DM800HD se pakt 1 zender niet

Whity

New Member
Lid sinds
1 dec 2010
Berichten
41
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
63
Locatie
Enter
Gisteren een nieuwe zenderlijst van Hans E2 vast 7sep2015 voor een kennis met dreamset in een DM800HD se gezet maar, 1 zender voor het Nederlandse pakket pakt hij niet namelijk MotorsTV HD. Wat ik ook probeer deze ene zender krijg ik er niet in. Toen heb ik wat anders geprobeerd namelijk om de zenderlijst te laden met dreamboxedit en daar krijg ik het volgende probleem, nou doen alleen de sd zenders van het Nederlandse pakket het nog maar op 19,2. dus bij de andere zenders krijg ik de melding "zender niet gevonden" onder in de balk geeft hij ook geen signaal meer, dus de zenderlijst weer opnieuw geladen met Dreamset maar ik krijg de andere zenders niet meer aan de praat, Als ik bij signaalmeting in het menu kijk heb ik voldoende signaal bij alle 4 satellieten. Wat is het probleem??

 
Het lijkt er op dat de disqC instellingen niet goed staan in je zenderlijst wat is je schotel opstelling je hebt het over 4 satellieten die geen beeld meer geven terwijl je wel signaal hebt?

Uiteraard moeten je disqinstellingen in je box hetzelfde staan als de zenderlijst anders krijg je "zender niet gevonden".

 
Maar ik heb helemaal niet bij de instellingen gezeten, de schotel heeft 4 lnb's 19,2, 13 ,23,5 en 28,5.

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met de box zelf. Ik heb ook al gelezen dat er misschien een Elco kapot kan zijn in de tuner die de HD kanalen doorlaat.

 
Yep maar je hebt geprobeerd de lijst er in te zetten met Dreamboxedit en die heeft misschien niet dezelfde disqC instellingen omdat je daarna problemen had kijk daar eens naar.

Maar eerlijk gezegd lijkt het me beter een hagelnieuwe lijst van Hans E2 te downloaden en dan gewoon zoals je hem er anders inzet die ene zender Motors dat kan natuurlijk ook een fout in Hans zijn lijst zijn.

 
Aart ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de zenderlijst, ik heb vanavond een fastscan gedaan en alle zenders doen het weer het lag aan de zenderlijst.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan