Iemand windows 10 al geinstalleerd?

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Heeft iemand windows 10 al geinstalleerd? Heb hier een dual boot windows 8 en linux. Gebruik windows dan wel niet zoveel maar zie wel het icoontje dat windows 10 te downloaden is. Ben wel benieuwd of windows 10 goed overweg kan met een dual boot.

 
Ik zou nog eens even wachten, las al op Webwereld dat hij gaat haperen als je meer dan 512 apps geinstalleerd hebt.

 
Ja was ik toch wel plan zeker omdat het pas uitgebracht is en er zeker bugs tevoorschijn komen ook al hebben ze het met veel mensen getest.

 
Ik heb hier de technical preview al geïnstalleerd, maar die vond ik nog niet echt naar mijn zin.

De versie die nu beschikbaar is heb ik al gedownload, en daar ga ik deze week mee aan de slag.

 
Zoals ik gelezen heb schijnt die wel erg veel van je privacy te willen weten als je alles standaard installeert, dus volgens mij goed opletten tijdens de installatie. Geen idee wat precies wat allemaal eigenlijk.

 
Hier heb ik W10 er al een paar dagen opstaan op zich loopt het prima.

Nou ik heb hem over de bestaande versie van W8.1 heen geinstalleerd en hij neemt alles keurig over en de privacy niets van gemerkt dat hij ergens om vraagt je hoeft helemaal nergens op te letten.

 
Behalve dan dat ie net zo irritant is als Windows 8 en perse een Microsoft account van je wenst te hebben om te kunnen inloggen.

Bij Windows 8 kun je dat met wat zoeken en wat ergernis alsnog omzeilen en alleen een lokaal account maken en dan daarmee op dezelfde wijze werken als je ook met voorgaande Windows versies deed.

Ben eens benieuwd of dat met Windows 10 ook nog steeds kan.

 
Ik heb gister namiddag mijn laptop geupdated van W8.1 naar W10. Dit heeft bijna vier uur geduurd terwijl er niet veel op staat aan programmatuur of opslag.

De laptop had ik al voorzien van Classic Shell waardoor de laptop een layout en startmenu van W7 had. Ook stonden via  8GadgetPack de gewenste gadgets op de Desktop.

Via het menu was ook het startscherm met de tegels op te roepen, het uiterlijk van W8.

Na het installeren van W10 kwam alles terug alsof ik W7 heb. Het startscherm van W8 is niet meer op te roepen.

Het opstarten lijkt iets langer te duren. In het gebruik lijkt hij iets sneller, zolang het duurt.

Het touchpad moet apart ingeschakeld worden. Dit werkte niet vanzelf. Het heeft wel andere opties welke in te stellen zijn naar eigen wens zoals scrollen, wel of niet klikken, in browser pagina heen of terug enz.

Als eerste heb ik bij Privacy heel veel opties uit gezet. Standaard staat vrijwel alles aan.

Tot op heden ben ik nog geen vervelende dingen tegen gekomen.

@BT, op de laptop had ik ook een lokaal account. Toen ik een simpel Microsoft applicatie wilde downloaden werd mijn account omgedoopt naar een Microsoft account. Dit was niet meer terug te schroeven. Dit account moet ik nu ook gebruiken bij W10.

Mijn werkPC blijft op W7 vanwege het verplicht inloggen. Ik zet de PC op afstand ruim een kwartier van te voren aan. Als ik dan aan de gang wil is deze uitgeraast van al zijn controles. Met W10 ben ik verplicht om toch weer naar dat ding te lopen om in te loggen. Ik heb nog geen winst gezien in W10.

 
Ik heb een schone installatie van W10 gedaan op mijn laptop. Moest id inloggen met mijn Microsoft account. Echter achteraf kan je in accounts kiezen voor een lokale account, wat ik ook gedaan heb. Alles werkt opzich prima.  Ik gebruik ook Classic Shell en 8gadgetsPack. Is nu net W7, maar sneller.

 
Toen ik een simpel Microsoft applicatie wilde downloaden werd mijn account omgedoopt naar een Microsoft account. Dit was niet meer terug te schroeven.
Als daar niets op te vinden is, is dit alleen al voor mij voldoende reden om niet te upgraden naar Windows 10.

 
ik ben heel de dag al aan het stoeien met pc's om de boel eens te testen....

de eerste versie die ik wou installeren vroeg om een productcode, maar die heb ik nog niet ontvangen, dus op zoek gegaan naar een ander alternatief, en er nu een versie op staan die te vinden is in de nieuwsgroepen.

Ik ben weer weg, ga verder met verkennen, want het ziet er toch anders uit dan voorheen, zeker de browser Edge.

 
Op dit moment staat w10 op 2 pc's, degene die in het tuinhuis staan, op beide stond windows 7, en buiten dat er van alles bij gekomen is  het startscherm nog hetzelfde, gewoon hetzelfde als voorheen, het tweede scherm wat aan de pc hangt, en de geluidsinstallatie doen het nog, en dat is waar het mij om gaat in mijn tuinhuis...

Maar wat nu de voordelen gaan zijn of worden daar moet ik nog achter zien te komen.

 
Al een paar nadelen gevonden: Edge, de nieuwe webbrowser, gebruikt bing als zoekmachine, en tot nu toe nog niet gevonden hoe Googel in te stellen als standaard zoekmachine? 

En de tweede, Firefox werkt niet meer...

 
Google opstarten en zegt hij dat is niet de standaardbrowser klik op instellen als standaard dan springt er een pagina met instellingen te voorschijn door Edge aanklikken en dan kun je kiezen welke je wilt instellen als standaard.

 
Configuratiescherm - Standaardprogramma's-Uw standaardprogramma's instellen. Klik op Google Chrome en kies Dit programma als standaard instellen.  Daarna knippert de Taakbalk en het is gebeurd.

 
Thanks, maar dat had ik al gevonden. ;) Maar voor anderen bruikbare informatie.

De volgende 2, Facebook:  Bij Internet Explorer, als ik een spel wil spelen de melding dat de Flashplayer niet aanwezig is, en alle invoegtoepassing zijn ingeschakeld, maar iedere keer een melding dat ze allemaal uitgeschakeld zijn? 

Bij Firefox, ook Facebook, alleen tekst, en niet de standaard Facebookpagina? 

Ik weet het, het zijn instellingen, maar welke? 

Firefox is intussen al opnieuw geïnstalleerd, maar Explorer nog niet. 

Gaan ze nu op deze manier forceren dat Edge de standaarbrowser wordt? 

 
Explorer probleem is intussen opgelost, het was toch de Flashplayer, maar dat heeft bij Firefox niet geholpen.

 
Heb gisteren de reservering gedaan, ding ging meteen downloaden. Heb echter nog niet de installatie gedaan, wil niet dat mijn linux dual boot om zeep gaat want daar werk ik het meeste mee namelijk. Gebruik hier niet linux mint, ubuntu maar linux KaOS dat werk net wat anders.

 
Zolang je grub als opstart-loader gebruikt is er weinig aan de hand, wel opletten dat windoof die niet molt.

 
Dat is vaak het probleem, Windows overschrijft die gewoon zonder vragen. Daarom doet men meestal eerst Windows installeren en daarna Linux met de Grub bootloader.

Of ze moeten dat in Windows 8 en/of 10 verbetert hebben.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan