Het dagelijkse werk?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
We gaan weer eens een onderwerp starten. 

Nu over ons dagelijks werk.

1:Wat voor werk doen we? 

2: Hoeveel uur per dag? 

3: En als we weer thuis zijn, hebben we dan het werk nog bij? 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien het feit dat ik zelf de topicstarter ben zal ik maar meteen beginnen met het geven van een antwoord op de vragen. :biggrin:

Wat voor werk doe ik: 

Het werk wat ik doe is om jullie lekker te laten eten, niet alleen in Nederland maar wereldwijd! Ik werk namelijk bij Barry Callebaut, wereldleider in Chocolade. Wij maken voor en eindprodukten van chocolade.  Het bedrijf waar ik werk heeft op dit moment meer dan 25 produktielijnen en verwerkt 40:000 ton vloeibare chocolade naar een eindproduct.

Je zult het niet geloven, maar wat deze Freggel dagelijks maakt zit in de Cornflakes van Kellogs. in een koekje die jullie allen kopen in de supermarkt, en om een ijsje die Magnum heet of Ben and Jerries... 

De chocolade die om een overheerlijke Bonbon zit wordt bij ons gemengd en tot een eindproduct gemaakt die patissiers dan weer gebruiken voor het bereiden van die heerlijke bonbon.

Een nieuwe trend is "probiotic" , dit is net zoiets als Yakult, maar dan een reepje chocolade waarin een "beestje" zit, of beter gezegd bacterie, wat bij gezonde mensen in de darmen zit, maar bij sommige niet, die zorgt voor een goede stoelgang.

Ook maken wij chocolade die gegarandeerd melkvrij is, en notenvrij... Mensen die allergisch zijn voor 1 van deze 2 kunnen er aan overlijden!!! 

Uren per dag 

7:45 in  3-ploegen, maar soms neem ik het mee naar huis aan tafel...

 
Ik hou deze hobby en mijn werk graag strikt gescheiden van elkaar, daarom kan ik alleen vertellen dat ik hier hobby en wat met computers, servers en internet doe. ;)

 
@Freggel: Jouw verhaal is verkapte reclame. Als ik webmaster was, kreeg je een rekening toegestuurd....  :biggrin:

@Black Tiger: Jouw reactie roept vragen bij mij op: doe jij iets crimineels, naast de hobby, of helemaal niets...? Geen van beiden hoef je jezelf voor te  schamen....! :cool:

@Freggel: Dit topic is wel weer voor kleine groep boardleden.... Het gros geniet al enige tijd van zijn/ haar pensioen.... Die hebben dus geen mogelijkheid tot deze  bijverdienste....  :achja: gr. George

 
@Black Tiger, ik dacht dat je ook iets deed met modelspoor of heb ik het mis?

 
Pensioen.... ohja daar doe ik ook nog aan, vervroegd pensioen, zo vanaf m'n 40e. :biggrin: :tong:

 
@ B.T.: Geef  eens antwoord op wat Dirk vraagt: Spoor je nog een beetje...???  :cool: gr. George

@ Dirk Digicom :Sorry, dat ik even "off topic" reageer, maar je geeft zo´n goed voorzetje... gr. George

 
Tja het ligt er aan, als het modelspoor is ja dan spoor ik nog wel een beetje, ben nog steeds verliefd op Spoor N spul en heb nog een kast vol met arme lui's spoor H0 materiaal (lees: Lima).

Ben aan het wachten tot een van m'n dochters eindelijk op zichzelf woont, dan kan ik gaan beginnen een baan op te zetten. :)

Maar dat behoort niet tot werk, da's onderdeel van het vakje "hobby". :biggrin:

 
Ik heb van mijn werk maar een hobby gemaakt en dat is om mensen weer op het goede spoor te zetten. Maar de laatste jaren is dit een waardeloze hobby geworden want zou het aantal hulpvragen moeten dalen helaas wordt het steeds drukker, moeilijker en ook nog eens steeds complexer, men gaat van het grootspoor naar H0 naar N spoor om daarna compleet tot stilstand te komen. :sad:

Ik kan er eigenlijk geen chocolade meer van maken dus misschien moet ik Freggel1 zijn fabriek maar eens gaan benaderen. :)

 
"compleet tot stilstand te komen. :sad: "

Daar komt geen chocola aan te pas.... Beetje sneeuw is voldoende in Nederland... gr. George

 
Ik ben hier toch weer begonnen met modelspoor in H0. Zolder geïsoleerd en een baan gemaakt.

Ik had materiaal en materieel genoeg dacht ik. Het heeft ruim 23 jaar in dozen gestaan die al die tijd niet geopend waren.

Je wilt niet weten hoe dat materieel eruit kwam. Een paar locomotieven kan ik definitief afschrijven. Andere konden pas weer moeizaam rijden na een grondige revisie.

Van de passagiersrijtuigen waren de meeste niet meer bruikbaar. Alleen de NL rijtuigen van Jouef en Lima kon ik na revisie probleemloos gebruiken. Ook de meeste goederenwagens waren weer bruikbaar. Van de wissels was het merendeel niet meer bruikbaar.

Ik was de baan weer aan het aanpassen om op mijn oude manier te gaan rijden tot ik een nieuwe trein kocht. Deze was digitaal. Analoog rijden kan ook, maar als het digitaal kan wordt je toch nieuwsgierig naar de mogelijkheden.

Het resultaat is dat ik nu volledig digitaal rijd en de oude locs, welke de revisie overleefd hebben, omgebouwd heb naar digitaal. Die locs zijn 56 en 50 jaar oud en doen gewoon mee met de rest.

 
Allemaal ouwe lullen dus... :biggrin: 

Ik kom wel even terug op mijn dagelijkse werk. 

Gisteren heb ik een machine laten ontploffen, op 1 of andere manier kwam er zoveel kracht op te staan dat er een ronde  gietijzeren schijf aan de onderkant van de machine in 3 stukken gebarsten is, deze ronde schijf had een diameter van 70 centimeter en was zo'n 7 centimeter dik! 

Er was tijdens onderhoudswerkzaamheden 1 ding vergeten, het aansluiten van de perslucht, die ervoor zorgt dat de  kleppen opengezet worden als het programma gestart wordt, de kleppen waren dus allemaal gesloten, en de pompdruk gaat pas in alarm als deze boven de 36 bar komt, en als je dan met 1500 kg per uur aan het drukken bent met chocolade, dan kan het wel eens mis gaan....

 
freggel1 zei:
en als je dan met 1500 kg per uur aan het drukken bent met chocolade, dan kan het wel eens mis gaan....
Soms zijn mijn darmen ook wat van streek en kan het ook misgaan.............. :)

Maar mijn toiletpot heb ik nog nooit opgeblazen.

Maar 34 bar dat is nog al niet wat zeg.

 
We hebben nog wel gekkere dingen uitgehaald daar hoor @Parabolica....

Een leiding  van 25 meter die al jaren niet gebruikt was, wel warm stond, maar er zat een verstopping in, door de stilstand. 

Gasfles er op en doorblazen die hap, met nog meer, 40 bar...

Je wil niet weten wat voor knal dat geeft als die dikke pil er dan uit knalt. :biggrin: :biggrin: :biggrin: 

 
Niet aan een collega gevraagd om te kijken of er ook wat uitkomt aan het einde van ie leiding?

In militaire dienst verstopte wij de uitlaat met een poetsdoek en vroegen dan een nieuwkomer om in de uitlaat te kijken of er iets in zat en dan een peut gas. :)

Blacky noemde wij hem dan de hele week.

 
Alleen de NL rijtuigen van Jouef en Lima kon ik na revisie probleemloos gebruiken.
Ah dan is het arme mensen merk toch nog ergens beter in dan de rest.

Heeft het soms vochtig gelegen of zo? De mijne staan ook al zo'n 25 jaar in de kast en in dozen, maar ziet er allemaal nog picobello uit.

Ik zou eens graag die baan en materiaal van je zien, harstikke mooi dat digitaal. Maarja, voorlopg nog steeds geen plaats en onze zolder staat ook te vol.;)

@Parabolica: Bij ons stond er vroeger tegenover bij een vriend voor de deur met regelmaat een oude legerbus, maar altijd daar voor zijn deur en dat vond ie niet zo leuk. Misschien legergasten die kwamen bijleren op de PTT school of zoiets, geen idee.

Maar daar hebben we wel eens vaker een kleiner maatje aardappel in de uitlaat gedaan, was ook grappig om te zien hoe dat op een gegeven moment er weer uit kwam met een leuke plof.

Een keer hadden we hem er te ver in geduwd, zat ie te vast. Dat was ook de laatste keer dat we dat gedaan hebben. De wegenwacht is toen moeten komen omdat na effe warmdraaien en flink pompen op 't gas (chauffeur wist niet wat loos was), de motor uit viel.

Werkt zo'n beetje net als een motorrem he. :biggrin:

Achja, heb vroeger ook wel m'n ondeugende streken gehad.

 
Een hobby van mij is o.a. kijken naar deze website van de Amerikaanse stormchasers maar nu valt er alleen maar veel sneeuw.  :achja:

 
Vind jij het erg als ik zwijg over mijn ondeugden toen ik klein was. :)
Hmmz... nu maak je me juist nieuwsgierig. :heh:

Maar nee, ik vind het niet erg als je er over wilt zwijgen. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan