Enigma2->E1 zenderlijst conversie probleem.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb een probleem met converteren van een E2 naar E1 zenderlijst.

Normaliter zou dat heel simpel moeten zijn, gewoon lijst openen met Dreamset.

Dan kiezen voor "save as", even Enigma1 (services) type selecteren, naampje geven, opslaan en klaar.

Dat is in zoverre waar dat me dit slechts gedeeltelijk lukt. Om een of andere reden filtert Dreamset er de SD Abonnementskanalen van Premiere uit. Ik heb de Hans settings 19 en 23 gebruikt. Daaruit heb ik alle kabel en terrestrial zenders. Uit de boeketten zijn ook een aantal boeketten verwijderd en HD zenders en streams.

Zelf een nieuwe lijst aangemaakt Premiere en daar de SD abo zenders in gekopiëerd. Maar feitelijk maakt 't niet uit, als ik een originele lijst neem en deze "opsla als" dan zijn ook opeens al die SD abo zenders verdwenen.

Zo ziet het er uit voor de conversie (klik voor vergroting):

157j9rt.png


Dit is van de conversie zelf:

t726io.png


En dit is wat er dan overblijft... vrijwel alles weg.

2j14vmg.png


Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ben namelijk niet van plan om een nieuwe ontvanger te kopen. En het vrouwtje gebruikt de 7020 boven met deze zenderlijst om nog even wat Heimatkanal en wat Sky Duitsland SD en bijv. Pro 7 en zo te kijken voor het slapen gaan.

 
Zou je die lijst niet in Word kunnen kopieren, en dan verder copy & paste?

Gr.George

 
SKY Duitsland is overgegaan naar Mpeg4. Ik heb al die kanalen opnieuw in moeten scannen. Het beeld is wel SD.

 
@Marie: Dat lijkt me niet. Misschien wel vanuit Dreamset copy & paste.

@Dirk: Wil dat zeggen dat we ze niet meer kunnen ontvangen met een DM7020?

 
Dirk ik denk dat je gelijk gaat hebben. Het viel me verleden keer bij het handmatig zoeken al op dat ik in de DM7020 geen FEC 9/10 kon aangeven die heeft de 7020 niet in het lijstje erbji staan.

Alleen een DVB-S2 tuner kan dat aan dus helaas is het Sky Duitsland verhaal voor mijn vrouw voorbij. :sad:

 
Achja, is jammer maar niets aan te doen. We hebben er in elk geval toch vele jaren plezier van gehad en dat is hij wel waard geweest, toch? ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan