Rika Jansen overleden... M'n wiegie was een stijfselkissie.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zangeres Rika Jansen, beter bekend als Zwarte Riek, is donderdag overleden. Ze was 91 jaar oud.


 



Rika, die naast Zwarte Riek ook de bijnaam Jordaanprinses had, blies haar laatste adem uit in haar woonplaats Zandvoort. Ze wordt maandag gecremeerd in Driehuis.


 


Zwarte Riek werd in de jaren ’50 bekend bij het grote publiek met nummers als M'n Wieggie Was Een Stijfselkissie, De Kersepit, Amsterdam Huilt en Alle Aapies.


:aanbid:






 
Sorry, nooit van gehoord. Zal wel bekend zijn bij de piraten. ;)

Maar ook wel een respectabele leeftijd.

 
In het westen van het land was ze bekend.

Limburg was veel te ver voor haar. Ze was al bekend voordat de piraten serieus begonnen.

 
"Sorry, nooit van gehoord." ???

Klein gebrek in de opvoeding, B.T. .... Maar kan ook aan je leeftijd liggen, en het feit, dat je 50 jaar terug, in de juke box tijd, ook nog juist voor de piraten, denk ik, weinig in de Jordaan kwam....

Zeer bekende zangeres indertijd, en prettiger naar te luisteren dan de tegeswoordige hip-hop of rap... Gr. George

 
De Jordaan is een klein gebied, dus tja. :biggrin:

 
Tsja bekend geweest in de jaren 50 met een paar liedjes was @BT toen al geboren of was het ver voor je tijd? :grin:

 
Ik ben van 63 en opgegroeid met veel muziek uit de jaren '50 waaronder bijv. ook Victor Sylvester en zijn orkest.

Maar mijn vermoeden is dat waar ik woon ze niet doorgedrongen is. Kan me vergissen hoor, maar ben meer bekend met Zwarte Lola en de Zangeres Zonder Naam. ;)

 
1963 ???

Dat jaar begon ik mijn zeemansloopbaan, en daar is niet veel goeds van gekomen...

Maar, @ vriend B.T., jij zou de spreekwoordelijke uitzondering kunnen zijn...  ;)

gr. George

 
1963 ???

Toen zwaaide ik af bij de marine. Ik zou met de Karel Doorman (vliegdekschip) mee moeten.

Gelukkig heb ik alleen maar vliegvelden gezien en de zee achter de duinen bij Katwijk.

 
Goh dank jullie wel, hierdoor begin ik me weer jong te voelen. :) :biggrin:

 
Black Tiger zei:
Goh dank jullie wel, hierdoor begin ik me weer jong te voelen. :) :biggrin:
Ik ook BT want ik dacht de oudste "Funer" te zijn maar Dirk wint.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan