temperaturen. “Na een warme dinsdagnacht wordt het woensdag al zo’n 33 of 34 graden. “Er steekt wel een stevige wind op”, aldus Van den Born.


 


Donderdag en vrijdag worden warme dagen met temperaturen tot 36 graden. Van den Born: “Mogelijk ontstaat er lokaal een onweersbui. De kans daarop is niet heel groot, maar valt er een onweersbui, dan is het een flinke.”


 


Verslaggever Marieke Boerefijn reist door onze provincie en stelt de vraag: 'Hoe ga jij met de warmte om?'


Om alvast een antwoord te geven op een vraag die Marieke kan stellen:  Het zwembad staat gevuld met 6000 liter heerlijk gekoeld water, vandaag een nieuwe koelkast bijgekocht om deze vol te leggen, met water/fruit/bier!!!

 
Dat hebben ze over Limburg ook gezegd, ben benieuwd.

In die hitte denk ik dat we hier lekker met de airco aan binnen blijven zitten.

 
Ik ben ook benieuwd, een airco heb ik niet, maar de temperatuur van het water hier in het zwembad is nu 22 graden, heerlijk om daar zo affentoe lekker in te ploffen.... :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan