Ziggo verhoogt snelheid 200 Mbit naar 300 Mbit tegen meerprijs!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.807
Waarderingsscore
1.015
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Internet provider Ziggo gaat per 2 mei flink hogere snelheden aanbieden.

Eerder werd al het standaardabonnement verhoogd van 120 naar 150 Mbit. Deze keer is het duurste abonnement aan de beurt. De snelheid gaat hier van 200 naar 300 Mbit en de upstream van 20 naar 30 mbit.

Het betreft het huidige Connect Max-pakket dat nu 200/20 Mbit/s heeft. De upgrade is echter niet gratis. Als je van 200 naar 300 Mbit wilt, gaat dat 4 euro p/m extra kosten.

Met deze verhoging hoopt Ziggo de glasvezel providers de wind uit de zeilen te nemen, waar 500 Mbit/s al standaard is.

Ziggo gaat het 200/20-abonnement voor consumenten uitfaseren. Na 2 mei is het niet meer mogelijk om zo'n abonnement af te sluiten. Bestaande klanten kunnen dan nog wel gebruik blijven maken van het abonnement, of kiezen voor de snellere variant tegen de meerprijs.

 
Black Tiger zei:
Met deze verhoging hoopt Ziggo de glasvezel providers de wind uit de zeilen te nemen, waar 500 Mbit/s al standaard is.
Dan moeten ze toch ook eens ophouden met die prijsverhogingen minimaal eens per jaar.

Fiber heeft er sinds een paar dagen reclame over dat Ziggo de prijs al acht keer heeft verhoogd en Fiber geeft de garantie dat ze de prijs NOOIT zullen verhogen.

 
Nja, zeg nooit NOOIT, want dat is ongeloofwaardig, in elk geval ligt glasvezel wel al lang op dezelfde prijs. En het klopt ook dat Ziggo al vaker de prijs verhoogt heeft. En daarnaast is het ook een enorm verschil of je 54,95 betaald voor alles met 1000/1000 Mbit of dat je 78,95 betaald voor een pakket met alles en 300 mbit. :)

Dus dat met die 500 Mbit is sowieso al redelijk achterhaald, en qua prijsstelling liggen ze nog lang niet in de buurt.

Het is dat ze in Maastricht NA AL DIE JAREN(!!!) nog steeds geen glasvezel hebben liggen... pfffffff.... :sad:

 
Toch zeggen ze echt NOOIT in dat spotje lijkt me dat er echt wel over nagedacht is omdat internet steeds goedkoper wordt ook mobiel.

Hier kan ik glasvezel nemen van Jonaz en dat kost 39.95 p/m dan heb je 500/500 mb/s.

Bijkomend een TV pakket voor 4.95 p/m maar dat zijn maar 29 zenders en telefoon 0.07 per minuut starttarief 0.05 per gesprek of onbeperkt bellen in NL naar vast en mobiel voor 9.95 p/m.

Het aantal TV zenders vind ik te weinig dan ben ik de Belgen kwijt en daar kijk ik nog wel eens naar.

Maar deze kleine provider Jonaz levert alleen hier in de buurt momenteel Leusden en Amersfoort uiteraard kan ik iedere andere glasvezel provider nemen.

Ziggo doet zijn best maar die neem ik niet meer maar TV kijk ik nog via CDS en ADSL van Telfort.

 
Ohoh dit gaat ze klanten kosten! 

Wat is dit nou? tegen meerprijs een verhoging, terwijl ze ál langer véél hoger kunnen...

 
Nee dit gaat nauwelijks klanten kosten. Er zitten er nog een hoop op het oude abo en als die overstappen naar Connect & Play hoogste snelheid wordt het nu dus ook 4 euro hoger, net zoals bij het middenpakket.

Ze kunnen zeker al langer veel hoger maar dat willen ze niet he, en zolang ze weten dat ze niet overal concurrentie van de glasvezel hebben zullen ze dat zolang mogelijk proberen tegen te houden.

Want hogere snelheid kost hun ook veel meer geld aan infra en dat kunnen ze nu geleidelijker opbouwen.

 
Ik vindt het een beetje vreemd gaan nu.

Ik heb helemaal geen email of brief gehad van de verhoging naar 300 Mbit, en zit natuurlijk nog op het oude. 

Gaat dit alleen maar als je een nieuw abonnement afsluit? 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb intussen wat zitten lezen op de website van Ziggo, en je kunt het abonnement inderdaad aanpassen naar de hogere snelheid tegen de meerprijs van €4,-.

Maar ook lees je intussen andere verhalen, vooral dat het veel kost om mee te gaan naar de andere providers die hogere snelheden aanbieden....

Maar, tja, ik denk dat ze het zichzelf nog duurder maken dan nodig is? 

Nu kan de huidige modem snelheden aan tot 200, en de nieuwe bij de hogere snelheid 500.

Zou je dan om klaar te zijn voor de toekomst met het modem alvast niet hoger gaan zitten?  Want als de snelheid in de toekomst nog hoger gaat moet je weer nieuwe modems uit gaan delen, en de rest in de prullenbak gooien. 

Of snap ik het niet?

 
vooral dat het veel kost om mee te gaan naar de andere providers
Je bedoeld mee te gaan "met" de andere providers neem ik aan.

Tja het zal zeker kosten, maar het was voor die andere providers ook niet goedkoop. Je maakt een fatsoenlijke infrastructuur en met veel klanten trekken kun je dan je kosten dekken.

Ik weet niet wat je bedoeld met het "huidige modem" want Ziggo heeft diverse "huidige modems", verschillende Ubee modellen, enkele Cisco modellen en dan heb je nog de nieuwere Technicolor.

Inmiddels schijnen er ook al vage merken als Connect Box en Hitron als nieuwste modellen te zijn en dan wil ik nog niet eens spreken over de antieke Thomsons die bij mijn weten niet meer gebruikt worden.

De Horizonbox is feitelijk ook een modem maar kan in Ziggo gebied niet daarvoor ingezet worden.

Dus er zijn nogal wat "huidige" modems. :)

De Docsis 3.0 modellen hebben een gigabit aansluiting. De Hitron als Docsys 3.1 heeft een 4 Gigabit aansluiting. Op zich wel apart, want in netwerktermen gaat men normaliter van gigabit naar 10 Gbit aansluiting. Je ziet niet zo veel van die 4 Gigabit aansluitingen.

Ziggo biedt nooit gelijke up en downstream aan, dus ze moeten makkelijk tot 500 mbit kunnen halen met die Docsis 3 modellen.

Het dure zit dus niet zozeer in de modems, die kunnen dat wel aan. Maar volgens mij zitten de kosten dan eerder in de uitbreiding van hun eigen apparatuur. Anders zou ik het zo vlug niet weten.

De snelheid zal in de toekomst vermoedelijk nog wel hoger worden, maar de vraag is of je er dan wel iets aan hebt. Een snelheid van 500/500 is al zo snel dat veel webservers je die snelheid gewoonweg niet geven, dus of het echt veel zin heeft om zo ontzettend snel te zijn is maar afwachten.

Temeer daar een enorm groot deel van de wereld, zelfs in Amerika in de meeste gevallen toch nog een stuk lager ligt met hun snelheden dan die wat wij hier hebben (althans zeker voor hetzelfde geld).

 
Tel daarbij op dat veel apparaten de 30Mb niet eens halen doordat zij op een draadloos netwerk van 54Mb aangesloten zijn. :biggrin:

Sommige routers kunnen 150Mb aan of zelfs 300Mb, maar in de praktijk haal je niet eens de 80Mb door alle overhead en dergelijke.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan