windows 10 upgrade gedaan

boets

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 mrt 2001
Berichten
1.488
Waarderingsscore
251
Punten
83
Leeftijd
64
Locatie
boetsenbos
Vraagje, heb hier een upgrade gedaan van win 7 prof naar win 10 prof, al mijn werkprogramma's zoals als coreldraw doen het zonder problemen, alleen de computer is wat ouder (dualcore met 6 gig geheugen). Is het mogelijk de harde schijf eruit te halen en deze in een i5 te zetten en dat de i5 dan van die harde schijf opstart? Of is het slimmer met b.v. mini partitie tool mijn oude harde schijf in zijn geheel te kopiëren naar een sd schijf en dan in de nieuwe computer te zetten en hem dan te laten opstarten van de sd schijf? Of gaat dat niet? Of is er nog een andere mogelijkheid om de boel compleet over te brengen? Heb ook een clean installatie gedaan van windows 10 maar dan kan kan ik veel van mijn oudere werkprogramma's niet installeren, ook niet als admin of in de compatibiliteitsmode, dus vandaar deze vraag.

B.

 
een schijf met een geïnstalleerde windows over zetten gaat niet goed.

als het al werkt crasht ie geheid binnen een maand of 3

kan er nog eens bij dat windows opnieuw geactiveerd zou moeten worden en dat gaat meestal niet lukken omdat er meer als 5 dingen veranderd zijn dus accepteert Mickey soft het niet meer.

 
Nou @Sat-Ed, het overzetten van Windows gaat wel goed, mits je het in dezelfde pc doet, ik heb dit namelijk op deze manier afgelopen zomer gedaan, alleen het was in dezelfde pc.

De conflicten die @Boets gaat krijgen zijn waarschijnlijk hardware-conflicten? 

Ik zou gewoon een schone installatie doen, met de huidige pc ( mits de OS legitiem is )  bij Microsoft het updatebestand voor windows 10 downloaden, en deze op een usb-stick zetten, en dan beginnen met de i5.

De oude draait nog, dus tijd zat...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Freggel, niet goed gelezen denk :grin: "Heb ook een clean installatie gedaan van windows 10 maar dan kan  ik veel van mijn oudere werkprogramma's niet installeren, ook niet als admin of in de compatibiliteitsmode, dus vandaar deze vraag."

B.

 
Oeps, sorry, voutje, ben een beetje moe van de werkweek die er op zit. ;) 

Maar als het echt niet lukt, begin dan eens bij W-7, installeer de programma's die je gebruikt, en doe dan de upgrade naar 10 op de i5.

 
Even in het kort. Een Windows gaat problemen geven als je die harde schijf in een andere pc hangt, of als je in dezelfde computer een ander moederbord gaat plaatsen.

Windows 10 zou deze maand zijn eerste grote update krijgen. Als je perse Windows 10 wilt draaien zou ik even daarop wachten.

Mijn advies: Installeer windows 7 met de programma's die je gebruikt op de i5 en hou het daarbij. Er is geen enkele reden om te upgraden naar W10, zeker niet als je last krijgt met programma's.

Daarnaast blijft W7 gesupport tot in elk geval 2020 dus je kunt nog 5 jaar met W7 verder. Tegen die tijd zal er al een W11 zijn or zoiets. Ik draai ook nog op de pc's W7, gewoon vanwege de stabiliteit en omdat er geen verbetering is in W10 die voldoende reden geeft om te upgraden.

 
@freggel1

dat bedoelde ik ook.

was alleen aan het posten toen de bel ging en niet meer na gelezen  :biggrin:

handigste is idd windhoos 7 op de i5 incl proggies en wil je dan naar windows 10 > upgraden

maar wat BT al aangeeft is idd een punt.

zie veel problemen met upgrade naar 10 en dan bepaalde merken mobo's die blijven soms in een lus hangen.

 
Even los van het feit dat een upgrade 5-6 uur kan duren.

Zoals gezegd... waarom zou je naar 10 als alles lekker draait op W7?

 
Ja, denk dat ik hem inderdaad maar weer terug breng naar 7, programma's terug erop zet, en dan eventueel later maar weer een upgrade doe. Gaat dat trouwens dan wel weer? Of heb ik mijn kans voor de gratis upgrade dan verspeeld?

B.

 
Als je de W10 upgrade er nu nog op hebt staan, neem dan even een tool als Speccy (klik) of zoiets en haal het licentienummer er uit.

De gratis upgrade heb je niet verspeeld, je kunt een jaar lang gratis upgraden en dat jaar duurt nog tot eind juni 2016. Als je het serienummer er uit haalt dan kun je dat ook na die tijd nog gebruiken voor een schone W10 installatie.

 
@ tijger,

Key heb ik , heb ik eruit gehaald met ProduKey  ;), ga eerst alles terug installen op 7 en dan zie ik wel verder, want je hebt wel gelijk, 7 werkt ook perfect en  als 7 nog 5 jaar ondersteunt wordt...... tsja over 5 jaar ligt die i5 ook al op de stort. Weet je de sat hobby ligt al een tijdje op zijn kont dus ga je maar een beetje verder prullen, heb van "ellende" ook mijn oude hobby maar weer opgepakt, call weer geactiveerd, set uit de kast gehaald, draadantenne gespannen en ben weer lekker aan het dx-en geslagen.

B.

 
Mooizo, dan die key goed bewaren, kun je straks gratis W10 installeren op een nieuwe pc. :)

Dx'en? Oh leuk, met een draadantenne, pret. Op de 2 meter band of zo?

 
@ tijger, meestal 20 en 40, heb PE1 call.

B.

 
Ah ik heb geen licentie. Heb wel een leuk portofoontje liggen, uit samballand laten komen, 2 meter en 70cm. Best grappig maar geen geweldig bereik.

 
Het is helemaal waar dat je een schone installatie kan doen op een nieuwe PC. Mijn ervaring is dat de nieuwe PC van het zelfde merk moet zijn. Bij mij werkte de productcode op 3 Dell machines, maar niet op een oude laptop van Asus. Bovendien moet de W10 versie de zelfde zijn als die waar de code vandaan komt.

 
Dat is correct. Er zijn een aantal codes in omloop. Heb je een merk pc dan moet de pc van hetzelfde merk zijn om die code te kunnen gebruiken. Bij een OEM machine (zelfbouw) is dat niet het geval. Bij laptops weer wel.

Dat hebben we onderzocht aan de hand van jouw ervaringen Cluyveduycker, waarvoor nogmaals dank.

De W10 versie moet inderdaad ook hetzelfde zijn maar dat lijkt me logisch, een W7 Professional code werkt bijv. ook niet op een Home Premium en omgekeerd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan