Wachtwoord vergeten in Windows 7

RobC

Active member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2001
Berichten
152
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
85
Locatie
Maastricht
Ik heb via een veiling een laptop met Windows 7 en een programma er op dat nodig is voor een textiel machine. Helaas op de veiling is het papiertje met het wachtwoord voor Windows 7 weg geraakt. Wie weet een progje om dat wachtwoord terug te vinden en eventueel veranderen. Als ik de HDD eruit haal zie ik wel van alles maar kan daarmee niet die machine aan de gang krijgen. Dank voor een snelle reactie. RobC

 
heb ophcrack wel es gebruikt hier voor maar... gaat ook wel eens mis.

misschien is er nog ene andere optie.

met een beetje geluk is men vergeten de administrator account te verwijderen  :biggrin:

 
De Ophcrack live cd heb ik nog nooit gebruikt is wel een optie. Op de Hiren's boot CD staat een tooltje waarmee je het wachtwoord leeg kunt maken als het goed is.

Nog wat links:

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

en hiermee schijnt het ook snel te lukken:

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd110511.zip

Of nog beter, even bij BT langs komen met de laptop dan probeer ik het wel voor je te doen.

 
@BT

Ken je mijn wachtwoord voor Hotmail ook kraken?

met dank.

Papano

 
Nee helaas Papano, dat gaat niet lukken.

Daarvoor zijn die veiligheidsvragen ontworpen. Ben laatst bij iemand geweest die wist niet meer precies wat ie op een veiligheidsvraag moest beantwoorden en had ook geen tweeweg authenticatie (via telefoon dus).

Dat werd even een harde noot om dat account terug te krijgen. Oudere wachtwoorden en zoveel mogelijk dingen die je nog van veiligheidsvragen kon beantwoorden opschrijven en aangeven wat het laatste email verkeer was wat ze zich nog kon herinneren.

Gelukkig was ze met de telefoon wel nog ingelogt in hotmail en kon ze die emails dus nog zien.

Uiteindelijk is 't wachtwoord weer in orde gemaakt voor haar.

Vroeger kon je het wachtwoord zo wijzigen als je maar ingelogt was. Maar dat is dus ook al niet meer mogelijk schijnt het. Moet je ook 't oude wachtwoord weten. Terecht eigenlijk.

Er is wel 1 optie. Als men de hotmail email ophaalt middels een email client zoals bijv. Outlook (van Office) of Thunderbird. Dan staat het wachtwoord daarin opgeslagen en dat kan men uitlezen.

 
Ik probeerde ntpassword maar het kan niet opnieuw in te stellen Windows 7 wachtwoord

 
Bij het opstarten van Windows F8 indrukken & dan Veilige Modus kiezen. Dan Administrator klikken die meestal nog geen wachtwoord toegewezen heeft gekregen, Configuratiescherm, Gebruiker nieuw wachtwoord geven, opnieuw starten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan