TV Vlaanderen abbonnement/kaart

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo en eerst aan allen een Gelukkig 2016 !

Het is zover, de Philips receiver die ik 4 jaar lang heb gebruikt in Griekenland moet eruit, hij moet elke morgen terug scannen, programmas zoeken, initializeert zichzelf op alle mogelijke tijden, opnames gaan slechts voor 1 minuut en stoppen dan etc...

Ik heb wat rondgezocht op internet, en vond deze receiver/media box, http://www.prismcube.com , maar volgens een verkoperswebsite is hij niet TV Vlaanderen gecertificeerd, kan er mij iemand zeggen wat dat wil zeggen aub ? Voor deze prijs vind ik hem voor de rest wel aardig...

En deze hieronder zie ik ook wel zitten, iemand daar ervaring mee ?

http://www.spycat.de/

 
Hallo en jij ook de beste wensen voor 2016 en welkom op Satellite Fun.

De uitspraak "niet gecertificeerd voor" wil zeggen dat er geen garantie is dat de TV Vlaanderen smartcard met deze ontvanger zal werken omdat hij niet door TV Vlaanderen getest is dat ze hem om een of andere reden onvoldoende vonden.

Dat wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk ook zo is, maar wel dat in de meeste gevallen er aanpassingen gedaan moeten worden om dat werkend te krijgen, bijv. door een emulator te installeren zoals CCcam.

Ik heb zelf geen ervaring met genoemde ontvangers. Maar het is wel handig om te weten welke plannen je hebt met de ontvanger om een goede keuze te kunnen maken.

Wat moet hij allemaal kunnen?

Als je zelf veel kunt dan kun je ook veel kopen. Kun je niet zoveel en begin je pas met hobbyen, dan zou ik me beperken tot ontvangers die ook door de forums van firmware makers zoals Openpli ondersteund worden.

In dat geval zijn misschien de Xtrend en VU+ modellen een goede keuze.

 
Vreemde merken.

Hoe vind je dit soort websites?

Ik kan nergens een prijs vinden???

Door een ervaring enkele maanden terug sta, ik erg sceptisch tegenover dit soort gelikte websites.... gr. George

 
marie zei:
Vreemde merken.

Hoe vind je dit soort websites?
Ik kijk regelmatig naar Tectime TV, een Duitstalig programma op satelliet TV..En dan google ik ze op.

 
Het is gebeurd, ik heb een andere receiver, lang getwijfwld over een nieuwe Vu+. Totdat ik tweedehands een SAB twin receiver van een jaar oud voor 100 Euro op de kop kon tikken, dan heb ik niet meer getwijfeld. Zeker onder het motto in Griekenland gaat alles kapot ( stroom schommelingen en vochtigheid )

Ik heb nog een paar opgenomen filmen te zien, en dan volgende week gaat de Philips de kast of zelfs vuilbak in. Weet iemand of men de harde schijf kan demonteren ?

Groeten uit een heet Griekenland...

 
Ja jongens sorry, de Belg in Griekenland heeft weer een hoop vragen, en problemen.. Gisteren dus de nieuwe receiver geplaatst, en na scannen ( na een komplete reset eerst ) zie ik dat ik alle kanalen op de lijst heb staan, maar sommige ( meest HD en Vlaams ) niet kan zien. Duitse FTA zijn wel te zien, erotiek kanalen ook, ik wil maar zeggen die zijn ook TV Vlaanderen specifiek, maar VTM, Canvas, Vier etc  zijn niet zichtbaar.

Wat me opviel is dat er ook geen precent quality te zien is op deze zenders, alhowel ik ze op mijn originele philips wel kon ontvangen.

Mijn vraag is, kan het zijn dat sommige kanalen niet en andere wel te ontvangen zijn, en ik alsnog een "emulator" moet installeren ?

Zo een emulator, wordt die in het slot van de kaart gestoken en daar dan nog eens de TV Vlaanderen kaart in ?

Bedankt voor alle tips..

 
Het is misschien handig eerst te zeggen exact welke ontvanger je hebt en welke firmware je daar op hebt.

Er zijn namelijk meerdere VU+ modellen. Als je daar bijv. Openpli op hebt geinstalleerd als firmware, zul je ook bijv. CCcam moeten installeren om je kaart te laten werken.

Maar dat gaat om de kaart, niet om het signaal. Het signaal zul je sowieso moeten ontvangen, dus percentage kwaliteit. Als je dat niet ziet is er vermoedelijk iets anders aan de hand bijv. diseqc verkeerd ingesteld.

 
Het lijkt erop dat alleen de HD zenders het niet doen.

Mogelijk is de SAB Twin tuner alleen voor SD geschikt.

Dat denk ik omdat nicewhitice over een tweedehands tuner schrijft.

 
Oeps sorry jongens, ik had het in mijn andere post vermeld. Het gaat om een SAB Unix triple HD. Volgens SAB zelf moet ik de software updaten ? Begint al goed lol.. De receiver is 1 jaar oud, en geschikt voor HD.

 
Ok, hier is een update, en een laatste vraag hoop ik.

Alle kanalen zijn zichtbaar, ik had eerstens de diseqc verkeerd ingesteld, iets met looping verkeerd, tweedens is er een folder plugins, en daar had ik de card voor TV Vlaanderen niet gestart.

Ik moet zeggen deze receiver tegenover de Philips is zoals een Trabant tegenover een Porsche. Wat ik hier allemaal zie, en nog moet leren.. Maar ik ben tevreden nu !

Bedankt aan alle die hier zoveel geduld hebben met mij...

En dan een vraagje, SAB email zei dus dat ik de software moet updaten, ik heb deze gedownload maar wat moet ik juist installeren want het geeft een error melding. Moet ik al deze rar paketten eerst uitpakken, of moet ik de ganse folder installeren ? De folder naam is app_db_plugin_TRIPLE_MCAS_1.2.76, in de folder zelf zitten files zoals plugin.tar.gz en mImage.tar.gz

Yassou !

 
Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt.

Wellicht ben ik ouderwets maar het werkt nu, draai

voorlopig een tijdje zonder te updaten om de box

goed te leren kennen.

V.w.b. de update zou ik even op internet zoeken, er

staat vast wel ergens een handleiding.

Geen idee of er specifiek SAB forum is.

Succes

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan