Dreambox 800 HD se icm Traix schotel/dou lnb

D

Dream66

Hallo,

Via deze weg vraag ik jullie expertise i.v.m. de satelliet ontvangst op mijn Dreambox.

Ik ben in het bezit van een Dreambox DM800 HD se (estar clone) i.c.m. een Triax schotel met dou lnb kop.

Nu heb ik alles in de afgelopen dagen aangesloten en werkend proberen te krijgen. Maar te vergeefs, ik krijg geen connectie met de satelliet.

Op de Dreambox heb ik 2 verschillende images geflasht voor test redenen. Eerst de "Japhar" versie daarna de "black hole" versie, beide openpli 4.

De Japhar versie gaf totaal geen signaal, zowel SNR als AGC bleven constant op 0%. Doordat ik helemaal niets ontving heb ik hem dus naar een andere (black hole) versie geflasht. Dit gaf iets meer resultaat, als de coax niet aangesloten was op de Dreambox bleef hij spastisch van 0% naar 100% gaan, op zowel SNR als AGC. Als ik de schotel aansloot op de Dreambox en zo goed mogelijk richt krijg ik een constante AGC van ongeveer 55% SNR blijft op 0% alhoewel deze heel soms weer dezelfde meeting geeft als er geen coax kabel in zit (spastisch van 0% naar 100% en weer terug).

Ik richt mijn schotel met de hulp van een kompas op Astra 1 en 3. Er staat niets in het zicht van de schotel. Ook als ik daarna met de schotel ga bewegen om beter signaal te krijgen blijft het maximale resultaat: AGC 55% SNR 0%.

Heeft er iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, zou er misschien iets kapot zijn of kan dit toch aan de software op de Dreambox liggen?

Mvg,

Tom

 
lnb verkeert aangestuurd lijkt mij.

dan pak je misschien een satelliet buiten de astra 1 en 3.

als je nog een enkele lnb hebt liggen probeer hem daar eens mee af te stellen op 1 satelliet.

of iemand vinden met een meter.

kompas is niet betrouwbaar zeker in de buurt van een stalen buis....  :grin:

 
Hallo sat-ed,

Bedankt voor je reactie, helaas heb ik geen enkele lnb of een meter.

Dus jij denkt dat het aan een kwestie van richten is? Ik richt hem namelijk redelijk de juiste richting op denk ik, 6 a 7 jaar geleden hebben we ook een schotel gehad en heb hem ongeveer dezelfde richting op staan.

Het vreemde gedrag van het signaal (0% en spastisch 0-100%) dat ik op de dreambox zie is normaal? ben niet echt bekend met dit spul..

 
redelijk de juiste richting is niet genoeg  :grin:

koop een simpel metertje bv een satfinder voor ongeveer 10 eurie knoop die er tussen en je komt al een heel end.

dat pendelen van 0 naar 100 kan komen dat hij een soort gelijke transponder vind op een andere satelliet.

dus in het kort.

1 satfinder bij je lnb hangen (wel ff de box van spanning af aub ook bij er tussen weg halen dus!)

2 zeker weten welke hals je van de lnb je in de houder van de schotel hebt

3 zeker weten dat je Dream box die satelliet op poort 1 heeft in je instellingen

4 afstellen dus ongeveer met je ervaring en kompas dan de satfinder zo hoog mogelijk signaal proberen te krijgen

5 kijken of je dreambox inderdaad de satelliet heeft (bij ja stap6 bij nee stap7)

6 zenders inladen en kijken  :biggrin:

7 blijkbaar niet de goede satelliet dus iets naar links of rechts zoeken en terug naar stap 4

hoop dat je hier iets aan hebt.

(gebruikte literatuur lijst: "uit het leven gegrepen van sat-ed")

LOL

(beetje weinig slaap gehad, krijg je dat  :cool:)

 
Bedankt voor de tips. Ik ga er eentje aanschaffen.

Laat nog wel even weten hoe het afloopt.  :biggrin:

 
6 a 7 jaar geleden hebben we ook een schotel gehad en heb hem ongeveer dezelfde richting op staan.
Ja maar toen zaten we nog grotendeels analoog te kijken, toen was enigszins goed in de richting al vaak genoeg om ruis met beeld te krijgen en dan kon je bijstellen.

Maar het is al langer nu digitaal en dan is het 1 of 0. Ruis bestaat niet. In geval van vroeger ruis met beeld krijg je gewoon niks te zien. Of in het beste geval met heel erg veel geluk wat blokvorming.

Enkele millimeters er naast is al voldoende om gewoonweg geen signaal en/of geen beeld te krijgen, dus dat is de oorzaak inderdaad.

Het zal je zeker wel gaan lukken met zo'n meter en de tips van Sat-Ed. Anders even iemand vragen om het af te stellen die een meter heeft.

 
Ligt volgens mij aan de software, heb hier hetzelfde probleem gehad. Hier zat ook PLI op Newnigma2 erop probleem opgelost!

 
Oeps, volgens mij is per ongeluk het account van Dream66 gewist zo te zien. Hopelijk komt hij nog terug en registreert hij even opnieuw.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan