Steeds brutaler! (inbrekers!)

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Het moet verdorie niet gekker worden! 

Vandaag krijg ik op mijn werk een telefoontje van de vrouw die zwaar overstuur is...

Vanmiddag om half 4 is ze boven bezig op de slaapkamers met het verschonen van de bedden, en ziet aan de overkant 2 mannen in een blauwe jas met een ladder lopen.

Bij de overbuurman staat altijd een kiepraam open aan de voorkant, want de pakketbezorger duwt daar de pakketjes onderdoor...

De mannen beginnen te prullen aan dat raam, lukt niet, op naar het volgende raam, lukt weer niet, ladder/trap naar de voordeur, prutsen met een schroevendraaier, geen effect, dan maar met een haak langs de brievenbus????????????????????????????????????????????????

 
Ik weet even niet wat ik hier mee moet doen?  Tot 10 tellen?

En heb dus een melding bij de gemeente gedaan, en een mail gestuurd naar de politie, maar ach die zijn onderbezet??? 

Het is verdomme toch gewoon van de gekke dat er mensen met een ladder of trap aan een huis bezig zijn terwijl er iemand op staat te kijken, en gewoon ongestoord verdergaan???

En tot overmaat van ramp, laat een collega van mij zijn telefoon op zijn kast liggen nadat hij zich aan het omkleden was, uurtje nadien.... gsm weg, niet meer te traceren..... 

Botweg gezegd.... K*tvolluk!!!!!!!!

Morgen eens een bakkie koffie gaan doen met de buurtjes, want dit is inbraak 2 op 2 maanden!! (1=baksteen door het keukenraam! )

 
Valt nog mee bij jullie eerlijk gezegd. In mijn complex waren het er zo'n 4 per week en dat maanden lang. De dader was bekend maar het heeft heel lang geduurd voordat hij vastzat. Zijn voetafdruk van zijn schoen stond bijvoorbeeld op een ingetrapte deur van een box alleen de rechter achtte het niet bewezen dat dat hij ook de dader was, iemand anders had die schoenen ook aan kunnen trekken?

En ooit vond ik in een open box (waar hij sliep) een gordijn van mij wat ter bescherming over een TV heen lag en waar dat gordijn lag was de box van de toen nog vermoedelijke dader. De agent waar ik later de foto's aangaf als bewijs deed er niks mee. Niet zo raar dat de criminaliteit cijfers dalen omdat de politie niet eens meer de aangiften opneemt.

 
en een mail gestuurd naar de politie
Een email??? Op zo'n moment moet je 112 bellen zodat ze ter plaatse kunnen gaan en de boeven oppakken.

Die vrouw wat overstuur was had dat ook moeten doen i.p.v. jou te bellen.

Het is verdomme toch gewoon van de gekke dat er mensen met een ladder of trap aan een huis bezig zijn terwijl er iemand op staat te kijken, en gewoon ongestoord verdergaan???
Ja dat is een bekend verhaal, omdat ze niet verdacht doen lijkt het normaal. Alsof het mensen zijn van de bouwvereniging die iets moeten komen doen maar niet binnen kunnen. Een dergelijk verhaal zullen ze ook ophangen als je dat gaat vragen.

Recent zijn hier een lading fietsen in een wijk verderop gestolen. Er waren mannen bezig met een auto of busje met aanhanger. Ze hadden van die oranje veiligheidsvestjes aan en waren fietsen aan het opladen. Niet alle fietsen maar diverse fietsen (ja ze zochten ze dus uit, maar daar leek 't niet op).

Dat viel iemand op toen ze bezig waren met een fiets van iemand die ze kende aan de overkant dus die ging verhaal halen.

Daarop werd ze gezegd dat ze fietsen die te lang buiten stonden of achtergelaten waren stonden van de Gemeente moesten opladen en dat ze die dan later wel terug konden halen bij de Gemeente.

Dat gebeurt ook wel eens, maar alleen in het centrum, niet in de buitenwijken. Maar dat wist die vrouw niet.

Dus die vrouw gaf als commentaar "nee hoor, jullie laten die fiets staan, ik zie dat meisje er bijna dagelijks gebruik van maken".

Antwoord van de boef: "Ja mevrouw daar kunnen wij niets aan doen, wij hebben opdracht van de Gemeente, als de eigenaar het niet er mee eens is moet ze de Gemeente om uitleg vragen en ze kan sowieso de fiets weer ophalen".

En ze gingen verder met het opladen van de fiets alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Nog een paar fietsen opgeladen en toen was de kar bijna vol en reden ze weg op hun gemak.

Dat was natuurlijk om te doen alsof ze klaar waren en er niets aan de hand was.

Helaas was die vrouw te verbouwereerd en te overbluft om er aan te denken een kenteken op te schrijven (als dat al geholpen had). En na thuiskomst van dat meisje en toen die bij de Gemeente ging informeren bleek het inderdaad om diefstal te gaan.

In vroeger jaren kende ik via via iemand die een stofjas aan deed, de V&amp:biggrin2: binnen liep, op zijn gemak een TV los koppelde en ermee naar buiten liep en onderweg riep van "pas d'r op, service!". LoL. :biggrin:

Maar inderdaad, inbrekers en fietsendieven worden ook steeds brutaler.

Ja Parabolica, heel vaak wordt er ook niets gedaan met aangiftes, heeft geen prioriteit. Ik moet zeggen dat ze bij ons momenteel wel erg snel op inbrekers meldingen reageren, zelfs als het later blijkt niets te zijn of een zatte student die zijn eigen raam in slaat.

 
Inbraak is voor het slachtoffer heel ingrijpend maar ook voor de gehele buurt want die vraagt zich af wanneer zijn wij aan de beurt.

Gezien de inbraken die hier gepleegd werden is het wooncomplex waar ik woon inmiddels omgetoverd tot een vesting. Camera's in de entrees en liften, tralies voor de bovenraampjes, extra metalen strippen bij de sloten om te voorkomen dat ze deuren te makkelijk kunnen intrappen, maar als ze binnen willen komen lukt het toch wel. Elke inbraak die lukt en waarbij de dieven niet worden betrapt is voor een goede motivering om het later nog groter aan te pakken.

soms kan iets negatiefs ook veranderen in iets positiefs.

Jaren geleden liet ik 's nachts de hond uit en ik hoorde dat er deuren werden ingetrapt van de boxen in de berging. Gelijk de politie gebeld en die waren er binnen een aantal minuten met 6 man. Een agent stond naast me en toen er weer een deur werd ingetrapt sprong hij 3 meter achteruit van het geluid. Hij dacht zeker dat die inbrekers naar buiten kwamen via een deur. :)

Ok, gezamenlijk een plan gemaakt hoe alle vluchtwegen af te sluiten maar zelfs met 6 man/vrouw ging dat niet lukken. 2 agenten gingen luidruchtig naar binnen door te roepen 'politie' en ja hoor weg waren de inbrekers. Ik was intussen omgelopen naar een deur aan de andere kant van het wooncomplex en daar stoof er eentje weg die het natuurlijk op een lopen zette (zou ik ook doen). Nou, ik er achteraan met mijn drafje en de eerste 200 meter kon ik hem nog wel bijhouden maar toen kwamen de beperkingen door o.a. het roken. Langzaam verdween die gozer uitbeeld en ik roep nog na "liggen of ik schiet". :)

Hoor ik opeens van achteren een motor aankomen en die ging die gast vol gas achter na, net zoals in de film.

Later zijn ze alle 4 voorgeleid maar de rechter sprak ze vrij want er was geen sprake van inbraak ook al waren er 20 boxen vernield? Wat bleek achteraf, hij had een toegangssleutel en er was sprake van drugsgebruik dus ontoerekeningsvatbaar?

Een dag later stond mijn buurman aan mijn voordeur of ik er maar met niemand over wilde praten want het was zijn kleinzoon die de sleutel had. Ik beloofde hem mijn mond te houden en zolang als mijn buurman leefde bracht hij zo'n 1 keer per maand nieuwe haring of paling mee voor mij. :)

Het wachten is op dat ik weer een inbreker pak want ik mis die haring of paling wel. :)

 
Tja dat zijn de verhalen... Ik was niet thuis, dus ik weet even niet wat ik gedaan had als ik wel thuis was, maar ik denk dat ze niet zomaar weg gegaan waren, het zal de eerste niet zijn die ik bij zijn kladden gepakt heb hier in de straat. 

Ik hoor nu intussen van de buren dat ze bij meerdere huizen aan het proberen zijn geweest om binnen te komen.

En even voor BT, dat vrouwtje waar ik het over heb, dat is den dieje waar ik al 20 jaar mee getrouwd ben...

 
Ik klop het af. Hier hebben ze nog nooit ingebroken. Hier valt ook niets te halen alhoewel dat tegenwoordig ook weinig meer schijnt uit te maken. Wel een poging tot inbraak van een bende die hier de hele rij afgegaan zijn, maar die zijn op tijd gestopt (schroevendraaier stukje hout uit kozijn door hem er in te steken). Was rond deze tijd dus hoorde je vaker knallen en we hadden het huis vol zitten met veel bezoek. Dus feitelijk hebben ze geluk had dat ze niet binnen gekomen zijn want dan hadden ze kunnen rennen, zaten paar brede gasten hier binnen. :biggrin:

We hebben het niet gehoord of dachten dat er een vogel tegen het raam gevlogen was, gebeurde ook wel vaker in die tijd, dat kan ik me niet meer exact herinneren. We zijn in elk geval niet gaan kijken. Maar ze hadden hier toen 4 huizen op een rij.

De eerste kregen ze niet open. De tweede wel, maar dat meisje woonde toen boven en onder had ze een dansstudio'tje gemaakt van de woonkamer. Daar stond niets in behalve wat spiegels en een draagbare radio, die was er nog. Boven konden ze niet, daar zat de herder en die is dan al woest. :biggrin:

Bij de buurman zijn ze ook binnen geweest maar die is nog armer als ons en daar is dus ook niets meegenomen. En bij ons dus schroevendraaier tussen de deur, maar bij ons zat volk binnen.

Zo zie je maar weer dat het voor bepaalde bendes ook geen reet uit maakt of er licht binnen brand of niet.

Wat Parabolica schrijft dat klopt als een bus. Als je een inbraak meemaakt is heel je veiligheidsgevoel naar de filistijnen. Want als je jezelf in je eigen huis niet meer kunt veilig wanen, waar dan nog wel? Dat is wat het ook zo ingrijpend maakt. Het onveiligheidsgevoel en het idee dat een vreemde in je persoonlijke omgeving gezeten heeft. Vreselijk!

Ik hoop dat niemand dat mee hoeft te maken, liefst überhaupt geen criminaliteit hoeft mee te maken. Het is al erg genoeg dat 't bestaat.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan