VU+ Solo2 SE OpenPLI erop zetten

Nathalie

New Member
Lid sinds
14 nov 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
42
Hoi , we hebben een VU+ Solo2 SE gekocht maar hier staat Blackhole op en we willen zoals op de oude ontvanger OpenPLI 4 erop, Het is geen originele ontvanger en vragen af waar we de software kunnen downloaden en hoe kunnen we het erop zetten hebben het een hele tijd geleden bij onze Dreambox 800 we eens gedaan.

Groetjes en bedankt,

Nathalie

 
Het is geen origineel antwoord, Nathalie, maar heb je al gegoocheld op vu solo open pli? Dan vind je enkele leerzame youtube filmpjes, die je vast verder zullen helpen.

Probeer dat eens, en succes ermee, gr. George.

 
Veel van die filmpjes zijn voor originele OpenPli firmware en die ga je er niet op krijgen. Daarnaast zijn er de nodige voor VU Solo SE en dat is de V1 versie, en zij heeft de V2.

Ik heb wel een site gevonden waar je die aangepaste Openpli voor de VU Solo SE V2 kunt krijgen.

Ga hier (klik) maar even een kijkje nemen Nathalie.

Is in elk geval een forum, vermoedelijk hebben ze daar ook wel ergens downloads maar daar moet je dan zelf even naar kijken.

 
Hoi , bedankt voor jullie hulp maar ik kom niet verder :sad:

Hoe kan ik zien welke versie ik heb ?

Zie op het stickertje  alleen staan Vu solo2 SE, op u site zie ik geen software versie van versie 2 en ben ook bang om verkeerd te doen daarom vraag ik hier.

Gebruik nu nog steeds de oude ontvanger omdat ik met de "nieuwe" niet verder komt.

dacht van dat lukt me wel om nieuwe software erop te zetten :sad:

Groetjes en veel dank.

Nathalie

 
Beste Nathalie.

Ik ben nog eens gaan kijken en zelfs registreren maar zelfs daarna krijg ik op die site waar ik de link van gaf geen firmware.

Maar ik heb nog eens verder gekeken en kwam dit tegen (moet je ook registreren), die is voor jouw ontvanger:

DW BackUp OpenPLi 4.0 (klik).

Wel uiteraard op eigen risico. Aangezien het om een clone gaat is het moeilijker om voor deze firmware te vinden.

 
Volgens mij mag je alleen op die site downloaden als je betaald :sad:

Heb nog wel 1 gevonden maar krijg hem er niet op

http://www.vu-hd.com/en/downs.htm?sortid=0_18  maar heb hem op de USB staan en zet de ontvanger opnieuw aan er gebeurd niets :sad:

Deze ontvanger is echt moeilijk :sad: :(

 
Heb van een ander forum de update handleiding van @jurgen gekopieerd,

Wat heb je nodig?

·        Een goed werkende netwerkverbinding waarop de VU+ d.m.v een UTP kabel is aangesloten

·        Een volledig lege met FAT32 geformatteerde USB stick. Bij voorkeur een wat ouder type zoals een 256 of 512Mb stick

·        Een voor de betreffende VU+ passende VTi Image, te downloaden via deze link:

http://www.vuplus-su...23241fad0a9cba5

Voorbereiding

Pak de gedownloade Image, als voorbeeld: vti-image-vusolo2-20121220092833_vti_5-0-1_usb.zip op jouw PC / laptop uit en kopieer de uitgepakte map vuplus naar de USB stick, verder niets.

Sluit, voor zover nodig de VU met de afstandsbediening af.

Schakel de VU met de schakelaar aan de achterzijde elektrisch uit en wacht een paar tellen totdat alle lampjes aan de voorkant zijn gedoofd.

Inlezen update data van de USB stick

Plaats de USB stick met daarop de map vuplus in de USB poort aan de voorzijde van de VU, de poort aan de achterzijde is ook prima.

Schakel de VU nu weer in met de schakelaar aan de achterzijde.

Houd onmiddellijk na het inschakelen de display van de VU in de gaten want afhankelijk van het type VU komt er een instructie op de display te staan en moet je nog een dienovereenkomstige actie op de knoppen aan de voorkant van de VU (dus niet op de afstandsbediening) uitvoeren want anders wordt de update op de USB stick niet gelezen en start de VU gewoon weer met de bestaande software / Image op.

De instructies worden naar de huidige stand als volgt weergegeven:

·        VU DUO                  geen instructies, USB wordt meteen gelezen

·        VU SOLO                niet bekend, heb geen SOLO ter beschikking

·        VU UNO                  (Press CH-) druk op toets CH-  dus CH-Dn

·        VU Ultimo                idem

·        VU SOLO2              (Press Power) tik met je vinger op de linker blauwe LED

In alle gevallen zal de update nu starten en de data van de USB stick worden gelezen.

Start de VU toch weer met de oorspronkelijke software / Image op dat is er iets met de USB stick aan de hand, zoals geen FAT32, niet volledig leeg of een niet goed gekopieerde map vuplus.

Beëindiging inlezen USB

Als het inlezen en installatie van de USB stick succesvol is voltooid dan komt meestal in de display de melding dat de USB stick verwijderd moet worden. Dit is overigens niet bij alle typen VU's het geval want bij een enkel type (ik dacht SOLO2) start de nieuwe update na beëindiging inlezen onmiddellijk door ook al zit de USB stick nog in de VU.

Als de VU niet automatisch doorstart, verwijder dan de USB stick, schakel de VU via de schakelaar aan de achterkant uit en onmiddellijk weer in. Hierna start de VU met de nieuwe Image op en kun je de individuele instellingen toepassen.

Standaard instellingen toepassen na 1e opstart

Ik ga nu niet in op het instellen van een bepaalde type VU of versie Image maar probeer het zo algemeen mogelijk te houden. De installatie zal bij de Language Wizzard starten en doorlopen tot de Start Wizzard en de daarvoor toe te passen instellingen spreken voor zich en krijgen geen verdere toelichting.

De Start Wizzard oftewel de Tuner configuratie vragen wel enige aandacht. De instelling van Tuner A (en Tuner A is denk ik wel duidelijk maar daarna heeft het de voorkeur om de volgende instellingen niet met Ja dus met NEE te beantwoorden:

·        Wilt u de standaard satellietlijst installeren      : NEE

·        Wilt u nu zenders zoeken                                : NEE

·        Wilt u het kinderslot…..                                    : NEE

Hierna zijn in feite de basisinstellingen voltooid en zie je een lege zenderlijst. Druk hierna op Exit van de AB en je ziet hierna het VTi logo met het gezicht met gekleurde ogen, de kleur is afhankelijk van het type VU. Hierna alle toevoegingen ingeven via de AB van de VU.

CCCAM toevoegen

Klik achtereenvolgens op Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager

Wacht totdat de Pakketlist in beeld verschijnt en kies Softcams

Blader door de lijst totdat cccam.2.3.0 verschijnt.

Druk in volgorde de groene toets (Installeren) in, gele toets (Execute) en groene toets (Start).

Druk daarna op OK en op JA om de GUI te herstarten.

Na de succesvolle Herstart druk achtereenvolgens op

Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Cam Center en de groen toets (Start CAM).

Als het succesvol verloopt zal in het linker bovenkader een groen vinkje bij CCcam2.3.0 verschijnen en daarmee is de softcam geïnstalleerd en voor gebruik beschikbaar.

Via herhaaldelijk op Exit te drukken weer terug naar de Hoofdpagina.

Zenderlijst toevoegen

Hiervoor zijn meerdere opties beschikbaar waaronder de volgende 2:

Je kunt een van de vele zenderlijsten uit dit forum of andere

fora downloaden, eventueel naar wens via DreamBoxEdit 5.2.x.x of hoger

aanpassen en naar de ontvanger uploaden.

Via Canal Digitaal FastScan de HD en / of SD zenderlijst downloaden.

Omdat het gebruik van DreamBoxEdit m.n. voor de beginnende

gebruiker wel wat meer moeite kan betekenen heeft het mijn voorkeur om

eerst optie 2 te gebruiken. Hierbij dan ook de beschrijving van het

installeren van Plugin CD FastScan.

Plug-in CD FastScan en Satfinder  downloaden,  installeren en toepassen

Om vast te stellen dat de Tuner 1 ook op de juiste satelliet(en) is

afgesteld is het raadzaam naast de Plug-in FastScan ook tegelijkertijd

de Plug-in Satfinder als volgt te downloaden en te installeren.

Ga naar Menu -> VTI -> VTI Panel -> VTI Software Manager -> Systemplugins

Blader door de aangeboden lijst, kies nu de plugin FastScan, druk op de groene toets (Installeren),  hierna de plugin Satfinder en druk wederom op de groene toets.

Druk nu op de gele toets (Execute), beide gekozen plug-in’s verschijnen in beeld en vervolgens op de groene toets (Start).

De 2 plug-in’s worden nu geïnstalleerd, druk na beëindiging op OK en op Ja om de GUI op te starten en wacht totdat de VTI logo weer in beeld komt.

Druk nu op Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Signalzoeker -> kies Tuner A door op OK te klikken.

Controleer of één van de tijdens de Tuner instellingen voorgeselecteerde satelliet in de 2e regel zichtbaar is.

Als het goed is staat de cursor op Afstemmen en zo ja, klik dan op OK.

Nu zal de SNR waarde voor de betreffende satelliet worden aangegeven en er verschijnt een groen vinkje in het veld Lock.

Zo niet, is er iets mis met de schotel configuratie of de aansluiting van de coaxkabel(s).

Voer het voorgaande ook uit met de eventueel ingestelde andere satellieten door op de regel Satelliet met de rechter of linker pijl de volgende satelliet te kiezen.

Haal nu de CD FastScan zenderlijst als volgt op:

Druk nu op Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Fastscan

Laat alles ongewijzigd behalve de optie HD lijst, zet deze op Ja

als jij de CD HD kanalen kunt en wilt ontvangen. Hiervoor heb je met

uitzondering van NED 1, 2 en 3 HD echter minimaal een HD abonnement

nodig.

Klik nu op OK en de CD zenderlijst wordt gedownload. Je ziet na circa

15 á 30 seconden de melding dat lijst xx (bijvoorbeeld lijst 25) met

circa 640 kanalen zijn gevonden. Druk hierna op OK en ga via diversen

malen via Exit te klikken terug naar het VTI logo.

Herstart nu de GUI via Menu -> Afsluiten en wacht totdat de VTI logo weer verschijnt.

Klik nu op OK (Zenderlijst oproepen) en klik op der rechter pijl

totdat je de melding FROM BOUQUET ziet staan. Klik hierna op pijl-omhoog

en je ziet 2 Bouquets verschijnen, Canal Digitaal en Favorites.

Kies nu Canal Digitaal en je krijgt al naar gelang de eerder gemakte keuze de HD of SD Canal Digitaal in beeld.

Als je een andere Bouquet (Favoriet) wilt kiezen klik dan vanuit het lopende TV beeld op OK en dan de blauwe toets.

Uiteraard kun je hierna elke andere gewenste zenderlijst via DreamBoxEdit installeren maar dat had ik eerder al aangegeven.

Hiermee is in feite de basisinstallatie voltooid.

Instellen WLAN

Regelmatig komen er vragen over het gebruiken en instellen van een WLAN stick.

Een groot aantal WLAN stick's zijn bruikbaar maar het heeft wel de voorkeur om de VU+ WLAN stick te gebruiken temeer omdat die bij een aantal types VU+ al worden meegeleverd.

M.n. de kleine VU+ USB stick levert grote prestaties, Bitrate 144 Mb/s.

Hierbij een beknopte handleiding m.b.t. het installeren / configureren van de WLAN stick.

Plaats de stick in een van de 2 USB poorten aan de achterzijde van de VU, op de voorzijde functioneert deze overigens ook wel maar is onhandig

Ga via Menu -> Instellingen -> Systeem naar Netwerk en selecteer daar WLAN verbindinding

Klik op OK

Kies bij Gebruik Interface de optie JA

Mocht er op dit moment ook een LAN Interface actief zijn dan wordt er gevraagd om deze uit te schakelen, kies JA

Ga met EXIT terug naar de vorige MENU-pagina en kies WiFi Netwerken zoeken

Kies het gevonden juiste WiFi netwerk met de OK toets

Nu zie je het juiste SSID (netwerknaam) staan welke al gedeeltelijk is ingevuld.

Hierna met de rechter pijltjes-toets zolang op de optie Encryptie klikken totdat de waarde WPA of WPA2 verschijnt.

Nu nog de juiste Encryptie sleutel via de numerieke toetsen van de AB invoeren en daarna opslaan.

Dus nogmaals, je moet dan wel de Encryptie op WPA of WPA2 instellen ongeacht of in jouw router WPA2 is ingesteld.

Hierna zou er een prima WLAN verbinding beschikbaar moeten zijn vooropgesteld dat het WiFi netwerk goed functioneert.

Graag alleen aanvullingen posten in dit topic, vragen en opmerkingen zullen worden verwijderd!

 
Is er bij de ontvanger niet dezelfde mogelijkheid als bij een clone Dreambox om tijdens het aanzetten de powerknop ingedrukt te houden, zodat het IP-adres tevoorschijn komt hen hem dan te flashen via ftp? 

Kijk anders ook eens op het Irsecaboard, daar kun je ook veel vinden.

 
Kleine toevoeging bij het verhaal van Aart, zorg wel dat de goede bootloader op de VU staat, zo niet deze eerst installeren op dezelfde manier waarop je het nieuwe image installeert zoals boven beschreven. Succes.

B.

 
Ik denk dat Nathalie het opgeven heeft en tevreden is met Blackhole.

Lijkt me verstandig want daar werkt de box tenminste op, wennen aan

een andere image doe je zo.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan