winter

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.961
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

zoals jullie misschien wel weten is hier in Friesland de winter ingetreden.

na de vele sneeuw en ijzel van afgelopen nacht en de temperatuur zowel overdag als nachts onder nul heb ik besloten even bij de schotel te kijken.

wat ik al had verwacht was dat de ijzel van vannacht vastgevroren  was op de motorstang waardoor ik mogelijk een storingmelding zou krijgen wanneer ik de motor zou gaan draaien.

nu kan ik dit natuurlijk wel ontdooien , maar omdat er vannacht weer veel sneeuw en ijzel wordt verwacht kan ik morgen weer ontdooien.

van de sneeuw heeft de motor geen last maar van de vele ijzel wel.

zo het nu lijkt is vanaf donderdag de temperatuur weer boven nul en lost het probleem zich zelf op

de schotel staat op 23,5 oost zodat ik wel de belangrijkste zenders kan zien.

ook staat de harde schijf nog voor 70% vol met serie`s en films dus ik hoef me niet te vervelen.

zj9rsz.jpg


2i8wuig.jpg


jug7x4.jpg


 
l.oosterhoff zei:
zo het nu lijkt is vanaf donderdag de temperatuur weer boven nul en lost het probleem zich zelf op

de schotel staat op 23,5 oost zodat ik wel de belangrijkste zenders kan zien.

ook staat de harde schijf nog voor 70% vol met serie`s en films dus ik hoef me niet te vervelen.
Ik kan mezelf niet indenken dat jij jezelf verveelt l.oosterhof. ;) 

Het is wel een gigantische tweedeling zo in ons kleine Nederlandje.

 
Toch inderdaad nog boffen dan dat de schotel een beetje op de goede positie vast stond.

Het heeft mij ook enorm verbaast dat het zo'n verschil kan zijn tussen noord (vriezen en sneeuw) en zuid (+8 graden en regenachtig of droog). Niet dat ik het erg vind, in tegendeel, liever regen dan sneeuw als het aan ons gezinnetje ligt.

Gelukkig komen de warmere tijden er al weer aan zoals je zegt, dus hopelijk is de schotel snel ontdooit!

 
hoi,

zo zagen de bomen er hier vandaag uit

2ylv9zt.jpg


 
Erg koud natuurlijk maar een prachtig plaatje! (Y)

 
Ik heb hier sinds zondagmorgen een paar rolluiken die niet meer open willen. Is een ijsvlakte. De wind heeft er op gestaan toen het ging ijzelen.

Twee ramen op de hobbykamer waren volledig dicht geijzeld. Op één zit nog ijs.

Ook op straat kunnen we nog steeds schaatsen ondanks dat ze een keer gestrooid hebben.

De temperatuur is vanaf zondag nog niet boven nul geweest. Nu is het nog -5,3 gr.

 
Hier is de globale verwarming ook even afgezet.... Min 28. gr. C.....

Maar het leven gaat wel normaal door.... Buiten de wandeling met de hond, jammer genoeg....

Een "bevroren" neus halen is iets oncomfortabelers, dan een "frisse" ! gr. George

 
hoi,

inmiddels is de motor weer ontdooid en kunnen we weer draaien naar de diverse satellieten

 
Inderdaad mooie foto's.

Gelukkig is alles ontdooid, en kan je weer draaien. gr.George

 
hoi,

vandaag in samenwerking met arob de "2 jaarlijkse servicebeurt" van de schotel weer gedaan.

resultaat: gemiddeld 2 db meer op de diverse satellieten

ook de lnb weer opnieuw ingesteld door middel van draaien van de lnb.

dit gedaan middels  de turksat transponders  11096 V 5/6 30000 dvbs (3A west beam) en 11096 H 5/6 30000 dvbs (3A oostbeam)

daar deze 2 transponders alleen verschillen in polarisatie en de andere gegevens verder identiek zijn konden wij zo beide polarisatie`s door draaien van de lnb op het sterkste signaal instellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan