Energie bverbruik

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Wat is bij jullie het verbruik van gas en elektra?

Mijn woon opp.vlakte is 124 vierkante meter vrijstaand.

Aan elektra gebruiken we tussen 5000 en 6000 Kw op jaar basis'

En aan gas tussen de 1000 en 1400 cub.meter.

Mijn zonnepanelen leveren +/- 4000 Kw terug.

Jullie hebben natuuuuuuurlijk ook al gemerkt dat de gas prijs ontzettend laag is of niet.

Het was toch aan de olie prijs gekoppeld?

Het is mij nog niet opgevallen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik let niet zo op de prijs van gas, zit aan een vast contract dus lig er niet zo wakker van eigenlijk.

Gasverbruik ligt er ook natuurlijk aan of je elektrisch of met gas kookt en een boiler hebt of een gasinstallatie.

Wij zitten met koken op gas en een combi-ketel op een 1400 kub gas per jaar met 4 personen.

Elektriciteit wisselt nog eens, ligt er aan of iedereen thuis is of niet maar gemiddeld hetzelfde als jij, dus 5-6000 Kw op jaarbasis. Dat heeft er dan ook mee te maken dat mijn pc vrijwel altijd aan staat, op 3 kamers heel vaak de TV aan staat en op 1 kamer 's nachts een tweetal uurtjes erbij. En dan minimaal 1 of 2 computers vele uren per dag.

Dit betreft een zgn. tussenwoning met enkel glas. Woonoppervlak in totaal weet ik zo niet, maar verwarmingen staan op de bovenverdieping eigenlijk niet aan. Heeft ook geen zin want zo gauw het in de kamer 21,5 graden is dan stopt ie toch met warm water geven.:)

De verwarming staat hier vanaf dat het echt koud begint te worden, dat was nu iets van november, 24/7 aan op 21,5 graden normaliter. Dit duurt dan tot het weer lekker begint te worden tegen april en dan gaat ie uit. Of liever gezegd dan gaat ie op 10 graden want zo'n combi kun je niet echt uitzetten. Is ook niet nodig.

De huiskamer is 5x5,5x3,5m zoiets. Daar zit dan nog een open keuken aan vast van 4x3x3.5m of zoiets.

Heb je hier iets aan?

 
Ik zal mijn eindafrekening wel eens opzoeken, maar ik denk dat ik lager zit.

 
@ BT wij zijn hier met 3 personen.

Ik dacht altijd dat mijn stroom verbruik hoog was.

Hier staat natuurlijk ook veel aan.

Mijn zoon heeft de nodige machine's om hout te bewerken enz.enz.

 
Ook de jaarrekening er eens bijgepakt en hier mijn verbruik,

Elektra 1845 kWh

Gas 760 m3

het is een tussenwoning met dubbelglas van 25 jaar oud dus redelijk geisoleerd.

Momenteel woon ik er alleen en de thermostaat staat op 19 graden.

Maar vermoedelijk heb je niets aan de vergelijking omdat het verschil tussen vrijstaand en rijtjeswoningen en geisoleerd en niet geisoleerd echt heel groot is.

 
En het aantal personen (lees computers en TV's wat aan staan) scheelt ook behoorlijk. Maar ondanks dat zit je toch heel netjes met je verbruik Aart44. Toch?

@Jan: Een gemiddeld huisgezin met 3 of 4 personen zal vermoedelijk ook wel iets lager zitten dan ons, maar ik lees dat jouw zoon ook het nodige aan apparaten aan heeft staan en dat maakt ook veel.

Volgens mij gaat freggel met al die apparatuur en dat geluidsgebeuren van hem ook wel in de buurt komen. :)

 
Ik had laatst een logger gekocht en dan klopt het aardig met wat ik verbruik.

Een koelkast met vriezer is ook niet zuinig.

We hebben laatst warmtepomp droger aangeschaft omdat de oude stuk was dat scheelt wel in verbruik.

We koken ook op elektra en een wtw + luchtverwarming en cv ketel dat draait 24 uur.

@ aart44 jij krijgt de warmte van de buurman.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan