Hagel, kou en misschien zelfs een witte Koningsdag

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Niks biertjes in het zonnetje of vrolijk fluitende kinderen op de vrijmarkt, de weermodellen zijn genadeloos: het wordt een koude Koningsdag. „Het is nog een dikke week vooruit, maar geen enkel weermodel voorspelt nog een kleine kans op een warme dag”, zegt meteoroloog Jaco van Wezel van Weeronline.nl.

Bibberen

De temperatuur op Koningsdag zal zo tussen de 6 en 10 graden uitkomen, wordt verwacht. Normaal wordt het eind april een graad of 16. De koudste (toen nog) Koninginnedag ooit, sinds het aantreden van Beatrix, was in 1982, toen werd het 9,5 graden in de Bilt. Grote kans dat we dat 'record' gaan verbreken.

Lucht vanuit de Noordpool, die aankomend weekend al in ons land arriveert, is de grote boosdoener volgens de meteoroloog. „Die koude wind zal blijven tot het einde van de maand, en Koningsdag is geen uitzondering.”

Ik zei het laatst nog op mijn werk, in mei komt er een Elfstedentocht, en in oktober kunnen we het zwembad zetten. :biggrin: 

 


Het moet niet gekker worden met dat weer...


 
Ach ik lig er niet zo wakker van, April doet wat ie wil.

Het enige vervelende vind ik dat het onderhand wel eens wat warmer mag worden en blijven.

Wil graag mijn groenten in de tuin gaan planten en dan is nachtvorst niet prettig. :)

 
Black Tiger zei:
Wil graag mijn groenten in de tuin gaan planten en dan is nachtvorst niet prettig. :)
Wat is dat? Geen tarwe planten in de tuin Black Tijger?

Ik heb na het lezen van de weervoorspelling maar weer hutspot met worst en erwtensoep ingeslagen.

Maar als je hier op Koningsdag de stad ingaat dan lopen daar zoveel mensen rond dat de temperatuur met gemiddeld zo'n 5 graden stijgt. Alleen jammer voor de kinderen die waarschijnlijk totaal verkleumd hun waar aan de man proberen te brengen. En het oog wil ook wat en daarom heb ik liever 20 graden dan 10 graden op deze dag. :)

 
Tarweplanten? Nee ik ga zelf geen meel kweken, LoL. :biggrin:

We hebben vanavond appelmoesstamp gehad, ook weer eens lekker, met een lap spek en een stuk kookworst.

Ergens is het inderdaad wel jammer. Met al die vrije markten mag het best wat beter weer zijn. Schiet me net te binnen dat wij naar Eijsden zouden gaan want daar is ook een hele grote rommelmarkt.

Maarja, dan maar weer wachten tot juli met de diepstraatfeesten, is ook leuk.

 
Ik ga me flink vermaken door naar een losse DVB C/T tuner voor de Dreambox te zoeken op de vrijmarkt. Ik weet nu al dat ik die niet zal vinden maar ik heb dan wel een doel. :)

 
We wilden zo graag een vorst in plaats van een vorstin, en nu er eindelijk met koningsdag vorst aan de grond is, zijn we nog niet tevreden... Hollanders.. ;)

Overigens denk ik bij "vorst aan de grond" dat Willem Alexander is gestruikeld... :biggrin:

...bij "nachtvorst" heb ik al helemaal mijn bedenkingen..

 
Zoals je weet ben ik geen Hollander. en ik wilde ook niet graag een vorst i.p.v. een vorstin, wat mij betreft kan heel dat koningshuis "op de schop", veel te duur allemaal. ;)

Willem gestruikeld... hahahaha da's een goeie! :biggrin: :biggrin:

Nachtvorst wil ik niet eens weten. :)

 
Black Tiger zei:
Zoals je weet ben ik geen Hollander. en ik wilde ook niet graag een vorst i.p.v. een vorstin, wat mij betreft kan heel dat koningshuis "op de schop", veel te duur allemaal. ;)
Dus volgens jou is er dan sprake van een matige vorst Black Tiger? :)

 
Ehmz... ja of nog liever lichte vorst. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan