Bufferen tijdens het kijken van een film.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik weet niet zeker of het hier thuishoort, maar ik zit met het volgende: 

Op mijn pc, en mediaboxen staat op dit moment Kodi ( Xbmc ) , maar als ik naar een stream bijvoorbeeld voetbal of een tv-zender wil kijken dan is de stream constant bezig met bufferen, dus het beeld staat vaak een korte tijd stil, en gaat dan als het bufferen klaar is met snelle sprongen vooruit.

Is er een manier om dat bufferen korter te maken door even te wachten met het kijken naar een stream?

 
Dat is afhankelijk van de software die gebruikt wordt en de werking van de uplink.

Bij Youtube heb je bijv. vaker dat als je even begint en dan pauze zet, de download nog even door loopt en soms zelfs tot het eind, dan hoeft hij ook niet meer te bufferen.

Er zijn ook situaties waarin er alleen gebuffered wordt op het moment dat er afgespeeld wordt omdat alleen dan de aanvragen verzonden worden.

Het kan dus soms helpen even te pauzeren, maar het zal in geval van films vrijwel nooit zo zijn dat je de buffering voor een hele film binnen zult krijgen. Dat zou immers teveel bandbreedte gaan kosten voor degene die ze verzorgt, omdat er zoveel aanvragen zijn.

En dan zit je meteen op punt 2. Degene die de film verzorgt of de "zender" heeft ook een bepaalde upstream. Veelal is die geknepen aangezien upstream bandbreedte ook geld kost. Je krijgt dan een bepaalde verdeelsleutel voor de pakketjes.

Met name voetbal wordt enorm veel bekeken, dus heel erg veel aanvragen.

Het is net als met een grote deur. Met 2 of 5 man kun je er doorheen zonder problemen, kom je met 50 man tegelijk aan wordt het wringen en gaat het langzamer en moet er ook gewacht worden.

Vergelijkbaar als met een DDOS aanval alleen dan lang niet zo ernstig, maar zorgt dus wel voor dit soort vertragingen.

Kortom, de werking van de software en de upstream van de verzorger en de verdeelsleutel.

Vaak helpt het ook een andere server te kiezen, indien voorhanden. Met XBMC is het veelal puur een upstream probleem of slechte verbinding. Lagere resolutie wil ook nogal eens helpen (dvd i.p.v. 1080p ofzo).

 
Lagere resolutie, werkt niet met de streams waar ik het over heb BT, want het gaat hier over streams als bijvoorbeeld voetbal, en het kijken naar zenders zoals film1 en HBO.

Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd waar die streams vandaan komen? Komen die van 1 of andere server die helemaal open ligt, of iets anders? 

Ik snap nog ff de materie niet, want npo1 en dergelijke vindt je gewoon via Google en kun je gewoon online kijken, maar zenders als foxsports en film1 zijn toch gecodeerd?

Ikke nie begrijp. :biggrin:

 
Grrrrr.... stel je net wat vragen aan een aantal mensen die zeggen dat ze XBMC/Kodi goed kennen, over het streamen en dergelijke, krijg je wat antwoorden terug, waar je meteen vragen bij stelt, iets over een server die te druk bezet is...

Wij weten allemaal wanneer je een stabiele server hebt, dus die vraag/antwoord zet ik er tegenover, maar na een beetje verder te zijn, begon de beheerder aldaar te vloeken en te tieren, en verwijderde prompt al mijn berichten! 

Wij zeggen hier dan: VUPG!

volledig uit positie geluld...  :aanbid:

 
Dan ga je ook gelijk afvragen, hoe legaal is het?

Ik ben een beetje huiverig om het te gebruiken. Iemand hier in de straat heeft ook een prent gekregen van € 1000.00 Het is mij niet duidelijk geworden wat hij gebruikt heeft. Ik heb dit van mijn buurman die a-technisch is.

Eerder heeft iemand hier in het dorp een prent gekregen wegens het illegaal downloaden van een film.

 
Streams als voetbal en Film 1 zijn uiteraard niet legaal. Momenteel loopt er zelfs een rechtszaak die aan het onderzoeken is of de apparaatjes zoals DitisTV ook als illegaal bestempeld kunnen worden aangezien ze feitelijk de doorgifte van illegale streams verzorgen aldus Brein en de filmmaatschappijen.

De uitspraak van deze rechtszaak kan dus ook nog wel voor interessant nieuws gaan zorgen.

 
Ik moet echt een keer goed gaan zitten om uit te vogelen hoe dit precies werkt, maar wanneer??? 

Ik merk nu bijvoorbeeld bij de addon Dutch Cloud TV dat Film1 en HBO verdwenen is?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan