Vu Mini Duo flashen

Tiemen

New Member
Lid sinds
20 jun 2015
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi , ze hebben de VU Duo mini geprobeerd te update erna is die vast gelopen, maar op deze kan toch gewoon de VU Duo software van OpenPLi downloaden.

Heb dit geprobeerd op lege USB stick gezet de MAP vuplus maar hij begint niet met te flashen :sad:    http://openpli.org/download/vu+/vuduo/

Wat kan het probleem zijn of ?

Krijg alleen de rode power led en verder niets  :confused:

Alvast bedankt,

 
Ben nu denkelijk iets verder, de bootloader zal beschadigd zijn en moet daarom via een null modem kabel geflasht worden maar met welke programma is hier voor te gebruiken ?  :sad:

 
Denk er aan dat de VU+ "mini" modellen allemaal clones zijn. Ze kunnen echter wel gewone firmware aan dat klopt.

Heb je wel het juiste gedaan? Ik lees namelijk alleen dit:

Heb dit geprobeerd op lege USB stick gezet de MAP vuplus maar hij begint niet met te flashen
Je moet een map vuplus hebben.

In deze map moet je weer een map maken met de naam duo.

In de map duo moet je de firmware zetten.

Een nieuwe bootloader kun je over het algemeen op die wijze ook er op zetten.

Daarnaast blijken niet alle VU's met elke usb stick te kunnen samenwerken.

Normaliter gebruik je de aansluiting aan de voorkant, werkt dat niet probeer dan eens de aansluiting aan de achterkant of probeer met een andere usb stick.

Maar misschien lukt het met de tool waar Aart44 naar verwees ook wel.

 
En met alleen de stick er in gebeurt er toch niets moet je niet overnieuw opstarten dus de stekker er uit en weer er in.

 
Hoi , bedankt voor jullie antwoorden maar het programmatje van Aart44 had ik gevonden maar deze ziet de firmware niet  :sad:

En via USB lukt niet heb 3 verschillende geprobeerd :sad: , heb dit voor de VU solo wel gevonden maar kan dit programma niet vinden

 
Nu kreeg ik te horen als je update via de software dat de box erna onbruikbaar wordt  :confused:

Lijkt me toch ook wel weer een beetje raar ?!

 
Hoi ,

Nou ik heb de software gedownload enz ze hebben een mooie uitleg erbij gedaan maar bij stap 1 x kom ik al niet verder.

Dus ben toch bang dat hij overleden is  :sad: :eek: raar als je pdate dat de box dan stuk is voor verkeerd software erop te zetten  :achja:

 
Normaliter kan een box ook niet stuk gaan door verkeerde software er op te zetten. Kan hooguit zijn dat de bootloader er opnieuw op moet of een nieuwe bootloader. Dat werkt hetzelfde (middels usb) als firmware.

Als ie echt stuk is dan moet dat aan de kwaliteit van de clone liggen.

Maar als het bij de eerste stap al mis gaat.... in die link lees ik dat het voor de VU+Solo is. Jij hebt een duo, heb jij wel het bestand voor de duo gebruikt? Dus niet de solo.zip?

 
STEP 1. Check Version of the receiver and Do the connection1. Firstly, please check your receiver, if there is one Sticker "V 2.0" in your giftbox or

bottomcover , then no need do the following steps. If not, then continue the next connection
Hoe kun je dan nu al niet verder komen?

Heb het zipje ook gevonden op een site waar ik wel kan inloggen.

 
Heb al die software van de site gedownload en open "renewflash" en ga dan na het bestand dat erin geladen zal moeten worden en dan gebeurd er niets :sad:

Na 10 min nog niets zelfs tot 30 min gewacht gehad

 
Dan lijkt het of er geen verbinding tot stand komt ja dat kan alles zijn de nulmodemkabel werkt niet goed is het een originele nulmodemkabel of via usb die een nulmodem emuleert (nabootst) of de verkeerde compoort gekozen.

Maar als ik het lees moet hij gelijk beginnen en is het snel gebeurt het erasen.

 
Hoi , nee het is een vaste COM1 poort in apparatenbeheer te zien.

Tja het lijkt ook wel dat die geen verbinding maakt met de PC maar heb niets anders om de COM poort te testen :sad:

Ga kijken hoe ik dit kan oplossen of wie me er bij kan helpen.  :confused:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan