Heb je een vervelende schoonmoeder???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ja, dan heb ik goed nieuws!!!! 

Die van mij zegt altijd: Onkruid vergaat niet.... 

Nou dan heeft ze nu een probleem, want ik heb de oplossing gevonden.

Er is in Duitsland onkruidverdelger gevonden in 14 grote Duitse bieren! 

We zullen schoonmoeder dit weekend eens ff flink laten zuipen. :biggrin: 


In veertien grote Duitse bieren is de onkruidverdelger glyfosaat gevonden. Een milieu-instituut in München meldde dat donderdag.


 


De Duitse autoriteiten nemen geen maatregelen. ''Om een mogelijk gevaarlijke hoeveelheid glyfosaat binnen te krijgen, moet een volwassene ongeveer duizend liter bier per dag drinken'', aldus een woordvoerder van de Duitse voedselautoriteit.


 


De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft nog geen melding uit Duitsland gekregen en onderneemt dus nog geen actie.


 


Onder de geteste bieren zijn de bekende merken Krombacher, Bitburger, Beck's, Veltins en Warsteiner. Ze hadden allemaal meer glyfosaat dan toegestaan is voor drinkwater. In één geval was het zelfs driehonderd keer meer.


 


Drie ingrediënten

 


Duits bier mag maar drie ingrediënten bevatten: water, hop en gemout graan. Dat is het Reinheitsgebot, dat al sinds 1516 geldt. Het glyfosaat komt waarschijnlijk via het graan in het bier, denken de onderzoekers.


 


Glyfosaat zit in diverse bestrijdingsmiddelen. Vanaf maart mag het alleen nog maar worden gebruikt in de landbouw. Het is verboden om bijvoorbeeld op stoepen en in parken te gebruiken. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is het wellicht kankerverwekkend.



  :biggrin: :biggrin: :heh: :heh:

 
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft nog geen melding uit Duitsland gekregen en onderneemt dus nog geen actie.
Oh lekker dan. Dus de NL genieters van o.a. Bitburger en Warsteiner mogen dus allemaal maar vergiftigd worden alleen maar omdat Duitsland misschien verzuimd heeft iets te melden?

Mijns inziens heeft zo'n instantie als zich zo'n bericht voor doet (zeker als het in de media staat) ook een eigen onderzoeks en/of navraag plicht.

Maarja, van de andere kant, er zijn er inderdaad maar weinig die 1000 liter per dag drinken. Maar dat wil niet zeggen dat een paar kratten op een week op een later tijdstip niet misschien toch bepaalde ziektes kan veroorzaken.

 
Ik ben een bierdrinker dat geef ik toe, maar buiten een krat op 1 dag ben ik nog nooit verder gekomen. :biggrin:

Let wel dit was bijvoorbeeld met de 8 van Chaam, wij vertrokken toen vanuit ons stamcafe om 7 uur 's morgens, niet met een bak koffie maar meteen met het gerstenat. 

Ik wou aan dit topic een leuke draai geven, maar dit is al de derde die ik deze week voorbij zie komen waar iets in een product zit wat eten en drinken wat er niet in hoort te zitten! Mars deze week.

Ik werk zelf al jaren in de voedingsindustrie, en weet uit ervaring dat de maag van een mens best wel wat kan hebben, want kunststof en metaal zitten er altijd in voeding, dit hoort gewoon bij het proces, het kan niet zonder, want draaiende machines slijten nu eenmaal, kleine deeltjes zitten er altijd in. 

Ik geef 1 simpel voorbeeld, de aardbei, erg gevoelig voor meeldauw, wordt/werd preventief gespoten, en mag/mocht dan pas naar 2 dagen ( correct if i'm wrong ) geplukt worden, maar dat gaat niet, er zit altijd nog wel een spuitmiddel op! 

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan