Fun Radio is weer terug!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Voor degenen die het nog niet gezien hebben.... Fun Radio is weer terug.

Eindelijk weer een soort van plugin kunnen vinden voor dit forum. Hij speelt niet automatisch af, maar dat lijkt me geen probleem.

Deze moet ook met verschillende soorten browsers kunnen werken.

Aan de rechter kant, onder de advertenties. Op dit moment zijn er 3 radio stations te kiezen.

1.) Radio Tijdloos, een van de beste zenders die er zijn met een gevarieerd muziekaanbod van de 60'er t/m 90'er jaren.

2.) Kerstmuziek, die komt van Christmassongsradio.com die elk jaar rond deze tijd nonstop kerstmuziek speelt.

3.) 010FM waar The Wizzard aan meedoet, een bekend radiostation uit Rotterdam (daar nu ook in de ether sinds kort).

Jullie kunnen ook zelf een radiostation aandragen, dat kan ik opnemen in de lijst.

De enige voorwaarden zijn:

1.) Het radio station moet te benaderen zijn via een .asx, .pls of m3u bestand. Dat kan ik evt. wel uitzoeken als je het niet zeker weet.

2.) Het moet populair zijn en veel luisteraars hebben (dus geen eigen radiostations of wat kleins van kennissen) en 24/7 uitzenden.

3.) En de bedoeling is dat je er dan ook op deze manier naar luistert, niet alleen opgeven omdat je het station leuk vindt.

Een zender aandragen kun je gewoon in deze thread doen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit trouwens een probleempje in heb ik gemerkt. Als je een andere forum sectie, bijv. een andere thread bezoekt, ververst de pagina en moet je de radio opnieuw aanzetten.

Ben nog aan 't kijken hoe dat te fixen.

 
Meerdere problemen vermoed ik in Google Chrome krijg ik op de site is een plugin die niet wordt ondersteunt (x-mplayer).

En in Microsoft de nieuwe browser Edge kan ik hem aanzetten maar hoor ik niets.

 
In Google zal vermoedelijk net zoals in Firefox de windows mediaplayer moeten worden toegestaan (of mediaplayer of vlc plugin worden geinstalleerd). Ik gebruik in Firefox de vlc plugin, werkt ook. Moet ik echter wel toestemming geven om te werken.

Zal straks ook even met Chrome gaan testen of ik het daarmee op die manier aan de praat krijg.

In Edge zou het ook gewoon de mediaplyer moeten zijn. Maarja, dat is onderdeel van windows 10 die heeft nog kinderziektes dus daar zal weinig aan te doen zijn ben ik bang.

Bedankt voor de bugmeldingen! (Y)

 
Een oud netbookje met nog W7 er op doet het wel met IE maar alle twee laptops met W10 geen geluid en de desktop ook met W10 ook niets.

Overigens zondag dus twee dagen geleden de grote update van W10 gehad per pc is hij dan meer dan een uur bezig met updaten en op alle drie staat nu W10 pro 1533 dacht ik dus of er nu nog kinderziektes inzitten weet ik ook niet.

 
Ik ben ermee aan het prutsen geweest. Er is nu een nieuwere code in php, die ook andere formaten ondersteunt (.m3u en .pls) en op dit moment werkt e.e.a. met een cookie die 1 dag geldig is.

Dus als men een andere thread aan klikt of een ander forum onderdeel bezoekt dan stop de radio heel even en gaat weer verder als de pagina geladen is. Ben nog aan 't kijken of dat nog te fixen is.

Chrome: Ben er net een half uur mee bezig geweest en wordt er helemaal gekvan die @$(!# browser. D'r zit klaarblijkelijk op een of andere manier geen standaard windows mediaplayer in zoals in IE en Firefox wel het geval is.

Zelfs als ik er een VLC plugin in stop, wenst het kreng niet te werken. Krijg steeds te zien "deze plugin wordt niet ondersteund" en dat blijkt dan application/x-mplayer2 te zijn. De huidige windows media player.

Schijnt dat ie de oude wel ondersteund. Als ik er met Google op ga zoeken dan regent het problemen hiermee al sinds enkele jaren, dus erg vaag van Chrome dat dit nog steeds niet werkt zoals het hoort.

Niet alleen W10 maar ook Edge heeft kuren dus daar is geen peil op te trekken wat daar de oorzaak van is dat die het niet doet.

IE en Firefox doen het, dus als we Chrome ook nog aan de praat kunnen krijgen zou dat fijn zijn.

Dadelijk nog even testen of het iets uitmaakt of ik er mplayer i.p.v. mplayer2 van maak.

 
Chrome (Google) en IE (MS) bijten elkaar. :)

Met IE 11 werkt de plug in nu perfect en als die nieuwe .php code .m3u en .pls ondersteund kan je ook meer radio stations toe te voegen zoals Radio 192.

Edit BT: url gefixed

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan inderdaad heel veel toevoegen, de vraga is of het ook aan de genoemde voorwaarden voldoet. :)

Toch blijf ik het raar vinden dat ze van Chrome wel schrijven dat het met de VLC plugin voor Chrome zou moeten werken, maar hij even vrolijk blijft klagen over die mediaplayer.

Schijnt dat Firefox ook nog meedoet. Want als je VLC deinstalleert en de windows mediaplayer in Firefox installeert dan schijnt 't in Chrome ook weer te werken las ik ergens.

Het blijft een vreemd gedoe met dat soort dingen.

 
In principe geef je in Windows aan met welk voorkeur programma je bepaalde extensies wilt open. Dus als VLC alles mag openen wat met muziek te maken heeft maar de plug-in vraagt om Media Player dan gaat Windows zeuren en doet de browser mee denk ik.

Ik zal eens kijken of ik in IE 11 VLC kan inschakelen i.p.v. Media Player.

Ben zo terug (hoop Ik). :)

 
Ook al stel ik VLC in als standaard programma in IE 11 met alle gangbare extensies, dit heeft geen enkel effect m.b.t. de keuze van de player.

Media Player vanuit de browser en wordt Media Player automatisch gekozen voor het afspelen van her radio station.

 
Ja vanuit IE kan ik me dat ook voorstellen, is ook een Microsoft programma immers. Volgens mij heb ik maar 1x de keuze gehad in Firefox en nu draait ie gewoon altijd met VLC. Lijkt er inderdaad op alsof de keuze wat de browser maakt en wat standaard is ingesteld een verschil is.

Blijft natuurlijk de vraag waarom Chrome weer (of liever gezegd nog altijd) vervelend doet.

 
Voor Chrome een oplossing gevonden.

Het blijkt dat die aardige Chrome per septembeter gewoon npapi support er uit geknikkerd heeft, waar dus ook java (terecht) en flash media support uitgeschakeld werden. Daarom werkt deze radio dus ook niet.

Je kunt dat voorlopig wel zelf nog activeren door dit in de adresbalk van Chrome te typen.

chrome://flags/#enable-npapi

ga dan naar epapi en klik op "inschakelen", daarna zul je onderaan een knopje "opnieuw starten" zien. Even daar op klikken of zelf Chrome herstarten en hups de radio doet het weer.

 
Bij mij werkt het op FireFox met VLC player en W7.

Zodra ik een keuze aanklik wordt ik helaas gelijk getrakteerd op een schreeuwende Duits reclameblok.  >:(

Het reageert wel snel.

 
Jij hebt inderdaad dat Duitse reclameblok erbij zitten. Daar hebben we het over gehad.

Radio 192 geeft echter ook mooie oude muziek van Veronica, heb je daar ook die reclame bij?

 
Ik heb bij Radio 192 nog geen Duitse reclame gehoord. De route van de stream gaat niet via radionomy.

Het reclame gebeuren is nu uitgebreid, zoals verwacht, naar een reclameblok bij het kiezen van een zender.

Dit is nog hinderlijker. Bij het zoeken naar een zender in een bepaald genre, word ik eerst verrast door een reclameblok met verhoogd volume.

Na dat blok kan ik pas horen of dit de muziek is welke ik horen wil. Na een paar zenders en hetzelfde reclameblok heb ik het wel gehad met internetradio.

 
Dat is mooi om te horen. De route van de stream van 192 gaat via een Nederlandse streamprovider net als die van 010FM.

De radio zal overigens per vandaag tijdelijk weer uitgeschakeld worden. Met wat geluk komt hij later vandaag weer terug op een andere manier. Het lijkt er namelijk op dat de cookie van de radio een probleem veroorzaakt met de andere cookies van Fun.

Mocht men problemen krijgen met eventueel in- en uitloggen kan men het beste even de cookies van Fun verwijderen en dan opnieuw inloggen.

 
Zo het is gefixed en uitgebreid. We hebben nu weer een navigatiemenu'tje waarin wat zaken staan die we bij de vorige forum software ook hadden.

Alleen wenst Google niet in een pagina te worden opgenomen dus het Google zoeken wat er vroeger was (voor de mensen die al langer lid zijn) is voorlopig vervangen door Internet Radio. Dat is een pagina waarmee je bij enkele duizenden stations kunt komen.

Fun radio gaat nu in elk geval in een klein apart venstertje open (popup killers uitzetten dus!) en blijft dan open en blijft ook spelen zolang je het open laat.

Je kunt het dus niet alleen gebruiken zolang je op Satellite Fun aan het rondkijken en evt. posten bent maar ook op andere favoriete websites en/of forums.

En voor die wat heel goed opgelet hebben...... inderdaad, we zitten nu ook op Facebook! :heh:

 
Je bent weer goed bezig!!!

 
Mijn favoriete radiozender op dit moment is op dit moment Radio Caramba , deze luister ik tijdens het surfen.

Heel de dag feestmuziek. :jow: 

 
Die is ook leuk maar de hele dag feestmuziek daar moet je echt van houden. De meesten houden van wat meer afwisseling lijkt me.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan