Grote update Windows 10?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben eens benieuwd wat er veranderd is?

Windows is hier heel de week bezig geweest met de melding over updates, en nu zojuist heeft hij alle updates klaar, na meerdere malen opnieuw te beginnen... 

Er zou van alles nieuw zijn, dus ik ben benieuwd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik hoop dat het goed gaat, want ook van deze update zijn er veel klachten.

Het waren trouwens maar 2 updates als het goed is KB3147461 en KB3147458 of in elk geval deze twee updates zorgen bij veel mensen voor problemen aldus Engelstalige sites.

Users cite a huge range of issues since installing the updates, including:
    Continuous crash loops (PCs installing the updates, restarting, reinstalling them and restarting ad infinitum)

    Broken apps (Windows Store, Calculator, Photo Gallery, Messaging, Alarms, Solitaire, etc)

    Star Menu crashes

    ‘Critical Error’ pop-ups

    Bluescreens of death
En dit zouden de verbeteringen en fixes moeten zijn:

Improved reliability for Internet Explorer 11, .NET Framework, wireless LAN, Microsoft Edge, Windows Update, logon, Bluetooth, network connectivity, map apps, video playback, Cortana, USB, Windows Explorer, and Narrator.    Fixed issue with connectivity of USB devices until OS restart.

    Improved discoverability of printers when a device resumes from sleep.

    Fixed issues with lock screen.

    Support for visual voicemail on dual SIM phones.

    Fixed issue with audio playback using Groove music and other music apps on a phone.

    Fixed issue with revised daylight savings time.

    Fixed additional issues with shutdown delays, Narrator, Cortana, roaming data usage, buying apps in the Store, video playback, facial recognition, Bluetooth pairing, Microsoft Edge, logon, Internet Explorer 11, Live Tile updates, .NET Framework, and Microsoft Installer (MSI).
 
Ik hoop ook dat het goed gaat, want het zijn dan misschien maar 2 updates, de pc is hier ongeveer een uur bezig geweest met updaten en bijwerken. :biggrin:

 
Hier heb ik die update donderdag voor een week terug al gehad en ja het overnieuw opstarten duurt iets langer maar zeker geen uur.

Van de update zelf geen voor of nadelen bemerkt.

 
Eén update (KB3147458) staat er bij mij als sinds 12-04-2016 op en geeft op zich geen problemen maar misschien dat MS de update KB3147461 tijdelijk heeft ingetrokken? Mijn systeem is volkomen ge-update als ik naar updates zoek.

Die KB3147458 was trouwens een beveiligingsupdate.

Cumulative Update for Windows 10 Version 1511 for x64-based Systems (KB3147458)

A security issue has been identified in a Microsoft software product that could affect your system. You can help protect your system by installing this update from Microsoft. For a complete listing of the issues that are included in this update, see the associated Microsoft Knowledge Base article. After you install this update, you may have to restart your system.
 
Die twee KB's waren volgens mij slechts 2 van een aantal updates.

Volgens mij brengen ze die updates niet allemaal meer tegelijk op patch tuesday uit maar meer gefaseerd, of de ene op patch tuesday de ene maand en een ander deel een maand later. Want de update servers raken sowieso al overbelast.

Vorige maand ook opeens een hele raffel updates voor m'n W7 machines.

 
Ik snapte er heel de week al niets van, meerdere keren die update proberen te doen, maar iedere keer bij het afsluiten, stond er bijwerken en opnieuw opstarten en dergelijke.

Iedere keer gedaan, maar niks, tot de laatste keer dan, en na de update die zeker een uur geduurd heeft, kwam er een scherm net als in het begin van de installatie, meldingen zoals dat alles hetzelfde gebleven is...

Daarom dacht ik dat het een grote update was, misschien is het bij mij iets anders, want ik heb mezelf vorig jaar aangemeld bij het insidersteam, ik weet het niet? 

 
Microsoft heeft al eerder grotere updates voor W10 vrijgegeven die qua installatie best wel lang duurde.

Maar misschien is jouw probleem met Mediaplayer en het vastlopen daarvan na deze update opgelost Freggel1?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan