Paradigit failliet!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
De rechtbank in Den Bosch heeft het faillissement dinsdag uitgesproken, meldt het bedrijf.

"Dit als gevolg van de aanhoudende malaise in de retailmarkt, die helaas ook aan Paradigit niet voorbij is gegaan", aldus de keten.

Het faillissement geldt voor twaalf winkels en de vijf shop-in-shops die de keten in vestigingen van de V&amp:biggrin2: heeft. Ook het distributiecentrum PDC in Eindhoven is failliet verklaard. In totaal worden zo'n tweehonderd medewerkers door het faillissement geraakt.

De keten maakte afgelopen zomer bekend tien van de 22 vestigingen te zullen sluiten.

Het bedrijf zegt met de curator te willen praten over de mogelijkheden van een gedeeltelijke doorstart. "Paradigit zal er alles aan doen om de bestellingen die zijn en worden geplaatst bij deze ondernemingen op de gebruikelijke wijze en termijn af te handelen."

De webwinkel blijft open gezien dat een zelfstandig bedrijf is wat volgens de keten financiëel gezond is. Ook de zusterbedrijven Skool Automatisering, ISL Automatisering en boekwinkel Van Piere in Eindhoven blijven buiten schot.

 
Jammer ik kwam er regelmatig er blijft niet veel meer over nu ook Mycom weg is blijven er wat kleinere winkels met ook vaak een klein asssortiment over en ja anders naar MM. :huh:

 
Er zijn nog winkels zat over hoor @aart44.

De MM wordt wel mijn laatste keuze wat dit betreft.

Ik ga nog liever naar Cd-Rom-Land in Breda of bestel bij Alternate.... 

 
Nou meer dan genoeg winkels ben ik niet met je eens CD Romland heb je hier niet en Alternate is online voor mij of ik moet naar Ridderkerk  dus beide geen alternatief.

Bij Paradigit spring ik op de fiets en haal even een reepje geheugen of een SD  kaartje en ik kan gelijk verder ook mijn laatste printer komt er vandaan.

Hier zijn wel diverse kleinere computerwinkels maar ben bang dat je daar je neus stoot en ze het zelf voor je moeten bestellen.

 
Alternate is weliswaar online, maar levert wel goede producten en heeft een goede service. Verleden jaar heb ik er nog een waterkoeling gekocht waarvan helaas de maten niet of onduidelijk waren aangegeven.

Hij bleek in beide kasten niet te passen, wel heel voorzichtig er naast gehouden, dus er zat geen krasje op. Teruggestuurd en heb ook gewoon netjes mijn geld teruggekregen.

Maar het blijft natuurlijk jammer. Wat dat betreft kan kan ik me helemaal inleven in het verhaal van Aart44.

Ook wij hebben geen CD Romland of andere winkel hier in Maastricht. Behalve een klein winkeltje hier in de buurt wat meestal duurder is en niet echt van service overloopt.

Dan de MM waar ik voor computerspul ook niet graag kom, even los van het feit dat die vaak diverse losse onderdelen helemaal niet verkopen en het moeite kost om een echt deskundige medewerker te vinden voor degenen die dat nodig hebben.

En onze Paradigit was wel interessant genoeg, niet te ver weg, net als Aart even op de fiets of scooter en er liepen ook een aantal gasten rond die wel wisten waar ze het over hadden en dat scheelt ook wel.

Hopelijk is dat een van degenen die een doorstart gaat maken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan