Vastloper met zwaar geluid.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik weet even niet hoe ik het geluid precies moet omschrijven, maar zo affentoe loopt mijn pc vast, en maakt dan een zwaar brommend geluid over mijn luidsprekers.

Een uurtje geleden gebeurde het weer, zit een lang antwoord te typen in een email en ineens.... Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, en verder helemaal geen reactie meer, compleet vast!!! 

Pfffttt, ik kan wel gaan zoeken, maar welk gedeelte van de hardware kan die probleem veroorzaken? 

Of wordt het tijd voor de stofzuiger, en kijken of alle ventilators nog goed draaien en koelen?

 
Komt op mij niet echt over als een hardware probleem maar het kan zijn dat (gewijzigde) videodrivers of audiodrivers dit veroorzaken.

Kijk eens wat je het zo al hebt geïnstalleerd de laatste tijd en verwijder het eventueel om te zien of dit het probleem oplost.

 
Ik heb de laatste tijd niets geïnstalleerd, de pc waar ik het nu over heb is qua hardware buiten de harde schijf nog steeds hetzelfde.

Ik zelf sinds ik dit heb steeds meer te denken aan een slechte harde schijf en twijfel dus steeds meer om eens een nieuwe te kopen.

Dus op zijn Zunderts, De moord ermee....  Meteen  een ssd ( Crucial BX200 240 GB ) besteld bij die kouwe blauwe mannen.... ( Coolblue) , met migratiesoftware erbij.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een slechte harde schijf een bromtoon over de speakers laat horen. Het kan natuurlijk zijn dat stof ervoor zorgt dat iets statisch word en dit er weer voor zorgt dat dat er iets gaat flippen. 

Maar een SSD is altijd een verbetering voor een PC. Doe een diagnose test op die HD en misschien kan je hem nog als externe schijf gebruiken. 

 
Ik heb wel eens een bromtoon meegemaakt, maar inderdaad nooit bij een defecte of slechte harddisk.

Het kan sowieso nooit kwaad om de ventilators eens te controleren, maar het kan ook zomaar een sluiting op het moederbord zijn.

Of een condensator op moederbord of geluidskaart die de geest aan het geven is.

In elk geval tijd voor een grondige controle.

En drivers updaten uiteraard.

 
Moederbord zou wel jammer zijn, want het is een I-7, dus ik ben hem nog niet beu. :biggrin: 

Drivers updaten doe ik als de nieuwe schijf er in hangt, en poetsen voor dat de schijf er in gaat.

 
Hey Freggel, heb je de voeding al eens vervangen?

 
Dat heb ik nog niet gedaan @drz.

 
De gedachte is dat er misschien een spanningsdip voorkomt in de voeding en dat daardoor de rest van de hardware op tilt slaat.

Dus het vervangen van de voeding zou best eens een oplossing kunnen zijn.

 
Ja maar daar heb ik slechte ervaringen mee, heb ooit al eens een moederbord opgeblazen toen ik een voeding vervangen had. 

Dus ik denk, als dit het euvel is, dit liever iemand laat doen die er echt kennis van heeft. 

Misschien iets voor jou om dit te doen bij de volgende FreggelBBQ? :biggrin:

 
Gebruik je normale boxjes of sluit je het nog steeds aan op externe geluidsapparatuur? Als het externe boxjes zijn met eigen versterker kan het ook een massaprobleem zijn of aan die boxjes liggen.

Gewoon eens proberen met een koptelefoon of het euvel zich dan ook voordoet. Dan weet je ook meteen of het een interne of externe oorzaak is.

 
Het feit dat zijn PC volkomen vast liep lijkt het mij een ander probleem.

Ik heb wel eens mee gemaakt dat door stof, en dus een gebrek aan koeling, de PC ermee kapte, maar wie hoorbaar zat te brommen was ik. :)

 
Ik gebruik beide BT, koptelefoon via de pc, en de surroundset hangt aan de andere aansluiting.

Het gebeurt gelukkig niet te vaak, maar het is wel vervelend als het gebeurt terwijl je midden in het typen van een mail of bericht zit.

De pc staat al weer heel de middag feilloos muziek te spelen nu, terwijl Freggeltje aan het spelen is met zijn bootje! 

De spiegel is klaar, foto's volgen binnenkort weer in het andere topic.

 
Freggel1  heb hier nog een pc-tje staan .

Een AMD proccesor erin.

 
Proccesor maakt me niet zoveel uit, als hij het maar doet. ;)

 
:En hij doet het........... :biggrin:

 
freggel1 zei:
Ja maar daar heb ik slechte ervaringen mee, heb ooit al eens een moederbord opgeblazen toen ik een voeding vervangen had. 

Dus ik denk, als dit het euvel is, dit liever iemand laat doen die er echt kennis van heeft. 

Misschien iets voor jou om dit te doen bij de volgende FreggelBBQ? :biggrin:
Komt goed! Zet de nieuwe voeding maar klaar! ...en een biertje voor als het werkt :biggrin:
 
Ik wacht nog even met de voeding @drz, bier blijft wel koud. :biggrin: 

Vandaag de kast eens grondig gestoft, en meteen de nieuwe ssd ingebouwd, scheelt een hoop aan snelheid.

Nou ff testen met het kijken van een film. ( Starwars ).

 
In dit geval is de SSD HD voor een klein deel belangrijk, veel belangrijker is de Videokaart en geheugen van belang. Wel minder warmte ontwikkeling in de PC.

Wat is de WinIndex van je PC? De SSD zal wel het hoogste zijn. Is er niet een progje om de verschillende sensoren  uit te lezen. Dan zie je meteen waar de boel te heet wordt.

Starwars... prima idee ga ik ook weer eens kijken.

 
Ik begin toch een beetje na te denken, en op te letten wanneer deze "vastloper" is. 

De pc staat hier meestal uren aan, we kijken er films mee, ik download er mee, en tja, eigenlijk alles... 

Gisteren met de pc nog een film gekeken, deze hangt via de hdmi aan de tv, de film, Star Wars a force awakens, liep perfect door, ook tijdens de ingelaste plaspauzes.

Vanmiddag ben ik weer aan het bouwen aan het bootje, en ineens.... Brrrrrrrrrr......

Een vastloper, maar wéér terwijl op de achtergrond radio Caramba aan het spelen was??? 

Kan een website of stream dit veroorzaken? 

Ik voel namelijk totaal geen warmte uit de kast, en alle ventilators doen hun werk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan