Horizon mediabox.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gisteren een gesprek gehad met een medewerker van Ziggo, als eerste een verhuisbericht doorgegeven omdat mijn ouders 15 april verhuizen naar een aanleunwoning.

Maar hij ging ook meteen even kijken hoe het met mijn abonnement er voor stond, want ik zei dat ik nog keek met een Cisco interactieve ontvanger, en dacht dat hij misschien voor mij meteen ook iets kon.

Nu bleek dat ik nog op een verouderd abonnement zit, en meer betaal dan het huidige pakket, het alles in 1, en dan het duurste. Het kan sowieso al €2,- per maand goedkoper, en we krijgen in bruikleen de nieuwe Horizonbox, met alle toeters en bellen, ook een half jaar gratis het HBO-pakket.

My Prime zit in mijn abonnement gratis in het pakket, en het aanbod zou hetzelfde als Netflix moeten zijn, dus als dat zo is dan gaat Netflix er uit.

Freggeltje heeft binnenkort weer wat te stoeien, een zien hoe HBO-Go werkt tijdens dat half jaar gratis, en kijken wat er allemaal kan met de Horizon. :biggrin: 

Even wat specs van die box: 

 


Dit is de Horizon Mediabox


 

 


televisiekijken in HD-kwaliteit



live-tv pauzeren



onbeperkt films en series kijken via MyPrime



uitzending opnieuw starten met Replay TV



tot vier programma's tegelijk opnemen


 

 

 


Technische specificaties

 

 


•interne harde schijf: 500 GB



•aantal tuners: 6 tuners



•optische audio / SPDIF-aansluiting: ja, 1x



•DLNA-mediaspeler: ja


 


•afmetingen: 37,6 x 30 x 6 cm


 


•iTV retoursignaal: via intern kabelmodem



•SCART-aansluiting: per model verschillend*



•HDMI-aansluiting: ja, 1x



•USB-aansluiting: ja, maar niet actief



•component-aansluiting: nee



•ethernet-aansluiting: ja, 4x



•aan-/uitknop: ja, op achterzijde



•digitale radio: ja


 


* SCART-aansluiting is alleen aanwezig op het GW-7400-model. De GW-7401 heeft alleen een HDMI-aansluiting.


En het schijnt dat de hoogste snelheid van internet op korte termijn ook omhoog gaat, maar dat mocht hij eigenlijk nog niet vertellen...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
u bleek dat ik nog op een verouderd abonnement zit, en meer betaal dan het huidige pakket, het alles in 1,
Heb je dat nagekeken? Want het middelste pakket is goedkoper. Of het moet zijn dat het duurste pakket daar een uitzondering op is.

Ik betaal voor mijn huidige alles in 1 pakket met dadelijk 150 Mbit 55,95, na overstap naar het "nieuwe" pakket kost dat 59,95, een prijsstijging van 4 euro per maand. Oke ik heb dan wel MyPrima erbij t.w.v. 6,95 maar zo mag je niet rekenen want dat kun je dan niet los opzeggen voor eenzelfde korting.

Oke je kunt dan wel wat extra's met die box, vermits je daar ook gebruik van maakt.

Daarnaast moet je ook geluk hebben met die Horizonbox, er zijn veel problemen momenteel met name met de activatie en soms ook zelfs met de levering ervan. Eenmaal geactiveerd werken ze gelukkig wel goed.

Het schijnt dat de SD zenders die je nu op op de Cisco op de 900+ kanalen hebt zitten er op de Horizonbox niet meer op zitten.

Streamen naar de Horizon is momenteel niet mogelijk.

Van de andere kant... voor die paar euro heb je wel mooier en leuker materiaal (vermits het goed werkt) en die MyPrima erbij en tijdens de overstapweken geen aansluitkosten dus dat scheelt.

Goedkopere pakketten zou ik adviseren eerst goed te kijken naar wat je nu betaald en gaat betalen want met o.a. het middelste alles in 1 pakket kun je dus duurder uitvallen.

 
Mijn vriendin heeft ook de Horizon, het bevalt prima.

Ik vertel mijn ervaringen:

Per post worden 2 pakketten afgeleverd plus een brief waarin staat wanneer en hoelaat de monteur komt.

Mijn vriendin vroeg mij om aanwezig te zijn, dus ik was daar toen de monteur kwam.

Hij pakte die Horizon uit en sloot m aan dmv een coax-kabel op de telefoon en op de PC van mijn vriendin, toen gaf hij ons een boekje (daar staan ook de WIFI-gegevens in die hij had opgeschreven), hij stelde de WIFI in op de Laptop van mijn vriendin, en later hebben wij dat ook op onze mobieltjes gedaan.

Je kan dus via die Horizon Bellen, Internetten en TV kijken (inderdaad is My Prime gratis).

Toen alles was geïnstalleerd vroeg ik aan die monteur wat we met dat andere pakket moesten doen (zat een router in), zei hij "pleur dat maar in de schuur, die heb je helemaal niet nodig!"

Eens in de zoveel maanden moet je die horizon resetten (je ziet dan een rood telefoontje branden op je display van je Horizon); niks in de weg: je gaat naar de linker achterkant van je Horizon, daar zit een schakelaar, je haalt die pal om, even 20 seconden wachten en weer aanzetten.

@Freggel,

In jouw bericht heb je het over een interne harde schijf van 500 gieg, ik ben benieuwd want de nieuwe Horizon's  gebruiken dat niet meer (naar mijn weten), maar dan worden jouw opnames in de cloud geplaatst.

(Correct me if im wrong)

Veel groeten,

Bones

 
@Bones. Ik neem aan dat jouw vriendin in voormalig UPC gebied woont? Want....

Je kan dus via die Horizon Bellen, Internetten en TV kijken (inderdaad is My Prime gratis).
Dat kan alleen als de Horizon als modem gebruikt wordt. Dit is in het Ziggo (oud @home) gebied nog niet van toepassing en dus de router in de schuur pleuren is ook alleen (eventueel) van toepassing in oud-UPC gebied.

Soms wordt toch nog geadviseerd om ook in oud UPC gebied toch nog maar het aparte modem te gebruiken. De firmware van de Horizon is nog niet 100% af en stabiel.

Dit is ook nog wel even handig om te weten voor mensen die hun Horizon als modem aansluiten:

En als je telefonie en internet actief hebt op de Horizonbox, moet je Horizonbox wel op minimaal [Energiestand tijdens standby] -> [Midden] te staan. Dit om de DOCSIS 3.0-modem actief te houden. Dit kan resulteren in een iets hoger energieverbruik.
 
Hoi BT

Thx voor je aanvulling; mijn vriendin had inderdaad eerst UPC.

@Freggel

Die monteur neemt een boekje mee waarin hij 2 WIFI-codes heeft ingevuld (gewoon met een pen), na ongeveer 1 maand zal je merken dat 1 WIFI het niet meer goed doet, gebruik dan gewoon de andere.

(als je met je mobieltje je wifi gaat scannen zie je ze alle 2 nog), dan moet je bellen naar een krankzinnig kort telefoonnummer vanaf je vaste telefoon volgens mij is het 1200, maar ik kan het mis hebben hoor omtrent dat telefoonnummer 1200, ik denk dat het 1200 is, maar weet het niet meer zeker!) , je legt het vervolgens uit, en dan verwijdert hij die niet goed werkende WIFI.

Groetjes Jongens,

Bones

 
V.w.b. de aanvulling graag gedaan, ik voeg het graag toe omdat er meerdere mensen ook deze topics lezen uit verschillende gebieden.

Het telefoonnummer is goed, da's 1200 maar dat is het nu ook al, vermits men ook telefonie van Ziggo heeft.;)

Als de Horizonbox niet als modem werkt, is er volgens mij maar 1 wifi code te gebruiken.

Ik zou even opletten met het verwijderen van die wifi.

Het kan namelijk zijn dat de HD medewerker de Horizon in modem-only mode gaat zetten, maar dan werkt dus ook Wifispots niet meer, niet alleen bij jou thuis maar kun je er ook elders geen gebruik van maken.

Voor zover mij bekend woont freggel1 in oud @home gebied dus zal hij de Horizon als switch kunnen gebruiken en met het eigen wifi kanaal.

 
Ik woon inderdaad in het @home gebied, maar ik denk dat ik fout zit of iets niet goed begrijp? 

Een Horizon mediabox is toch een digitale ontvanger, en toch niet een modem?

 
Hoi Freggel,

Die Horizon kan gewoon alles.

Nou lijkt het net of ik reclame maak voor de Horizon, dat is niet de bedoeling.

Ook wat BT eerder heeft geschreven moet je niet vergeten; misschien heb je die router dus nodig (omdat je niet in het voormalige UPC-gebied woont).

Ik schrijf gewoon mijn ervaringen op zoals ik die zelf heb meegemaakt; mijn vriendin woont in Osdorp en had al eerder UPC, (Ze had die Horizon al voordat UPC over ging naar ZIGGO)  toen ging UPC over naar ZIGGO, dus dat 2de pakket (waar die router in zit) heeft ze gewoon in de schuur gezet.

(In Osdorp noemen ze een schuur trouwens een "box", lachen toch!)

Let er op dat die monteur je dat boekje geeft en dat ie daar de 2 WIFI-codes heeft opgeschreven.

Zoals ik al eerder heb vermeld zal één van die WIFI's het na ongeveer een maand het niet meer doen, dan moet je dat achterlijke nummer 1200 bellen vanaf je vaste telefoon, even uitleggen dat die éne WIFI slecht is, en dan verwijderen ze dat gewoon.

Groetjes man,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De box is intussen nog niet bezorgd, had hem eigenlijk al verwacht, maar tijd zal het leren wat het ding doet, en ik ben nu vooral nieuwsgierig wat dat wifi-gebeuren betreft. ;) 

En ohja, je maakt op deze manier geen reclame @Bones.

 
Hoi Freggel,

Als je die 2 pakketten hebt ontvangen (plus die brief waarin staat wanneer en hoelaat de monteur langs komt), raad ik je aan om het installeren aan de monteur over te laten; vraag dan ook meteen of het aansluiten van die router nodig is; bij mijn vriendin was het dus niet nodig, maar omdat jij in het "niet oude UPC gebied" woont is die router misschien -zoals BT schreef- noodzakelijk.

Vragen staat vrij, en misschien hebben ze bij ZIGGO er inmiddels wat op gevonden.

Dan is er nog iets: je kan ook andere films bekijken, maar daarvoor moet je betalen LET DAAR OP!, volgens mij heet dat "on demand", je ziet dan boven in je beeldscherm de prijs die je moet betalen.

Ik persoonlijk zou het bij "My prime" laten, dat is gratis.

Veel groetjes man!

Bones

 
Ik kan je garanderen dat de modem bij hem noodzakelijk is. Heb deze week nog nagekeken, in oud-Ziggo gebied kan de Horizon nog altijd niet als modem werken. Mede namens mijn bezigheden als collega moderator op een Ziggo forum ben ik nogal snel op de hoogte van Ziggo nieuwtjes.;)

De "on demand" moet je inderdaad mee opletten, je kunt dat echter beschermen door een pincode in te geven voor betalingen, zodat je niet per ongeluk een film gaat bestellen. De prijs staat er dan inderdaad bij.

Echter zijn er ook films en series die je met On Demand gewoon gratis kunt bekijken. De hoeveelheid gratis films en series is daarbij afhankelijk van je abonnement. Hoe duurder het abo, hoe meer gratis keuze er is.

 
Hoi BT,

Wat is dit toch een geweldig board!

Dankzei jouw kennis en mijn ervaring weet ons Freggel waar hij aan toe is.

Veel groeten

Bones

 
Hoi Bones.

Ik vind het zelf ook harstikke mooi als mensen hun ervaringen vertellen, want in de loop der jaren is ook wel gebleken dat de praktijk vaker dingen laat zien die men niet verwacht of niet besproken worden in de theorie! En ervaring is mijns inziens ook nog altijd de beste leermeester! Dus hoe meer mensen hun ervaringen op allerlei gebied vertellen, hoe fijner en leuker! ;)

Overigens nog een leuk nieuwtje.

Replay TV van Ziggo is er nu ook voor iedereen, ook via de pc kun je er gebruik van maken.

Zal het even boven in de Nieuws sectie erbij zetten.

 
Ik had eigenlijk verwacht fat de nieuwe ontvanger gisteren bezorgd werd, want het vernieuwde abonnement gaat aanstaande dinsdag in.

Wat de monteur betreft @Bones, die komt er volgens mij geen, want dat heb ik niet afgesroken.

Maar nu ik alles een beetje gelezen heb begin ik me toch iets af te vragen, en dat is hoe het met de tv's gaat werken die we hier in huis hebben met de oudere ontvangers? Ik  hoop niet dat die stoppen?

Het is misschien maar goed dat hij nog niet bezorgd is, want freggeltje gaat zojuist met een verkeerde beweging door zijn rug.  >:( Tweede keer al op een paar weken tijd! 

 
Je moet de Horizonbox gewoon zien als een apparaat, een vervanger van de huidige ontvanger. Er gaat dus niets veranderen v.w.b. de andere televisies.

En dat hij nog niet bezorgt is... ach, kan volgende week nog zijn. Ze hebben wat leveringsproblemen regelmatig.

 
Zojuist even op de oude ontvanger, de Cisco, een update gedaan, en daar staat nu ook My Prime op, alleen overzicht is erg onduidelijk, de gratis en betaal on demand films staat helemaal door elkaar.

Ook uitzending gemist is ( nog ) niet gratis, maar het nieuwe abonnement gaat morgen pas in, ben eens benieuwd of tv-gemist dan op die ontvanger ook gratis is.

 
de gratis en betaal on demand films staat helemaal door elkaar.
Nee dat lijkt inderdaad zo, maar doordat het inderdaad nogal onduidelijk is lijkt dat wel zo.

Je kunt filteren op "alles" of "my prime". De "My Prima" films zijn die wat voor jouw abo gratis zijn.

Uitzending gemist is ook gratis, alleen nog niet op alle commercielen (wel op RTL-XL), dat is pas als het abonnement in gaat en volgens mij ook alleen op de Horizonbox en niet op de Cisco.

 
De box is intussen bezorgd, maar nu gebeurt er iets wat ik jammer vindt!

Hij loopt vast bij de installatie, en naar nu blijkt moet mijn account gekoppeld worden aan de box.

Dit gebeurd pas op de dag dat de box afgeleverd wordt, en kan dus na aflevering de rest van de dag duren??? 

1200 gebeld, en als het morgen niet werkt dan komt er een monteur de boel nameten? Vreemd dat al alles goed heeft gewerkt dat zo'n nieuwe box ineens een monteur nodig heeft?

FF kijken of mijn monteur online is. :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ik schreef je toch al dat het met die box niet altijd koek en ei was met de activatie met name? :cool:

Ook is het goed om geduld te hebben. Laatst bij een vriend zo'n box geadviseerd en hij bleef wel erg lang op een bepaald punt staan, je zou bijna zeggen dat ie dus niet doorging, maar opeens ging ie wel door. Echter duurder dat dus langer dan verwacht of aangegeven.

Wil je zeker van je zaken zijn, wacht dan nog 24 uur na de leveringsdatum.

Dus stel dat de box officieel 15 april geleverd wordt, activeer hem dan pas de 16e dan weet je zeker dat het zou moeten lukken.

Soms is het inderdaad pas later op de dag van levering dat er geactiveerd wordt, heeft er ook mee te maken dat ze in het Ziggo gebied dat moeten doorgeven aan het UPC gebied kantoor want die schijnen activatie te doen.

Mja ik weet dat je wat weinig geduld hebt bij iets nieuws, maar het is wel een goed advies. ;)

 
Ja is een goed advies, maar je kent me he. ;) 

Ik vindt het dus ronduit jammer dat iets wat je geleverd hebt softwarematig nog niet werkt, omdat de provider het ding nog moet koppelen aan een account.

Ik heb dus al gebeld met Ziggo, en daar zag men ook dat dit nog moet gebeuren, en ik heb er meteen mijn vragen bijgesteld, je levert toch niet iets wat nog 24 uur in een doos moet blijven staan??? 

Kabels heb ik intussen ook vernieuwd, en alles getest, dus daar ligt hopelijk het probleem niet aan. Tevens heb ik even contact gezocht met een maatje van mij die bij Ziggo werkt als monteur.

Maar ach zo wordt je weer een ervaring rijker, en gaat dit onderwerp binnenkort verder in een andere forum-gedeelte, wat dit is niet meer iets voor kletspraat, want ik heb al gelezen dat meer mensen tegen dit probleem aanlopen, en dagen/weken géén gebruik kunnen maken van het nieuwe speelgoedje...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan