Hier wordt ik even stil van!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.104
Waarderingsscore
554
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Nieuw jong talent.  :aanbid: :aanbid: :aanbid:

 
Ik had ze laatste zien en gehoord op youtube, inderdaad erg mooi.

Alleen weet ik niet of je hier wel zo blij mee moet zijn. Naar ik vernomen heb worden die kids nogal gepushed en getrained om te presteren en op die leeftijd zijn er wel leukere dingen te doen. Dat was ook de reden dat ik dat toen niet geplaatst heb.

Weet niet daar nu precies van waar is maar in een land als China weet men maar nooit. Maar prachtig gezongen, dat wel.

 
Dat zou zomaar kunnen wat jij zegt Black Tiger.

Maar er zijn meer landen waar men hun kinderen pusht om te presteren, onze zuiderburen doen dit ook, maar kijk eens naar de kindsterretjes in Amerika, ze maken er op jonge leeftijd al een complete

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn meer landen waar men kinderen aan spoort of enigszins pushen, maar dat is toch iets anders dan pushen op de wijze zoals ze dat in sommige landen zoals China doen waar ze echt gedrillt worden. Zie bijv. ook docu's over Noord-Korea.

Het is zonder meer waar dat er enkele uitzonderingen zijn waar dat ook o.a. in de V.S. gebeurt, maar als dat ontdekt wordt kun je er ook van op aan dat men er een behoorlijk juridisch probleem voor kan krijgen.

Ouders langs de lijn is weer een iets ander verhaal, verbaal geweld, maar niet minder erg uiteraard.

Gelukkig is het overal eerder uitzondering dan regel.

 
Gelukkig is het overal eerder uitzondering dan regel.

Ik denk, dat jij niet veel wedstrijden bezoekt, B.T. Ik heb een poosje hier in Finland gescheidsrechterd, en sta nog steeds versteld bij de herinnering aan uit hun zinnen geraakte familieleden, die langs de lijn staan te schreeuwen. En dan bedoel ik niet aanmoedigen....

In de tijd, dat ik in Nederland op de zeevaartschool zat, (1980) voetbalde ik in Haarlem bij TYYB, met zeer veel plezier. Door blessure van een vaste speler kwam ik in een elftal terecht, dat al wel 20 jaar samenspeelde, was samengesteld uit ex-spelers uit het eerste elftal, en waarin het hele bestuur van die (grote) club speelde.

Echter iedere week was er wel een vechtpartij bij een wedstrijd van ons, of moest een scheidsrechter zich uit de voeten maken. Dat waren dus leden van het bestuur, die het goede voorbeeld moesten geven. Als je dan probeerde je medespeler te kalmeren, kon jij ook nog eens klappen krijgen....

Ik kan me ook nog een bizar incident voor de geest halen, waar bij een jeugdwedstrijd een vader het veld in liep, en een jongetje van de tegenpartij, pakweg 10 jaar oud, een schop onder zijn kont gaf....

Ook de zogenaamd "professionele" instelling van trainers van jeugd elftallen vond ik toen al zorgwekkend.

Heel wat mensen hebben mijn uitdrukking:" Geef die kinderen ronde bal en vierkant veld!" proberen te verbeteren, omdat vierkant rechthoekig zou moeten zijn, maar mijn boodschap is duidelijk.

Lekker balletje trappen is voor het grootste deel van de jeugd prettiger, dan met kadaver discipline wedstrijden moeten proberen te winnen, voor een trainer, die zelf dikwijls geen bal recht vooruit heeft kunnen schoppen...

Ik kan me ook heugen, dat onze jongste zoon met leeftijdsgenootjes in een elftal zat. Zij hadden een gemoedelijke trainer, waar al die kinderen graag bij gingen spelen. Tot die man op gegeven ogenblik eruit gewerkt werd, en de zoon van de voorzitter, 19 jaar, voor die groep kwam te staan. Na zijn tweede trainig kwam onze zoon met tranen in zijn ogen thuis. Eerst wilde hij niet vertellen, wat het probleem was, maar toen heb ik eruit getrokken, dat die jonge trainer hem diverse malen verrot gescholden had... Ik ben toen met die jongen gaan praten, en daarna is hij op rustigere manier te werk gegaan.

Einde van dat seizoen kwam de elftal leidster, wiens zoontje ook speelde, op het idee een " echte" trainer in te huren... Die moest dan een vergoeding hebben, en eiste trainingspak en voetbal schoenen.. Bij een elftal, met kinderen van rond de 10 jaar oud... Ik was daar op tegen, omdat in een klein dorp niet genoeg kwaliteit rond loopt, om een elftal professioneler te begeleiden. Echter, enkele ouders, die in hun kroost al toekomstige Jari Litmanen zagen, vonden het wel een goed idee, en ik werd weg gestemd. Op die manier zouden die jongens ook eens iets kunnen winnen, vonden die andere ouders. Echter tegen enkele stads teams hadden zij toch geen enkele kans, omdat die meer keus uit kwaliteit en kracht hadden.

Die groep begon met 24 spelertjes, maar enkele maanden later kon men niet eens meer een achttal op de been brengen voor wedstrijden....

De vrouwelijke wedstrijdleider, die dit aangeslingerd had met haar man, waren op vakantie, toen de tsunami toesloeg, en zij zijn nooit terug gevonden, tragisch.

Vrolijkere noot is mijn toespeling op Jari Litmanen. Ik kwam eens uit Finland, en wilde op Schiphol Finse marken wisselen voor guldens. Ik schoof mijn biljetten door dat luikje, naar een prachtig blond stuk, die het geld bekeek, het omhoog hield naar haar collega, een even lekkere griet, iets zei, waarbij zij allebei in lachen uitbarsten... Ik had niet gehoord, wat zij had gezegd, en voelde me knap voor lul staan, met twee van die schaterende meiden, aan de andere kant van het glas...

Toen zij wat bedaard waren, zette die juffrouw haar microfoon open, en verontschuldigde zich, de tranen van het lachen nog weg vegend....

De grap was, dat zij onder elkaar Finse marken als " Jari- geld" betitelden...., en dat schijnbaar erg leuk vonden.... Domme ganzen....!!!

Hartelijke groet, George

 
Ach leuk die naam TYBB weer eens tegen te komen.

Halverwege de jaren 60 sportten wij met de klas altijd op hun velden, over de klapbrug rechtsaf langs het Spaarne.

Goed, dit noemen ze geloof ik off-topic.

 
Litmanen.... hahah da's lang geleden.

Nee ik bezoek inderdaad niet veel wedstrijden, kort gezegd 0. Maar hard schreeuwende ouders is toch anders dan meppen. Oh ja dat komt ook voor maar het ligt misschien ook aan de omgeving. In onze streek is het wat gemoedelijker, komen ook schreeuwende ouders voor maar vechtpartijen niet zo snel.

Hoe ik dit dan weet? Ik ken een aantal mensen wiens kinderen op voetbal zitten en een paar mensen die wel eens naar een amateurwedstrijd gaan kijken.

Eigenlijk moet ik zeggen "kende" want het voetbalveldje hier is er al een aantal jaren niet meer dus hier wordt niet meer gevoetbald. Maar hier zijn zaken als vechtpartijen bij amateurclubs vrij snel in het lokale nieuws, ofwel bij L1 of anders wel mensen op FB of zo.

We lopen in Limburg wat dat betreft gelukkig wat achter. Ook criminaliteit is hier bijv. vergeleken met Amsterdam pas later komen op zetten, net zoals drugs, liquidaties en ga zo maar door.

Dus het zal hier zeker (helaas) ook nog wel verergeren. Maar mijns inziens heeft dat allemaal achterliggende oorzaken, met name de 24 uurs economie. Mensen moeten ook in de weekenden werken, later op de avond, zondagsrust is er niet meer, de stress stijgt vrijwel overal en geen uitlaatklep meer. Dus ga je sporten of die wat dat niet willen/kunnen stan langs de zijlijn en gaan schreeuwen of matten.

Misschien wordt ik oud maar ik vond het een jaar of 30 geleden toch een stuk fijner leven en werken in dit land.

Owz, indeed. Nono heeft gelijk, totaal off-topic geraakt. Oeps. :bloos:

 
Sorry, Nono, we zullen het niet meer doen....  :biggrin: gr. George

 
Ik ook niet  :biggrin:

 
@Nono: daar zal je vrouw niet blij mee zijn....  >:( gr. George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan