Soms snap ik er niks van!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Grrrr.... Wordt ik afgelopen weekend gebeld door een goede kennis dat hun buren een probleem hebben met hun pc, na een upgrade naar Windows 10 heeft men besloten om de pc terug te zetten naar Windows 7.

Alles goed en wel, maar de foto's waren ze kwijt. En de vraag kwam of ik de pc eens wou bekijken of de foto's er nog op staan? 

Nou zijn het dus dikbejaarde mensen, en ik stel mijn vragen: Hoe ben je terug gegaan van 10 naar 7? Fabrieksinstellingen wellicht? 

Ikke dus de pc opgehaald, heeft geen haast want we hebben al een nieuwe gekocht werd er nog gezegd.

ik pak dat ding aan, en kijk op de kast, intel core i-7, 6 gig geheugen, en een 1,5 TB harde schijf????  Met legitieme W7.

Ben toch eens benieuwd wat ze nu gekocht hebben en wat ze met de oude kast gaan doen, want Freggeltje heeft hier wel wat euro's voor over. :biggrin:

 
Wow een i7 hebben en al een nieuwe gekocht? Phuuu... Volgens mij hebben ze die mensen in de winkel iets wijs gemaakt.

Ben ook wel benieuwd hoe ze het gedaan hebben, vermoedelijk terug naar fabrieksinstellingen ja want als je het op de juiste manier doet dan verlies je niks. Verleden week nog gedaan voor iemand.

Er zijn trouwens tooltjes waarmee je foto's met wat geluk nog kunt recoveren.

 
Dat die tooltjes er zijn dat weet ik, maar welke clusters zijn er opnieuw beschreven...

Ik heb alles al bekeken op die pc, maar er is niks te vinden van een Windows old of iets dergelijks, dus ik vrees het ergste.

Morgen de kast even terug brengen en dan de vraag stellen wat ze er nog mee willen gaan doen.

 
Welk tooltje kun je mij aanraden Black Tiger?

 
Ik ben nou intussen de pc aan het scannen met Recuva ( slim ) , benieuwd of er nog iets terug te vinden valt.

 
Die wilde ik net aanraden.... Recuva is een van de besten.

Anders proberen met PC inspector file recovery of PC inspector smart recovery.

 
Nou, of Recuva de beste is weet ik niet, want toen de scan begon zag het programma meer dan 200.000 bestanden, en nadat de tijd berekend was die er nodig was om "afbeeldingen" te zoeken zag het programma ineens meer dan 400.000 bestanden.

Ik kreeg dus goede hoop, maar buiten een paar foto's die men wellicht bekeken heeft op internet werden er alleen maar .png-bestanden gevonden.

Ik vrees dus echt dat alles foetsie is.

 
Deze heeft mij een keer gered: EaseUS Data Recovery Wizard 6.1 (na tip van de faqman van Computer Idee)

Deze kun je ook laten zoeken naar één specifiek iets, bijv. alleen .jpg bestanden.

 
Recuva is ook niet specifiek voor afbeeldingen, daarom dat ik die PC Inspector ook adviseerde.

Maar die Easus wat Nono zegt is ook uitstekend.

 
Geen van de bovengenoemde programma's heeft 1 van de foto's terug kunnen vinden, dus vandaag  de pc terug met de mededeling dat alles weg was...

maar ik wist intussen dat de mensen een andere pc gekocht hadden, en ze hadden daar wat vragen over wat ze niet helemaal begrepen, dat uitgelegd, en ineens komt men met een dvd waar ze niet van wisten wat er op stond?

Alle foto's die ze kwijt waren stonden daar op, 1 van de kinderen had gelukkig een kleine back-up gemaakt. :biggrin: Ik heb dus ook meteen alle foto's op hen harde schijf gezet en op een usb-stick.

Nog nooit iemand zo zien springen van blijdschap, ondanks dat ze bejaard zijn...

Ik spring ook een beetje, want de oude pc staat nu hier, en over aanschafprijs inclusief monitor/boxen en een mooie printer daar zwijg ik maar over.

Opgelost, dus case closed.

 
Phew, dat is geluk hebben dat de kids nog zo slim waren geweest om een backup te maken dan.

Nou mooie oplossing dan, iedereen blij, jij ook, des te beter weer. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan