AMD Radeon HD 7400M Series Driver Windows 10?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik denk dat ik een probleem heb?

Al 2 dagen bezig met een laptop om deze te updaten naar Windows 10, maar de videokaart wordt niet herkent waardoor het scherm iedere keer op zwart springt of blijft.

Ik heb al gezocht via Google naar dit probleem, maar wat ik nu lees is er voor bovengenoemd type geen driver die ondersteund wordt door Windows 10.

Is er net als bij een geluidskaart een alternatief wat werkt?

Of kan deze laptop niet naar Windows 10. ( Asus X54H )?

 
Ik weet zelf even niet wat ik gedaan heb, maar het lijkt te werken, de videokaart is geïnstalleerd.  :bier:

 
Ik las ergens dat dit kan komen omdat de energie spaarstand staat ingeschakeld 40% i.p.v. 100%. Dat zou dus een reden kunnen zijn dat het scherm op zwart gaat.

Did a fresh installation (boot from ISO) and noticed that the display panel stopped working as I unplugged the laptop's power adapter. Turns out that in the advanced power settings display brightness on battery would be set to 40%, which effectively turned off the display. Setting display brightness on battery to 100% resolved the issue and Windows 10 now runs on the internal display panel.
 
Dat heb ik ook gelezen @parabolica, maar wat ik gedaan heb is in de veilige modus de geïnstalleerde videokaart verwijderd, het was in dit geval een standaard videokaart, en na meerdere keren terug opstarten ( ik kwam niet uit de veilige modus ) was de goede driver geïnstalleerd en werkte de laptop naar behoren.

Nu nog wat geintjes uithalen met de pc, eens wat "speelgoed" ( Kodi en dergelijke ) op de laptop zetten, om simpelweg te laten zien wat er nog meer is dan alleen MP en FB.... :biggrin: 

 
Te vroeg gejuicht! Na zojuist de laptop weer op te starten weer zwart beeld, driver van de videokaart foetsie, en weer terug op standaard? 

Ik snap er even niks meer van, wie wel?

 
Dit is inderdaad heel vreemd als de complete driver verdwijnt. Kan je via apparaat beheer de drivers niet opnieuw installeren? In de eigenschappen van de videokaart, als je kijkt bij apparaat beheer, daar kan je ook de gebeurtenissen zien, staat daar niks raars te lezen?

 
Ik begrijp dan ook niet waarom je weer perse W10 wilt installeren op een laptop die daar duidelijk niet voor gebouwd is. Op de support site van Asus is zelfs geen driver voor Windows 8 te bekennen voor dit type, dat geeft al te denken.

Als het je nog eens lukt zou ik precies kijken welke driver W10 dan geinstalleerd had, best kans dat het een verkeerde is geweest die toevallig ook werkte. Als je het noteert kun je hem misschien nog eens installeren.

Ik heb overigens wel enkele sites gevonden, eentje zelfs met een zogenaamde Asus Driverupdate met drivers die zogenaamd door Asus zouden zelf ook worden verspreid.

Onzin dus want op de Asus site is er nauwelijks iets van W10 te vinden, dus dat zijn allemaal vage sites.

Misschien dat je met goed zoeken op Google iets kunt vinden van ieamand die een oplossing er voor gevonden heeft.

 
Er staat niets raars te lezen, maar vreemd genoeg werkt alles tot nu toe weer? 

Het raarste is dat de resolutie nu ineens véél hoger kan dan van te voren, en tot nu toe na meerdere keren opstarten blijft de laptop het doen.

Wel ben ik bij de energie instellingen geweest en alles op nooit gezet. 

Ik laat hem hier nog een paar dagen staan om de boel te testen, nog 1 uitval en we gaan terug naar Windows 7!

 
BT, we zijn samen aan het typen, en ik moet zeggen dat ik dit niet wil want de laptop is niet van mij, maar van een collega van mij, dus vandaar dat ik er toch mee aan de slag ben gegaan. ;)

Kan altijd nog terug, maar jij weet dat ik hier behoorlijk wat tijd in kan en wil steken, zeker als de boel wel gaat werken!

 
Parabolica zei:
Ik las ergens dat dit kan komen omdat de energie spaarstand staat ingeschakeld 40% i.p.v. 100%. Dat zou dus een reden kunnen zijn dat het scherm op zwart gaat.
Ja en dat (b)lijkt de oplossing te zijn voor het probleem waar ik tegen aan liep.

De laptop doet het al heel de middag, en een half uur geleden trok ik de stekker van de lader er uit, en pok, gedimd beeld, stekker er terug in, en ja hoor beeld weer goed. 

Gezocht naar de instelling en de 40% op 100% gezet en nou werkt de boel zoals het hoort.

Nou naar bed, moet vannacht weer werken, ben benieuwd hoe het er morgen voor staat. :biggrin:

 
Soms verbaast me dat iets dan toch weer werkt en dat vind ik ook gelijk weer het vage er van.

Je zou denken dat het een driver probleem is en dan blijkt het een energie instelling. Hetgeen dus niet het geval zou mogen zijn.

Ben benieuwd, inderdaad weer een werkje.

Zoals je weet ga ik zelf normaliter ook altijd door tot het gaatje als ik iets wil en denk dat het moet kunnen dus ik kan 't me ergens wel voorstellen.;)

 
De laptop heeft vandaag geen problemen meer gegeven, en alles werkt nu naar behoren. 

Hij gaat volgende week retour naar de eigenaar.

 
Vaag blijft het maar als de drivers niet meer worden ondersteund maar er wel een standaard driver wordt geïnstalleerd dan is er vaak nog wel beeld maar de geavanceerde opties voor de videokaart zullen vaak niet meer werken. In het geval met de energiebesparing optie kan het dan alleen aan of uit zijn en daartussen zit niks. Ik keek er ook al van op dat de laptop nog in een hogere resolutie kon werken.

 
Ja precies, met name dat laatste verbaasde mij ook al en daarom vond ik het ook vaag.

Als het nu gewoon beeld was geweest met max 800x600 of 1024x768 of zoiets dan leek het meer voor de hand liggend voor een standaard driver.

Maarja, als 't werkt dan is het goed, weer eentje om te onthouden.

 
Er komt er nog eentje bij! 

Maar hier maak ik even een nieuw onderwerp van.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan