DreamBox 500s Internet of Sateliet

zarafa

New Member
Lid sinds
17 mrt 2016
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
Beste Mensen,

Via Google op deze Site terecht gekomen wat me het beste leek van alle wat ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Ik heb net een DreamBox 500s gehaald van mijn ouders die ze niet meer gebruiken. Deze was via de Sateliet aangesloten bij hun. De reden waarom ik heb hem meegenomen is dat het ook een internet aansluiting heeft. Bij andere familieleden heb ik gezien dat ze deze boxen ook via Internet kunnen draaien zonder Schotel. Zou het dan ook mogelijk zijn dit middels de DreamBox kunnen die ik heb meegenomen. Zo Ja....Zou iemand mij een duw in de goede richting willen geven. Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite...Groetjes

 
Hoi, allereerst welkom op ons forum. 

Ik zal maar meteen antwoord geven, een Dreambox 500S werkt niet zonder schotel, want het is een satellietontvanger, en satelliet ontvang je met een schotel! ;) 

Mocht je daartegen een 500C hebben dan werkt die wel zonder schotel, want dat is een kabelontvanger.

Wat die internetaansluiting betreft, tja... 

Wat jij bij jou familieleden gezien hebt, mag hier helaas niet besproken worden. ;) (  Vraag dat maar aan hun. )

 
In tegenstelling tot wat onze collega Freggel1 zegt, moet ik even corrigeren dat een satelliet ontvanger met een internet aansluiting in bepaalde gevallen wel degelijk zonder schotel werken kan.

Het probleem in dit geval is de ondersteuning van de software die er op draaien kan. Wil je via internet dingen kunnen ontvangen, zul je er software op moeten hebben die dit aan kan. Dit is bijvoorbeeld OpenPli 4.x software/firmware.

Helaas is de DM500s een te oud type ontvanger en daar is geen 4.x software meer voor gemaakt.

Waar je naar zou moeten kijken is of er bij andere firmware wel nog ondersteuning is voor nieuwe images (software). Dan zou je er een Hans settings lijst op kunnen zetten.

Deze bevat erg veel streams waaronder ook TV zenders en dan kun je de ontvanger gewoon via internet gebruiken zonder satelliet schotel.

Maar nogmaals, ik ben een beetje bang dat de DM500S gewoon te oud is. De meesten zijn daar rond 2010 mee gestopt omdat toen de DVB-S2 ontvangers erg in opkomst waren.

Streaming mag ook vooralsnog hier gewoon besproken worden. De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan dat het illegaal zou zijn en dus mag het. :)

Bij andere familieleden heb ik gezien dat ze deze boxen ook via Internet kunnen draaien zonder Schotel.
Ja maar dat zal een ander merk en/of type geweest zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan