Aan de Champix....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gezien het feit dat ik niet de kracht heb om op eigen houtje te stoppen met roken ga ik eens proberen om het samen met een "stoppen met roken coach" van deze verslaving af te komen.

Ik ben zo stom geweest, ondanks dat ik 7 jaar niet meer gerookt had, eens een sigaartje op te steken na een lekkere BBQ, en tja dan ben je de weg weer kwijt. 

Ik hoest mezelf, zonder dat ik het merk in mijn slaap de pleuris, en wordt steeds moeier, dus de tijd om die zooi aan de kant te gooien wordt hard nodig!

Ben benieuwd hoe dit spul werkt.

Iemand hier ervaring met dat medicijn?

 
Nee helaas maatje, ik heb het "cold turkey"gedaan en ben nu inmiddels al meer dan 2 jaar "clean". Alleen  even oppassen voor de extra kilootjes want die vlogen er hier aan, was in no time 10 kg aangekomen, maar na een half jaartje door de weeks de biertjes te hebben laten staan, ben ik inmiddels weer terug op mijn oude gewicht.  Dus even doorzetten en doorbijten maatje, dan komt het vanzelf goed, het is je al eerder 7 jaar gelukt.

B.

 
Ik rookte 1 pakje zware shag per week en ben ook gewoon van de ene op de andere dag gestopt. Dat was trouwens de tweede keer op deze manier. Ben nu inmiddels ook 8 jaar clean dit jaar juni of juli. In mijn geval heb ik wel nog eens aan een sigaretje geproeft, had er na 1 trekje al meer dan genoeg van... bah wat een smaakt. LoL. :)

Zelfs nog eens wiet gerookt zonder tabak aan zo'n speciaal apparaatje waar je dat dan in stopt, zie er uit als een aansteker, maar ook dat liet me niet opnieuw gaan roken.

Het aankomen ligt een beetje aan jezelf hoeveel dat wordt. Als je meer gaat eten en/of snoepen en andere vervangers gaat gebruiken die dik makend zijn kan dat behoorlijk verschil maken.

En zoals Boets al schreef, het is je al eerder 7 jaar gelukt, dan moet het ook nog eens kunnen.

Alvast succes gewenst voor als je gaat beginnen!

 
Nog even ter aanvulling, ik rookte dus gewoon 1 pakje zware Brandaris (Belgische, dus geen pakje van 40 gram maar van 50 gram) per dag.

Dus het is natuurlijk niet zo vreemd dat ik mij nu een heel stuk beter en fitter voel.  :biggrin: :biggrin: :biggrin:. Dus ook geen wiet meer roken,  maar eten we  spacecake tegenwoordig  :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

B.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rook op dit moment 1 pakje shag van 50 gram per 2 dagen, en dan zwijg ik nog maar over het gerstenat. :biggrin: 

Freggeltje gaat er dus ook mee stoppen, met beide, is beter voor de gezondheid, maar ook voor de portemonnee.

 
jip voor de portemonnee zeker goed, ik weet niet wat het nu kost maar ik betaalde toen in België  € 6,60 per pakje inclusief de vloei, dus dat was zo rond de € 2400 per jaar, maarre niet dat ik ze nu over hou hoor, geld gaat nog steeds elke maand braaf op  :biggrin: :biggrin: :biggrin:

B.

 
Ik kan wel rekensommetjes gaan maken @Boets, maar als je alles optelt....

Dan kom ik vele malen hoger uit! 

Iedere keer dat je een pak shag of een kratje bier gaat halen neem je automatisch meer boodschappen mee, dus een pak shag, nu voor mij met vloei €7,25,-, en de krat bier, en 2 lekkere trappistjes, en een fles grenadine, een euro of 12! 

Aantallen noem ik even niet, hebben we het nog wel een keer over met de BBQ. ;) 

 
Zelf ben ik ook al 11 jaar gestopt de reden was dat ik bij een nieuwe huisarts kwam voor de driemaandelijkse bloeddruk controle die schold me helemaal verrot.

Kijk eens naar je vingers helemaal bruin en alles ook je kleding ruikt naar rook en gezegd dat het zo slecht was maar goed dat wist ik al.Na drie maanden kwam ik weer bij hem en begon die weer ben je nog niet gestopt en toen ben ik er over gaan denken en geprobeerd te stoppen dat is niet gelukt maar een maandje later weer een poging en gelukt en ben er nu dus helemaal vanaf.

Sinds die tijd hoef ik niet meer het plafond om de paar jaar te witten en als je de ramen wast kwam er bruin water vanaf.

Bij mij was er toen ook wel een paar kilo bij gekomen maar ben en blijf nu op een stabiel gewicht. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Intussen is het stoppen met roken meer dan een maand geleden gestart, ik rook nu intussen al 3 weken niet meer, en ik moet zeggen dat het met de pilletjes erbij niet tegenvalt.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat de Champix geen wondermiddel is, want ik heb nog regelmatig trek, dus het zit ook gewoon tussen de oren, en je moet er gewoon zelf achter staan.

 
ik moest ook van de HA minder gaan roken maximaal 10 sigaretten per dag,

een hele opgave voor een niet roker  :aanbid:

Ben niet roker en zelden een alcoholhoudende drankje ,

Kom ik in de buurt van een roker en of hij dan wel of niet rookt, ik ruik het en ga over mijn nek.

 
Ik ben al 8 jaar "clean" en gewoon in 1x gestopt. Het fijnste is dat je snel merkt dat je minder slijm gaat ophoesten en het hoesten op zich ook minder wordt. Daarna komen andere leuke dingen zodat je sneller dingen ruikt en het eten ook beter gaat smaken omdat je reukvermogen verbetert.

Dat even los van de verbetering van de gezondheid alleen heeft dat wat langer nodig.

Alvast sterkte gewenst met volhouden, bij mij werd na een week of 5 a 6 ook al snel die trek wat je af en toe hebt minder, hopelijk gaat dat bij jou ook snel.

 
Mijn complimenten aan een ieder die is gestopt met roken of een poging doet. Ik ben wel aanzienlijk geminderd met roken (zo'n 50%) maar zo gauw ik aan stoppen denk ga ik juist meer roken. :sad:

 
Intussen bijna 7 weken van dat gepaf af, en het gaat goed! 

 
Goed zo Freggel ga door.

Ik ben er ook pas 30 jaar af.

Als ik in de buurt kom van mensen die roken word ik misselijk.

En als je bij iemand in huis moet zijn die rookt trek ik thuis zo gauw mogelijk mijn kleren uit.

Dat is wel een nadeel.

Drinken doe ik wel 7 tot 8 flessen barleduc in de week.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan