oude plc gebruiken als mengpaneel voor muziek?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Even een aantal vragen aan de kenner(s).

Ik heb hier nog een oude plc staan van mijn werk, deze was in de oud-ijzerbak terecht gekomen, maar dat vond ik sonde, maar deze staat al een tijdje hier op het schap.

Ik zit nu iets te bedenken en ben benieuwd of het kan? 

Ik wil deze pc eigenlijk gaan gebruiken als een soort van mengpaneel om muziek af te spelen, de muziek staat op een andere computer en beeldschermen.

De reden hiervoor is dat er in de plc maar een kleine hd inzit, en het al een oudje is, met windows 2000 Pro er op.

Is het mogelijk om deze plc aan een andere computer te hangen, en dan de muziek die op die andere pc staat af te spelen via die oude plc?

Het lijkt me leuk als het zou gaan werken, want de plc waar ik het over heb is namelijk een touchscreen, en ik heb weer iets te doen met oud materiaal wat toch maar wat stof staat te happen. :biggrin: 

De plc heeft diverse aansluitingen, usb/vga/compoorten/ethernet.

Welke aansluiting zou het beste en snelste werken? 

Over het netwerk lijkt me zelf het beste, maar of dat ding daar de snelheid voor heeft? Of werk je dan met de snelheid van de pc die in het netwerk hangt?

Graag wat tips, als iemand die heeft. ;)

Bpm heb ik er al op staan, en dat werkt redelijk goed, maar ik wil er ook nog PCDJ op gaan zetten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
gaat het hier om een pc dus personal computer of om een plc Programmable logic controller ?

 
@Sat-ed, het gaat om dit soort pc

Een scherm wat wij bij ons op het werk gebruiken voor de bediening van de machines, waar achter het scherm een pc ingebouwd zit, met een kleine harde schijf.

 
lijkt mij geen echte plc maar meer pc die plc aanstuurt

kun je geen software gebruiken om een bureaublad over te nemen?

remote desktop dus

 
Ik maar een willekeurige foto gepakt.

Het merk is Bene pc, ik heb er in het verleden al BPM-studio profi en muziek op geïnstalleerd, en dat werkt goed.

Maar ik zal eens gaan zoeken op remote desktop.

 
Ik zal eerst even ergens naar moeten zoeken want het touchscreen geeft geen reactie meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan