Militair moet zelf pang-pang roepen'

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
HILVERSUM -


Het Nederlandse leger heeft een groot tekort aan munitie en daarom zijn veel schietoefeningen afgeblazen.


Dat staat in een vertrouwelijke e-mail van de defensietop die RTL Nieuws in handen heeft.

 


De munitietekorten zijn er al langer, maar zijn nu nijpend geworden. Militairen moeten tijdens schietoefeningen nu zelf 'pang-pang-pang' roepen, zegt Jean Debie van de militaire vakbond VBM tegen RTL Nieuws. Hij noemt dat desastreus voor het moreel van de militair. Het gaat onder meer om militairen die schiettraining moeten krijgen omdat ze op missie gaan.


 


Het ministerie van Defensie erkent dat er niet genoeg kogels zijn. De voorraden zijn soms krap door hoog verbruik bij een missie of lange leveringstijden. Zodra er extra geld beschikbaar is, worden de voorraden aangevuld, aldus Defensie. Tot dat moment worden de voorraden verdeeld.


 


Verschillende Kamerleden hebben zaterdagavond op het bericht gereageerd. D66-leider Alexander Pechtold en ChristenUnie-voorman Arie Slob deden er op Twitter wat lacherig over, al erkende Slob wel dat het munitiegebrek een probleem is. CDA-Kamerlid Raymond Knops zei dat zijn partij het tekort aan munitie al in 2014 voorzag. De Kamerleden Joram van Klaveren en Louis Bontes (VoorNederland) willen opheldering van minister Jeanine Hennis over deze 'beschamende vertoning'.


Te zot voor woorden!  We mogen wel oppassen in de straat, straks lopen er een stel gekken pangpang te roepen, en komen de jachtgeweren en pistolen van mensen die in een schietclub zitten naar buiten, want misschien is dit wel echt????  :stupid: :stupid: :stupid:

 
Hahaha... Belgische geweren... zelf pang roepen. LoL. :biggrin: Achja, dat is natuurlijk een grapje... maar het moet niet gekker worden inderdaad. Alhoewel... in dit land met de huidige regering??? Het kan nog gekker hoor.

 
Belgische geweren?  Volgens mij werden de geweren waar wij in onze militaire dienstplicht mee schoten van Israëlisch makelij? ( UZI ) ... 

En die deden als je het magazijn in 1 keer leeg schoot zelf: pangpangpangpangpangpangpangpangpangpangpangpangpangpangpangpang. :biggrin:

 
@freggel: volgens mij zit er een stotter in je pang-toets....

Doe er eens iets aan.... Handgranaatje erop, of zo....  Gr. George

 
Hoe gaat dat werken Marie? Moeten ze dan zelf "boem" roepen? :biggrin: :biggrin:

 
Dat is niet zo moeilijk denk ik, daar hebben we toch carbid en melkbussen voor? :biggrin:

 
Ai, heb ik nu een verkeerd voorstel gedaan aan Freggel....❓❓❓ Als ongeleid projectiel is die tot vele stunts in staat....

 
Hahahaha ja voor je het weet zit ie 't leger te adviseren met z'n melkbussen en carbid. :biggrin:

 
BOEM....

Dat was een Scudraket. :biggrin: 

Of was het een Cobra van Boets. :biggrin: :stupid: 

 
In St.Juan de Puerto Rico is een wijk omgedoopt tot " Vietnam", vanwege de onveiligheid.

Met dat in gedachte, en het gevaar Freggel, zouden we dit forum voortaan "little Nagasaki" kunnen noemen...

 
Ik voel wel iets voor je voorstel Marie. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan